Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da takker Kibs for seg for i kveld. Hvis noen har interesse av det. Snakkes.

Kan alltids dele litt interesse, god natt, Kibs.

Lasagne med frisk melk? ;P
marinert kyllingfillet i fløtesaus. Filletene må ligge i krydder og soyasaus-blanding over natta om de skal bli gode.

Det hørtes utrolig fristende ut, be meg over til middag i morgen da eller? Klokken 20:00? Du henter meg?

Lenke til kommentar
Det hørtes utrolig fristende ut, be meg over til middag i morgen da eller? Klokken 20:00? Du henter meg?

Om du kommer på egen hånd så skal du få smake.

Har brukt tre forskjellige krydder fattern kjøpte på et marked i sør-afrika. "Skerp & stark" het det ene, "Mother in law" het det andre og det tredje het bare "Malaysia Hot".

Det anbefales å ta med drikke. :wee:

Lenke til kommentar

Om du kommer på egen hånd så skal du få smake.

Har brukt tre forskjellige krydder fattern kjøpte på et marked i sør-afrika. "Skerp & stark" het det ene, "Mother in law" het det andre og det tredje het bare "Malaysia Hot".

Det anbefales å ta med drikke. :wee:

Interessante krydder! Kjøpte selv en del forskjellig "skumle" krydderposer sist gang jeg var i Tunisia, en del utrolig gode. Liker sterk mat godt.

Tar med noen rimkalde pilsner til mat jeg da! Corona og Carlsberg? Eller går vi for hvitvin sammen med det lyse kjøttet? ;P

Lenke til kommentar
Interessante krydder! Kjøpte selv en del forskjellig "skumle" krydderposer sist gang jeg var i Tunisia, en del utrolig gode. Liker sterk mat godt.

Tar med noen rimkalde pilsner til mat jeg da! Corona og Carlsberg? Eller går vi for hvitvin sammen med det lyse kjøttet? ;P

Denne retten passer utrolig godt sammen med lys øl.

Man deler opp filletene i terninger mens de fremdeles er frosne. Så tar man så mye krydder man tør og strør over. Heller over litt soyasaus og lar det stå over natta.

Så bruner man kjøttet og heller over kraften/krydderet. Tilsett en liten pakke matfløte. La det redusere litt. Hell over i en kjele og kok til det er passe tykt. Tilsett gjerne litt maisena-mel for å få litt konsistens på sausen. Kryddre/salte etter smak.

Server med ris.

Bon apetit

Lenke til kommentar
God aften. Nå skal jeg snart se Juno.

Kan ikke du fortelle meg hvordan den var i PM når du har sett den om du husker det. Hørt at den skal være bra, men ikke fått rota meg til å se den enda.

Den fikk jo oscar for noe diverse greier og ligger rimelig høyt på IMDB Top 250. Rundt 180# hvis jeg ikke husker feil. Sender en PM i morgen og forteller. En jeg kjenner sier at den er morsom:)

Driver dere med nå a folkens?

Jeg spiller Crysis.

Depper til en spilleliste med depressiv og trist musikk :(

Lenke til kommentar
Når dere quoter bilder, kan dere fjerne IMG-taggen og la kun URLen til bildet stå igjen? Blir litt unødvendig når samme bildet quotes og vises flere gang på rad. :)

Beklager. Lot med vilje være å gjøre det denne gangen for at det ikke skulle være tvil om hvilket bildet jeg quotet. Med noen innlegg så kan det ofte være tvil og det var det jeg prøvde å unngå. Pleier som regel å fjerne tags. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...