Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Så bare si at du gjerne kunne truffet han igjen? Eller at du spør; hvorfor har vi ikke sett hverandre på så lenge?

 

Så kanskje han klarer å invitere deg ut/hjem?

 

Problemet nå er at vi ikke bor i samme by, jeg har flyttet ut, men møttes da jeg var hjemme tre uker i påsken. Da spurte han om jeg skulle flytte hjem etter sommeren, men det skal jeg jo ikke. Nåå tar han kontakt og spør når jeg skal hjem (til helgen), og forteller at han vurderer å flytte til samme by som meg. Og det MÅ jo bare tolkes positivt..? Nei huff. Så sjenert. Men jeg vil jo :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke i situasjonen nå, men når jeg var så gjorde jeg vel ikke så mye egentlig. Satt vel bare i panikk fram til alt ordnet seg, noe det gjorde. :)

 

Åå :thumbup:

Men du ville ha et forhold eller? Og bodde dere i forskjellige byer? Han bor altså i byen jeg har vokst opp i og nettopp flyttet fra. Prøver å ikke stresse så veldig, men.... ja. :whistle:

Lenke til kommentar

Skjer med at folk rundt meg gjør det bra?

En blir sponsa av scateboardfirma og reiser rundtomkring, bla. USA i et par uker.

En annen BMX, og gjør akkurat det samme.

Noen andre jeg kjenner skal spille inn sang i studio snart, og musikkvid laget av profft selskap.

I tillegg har trommisen fått tilbud om signaturtrommesett av to forskjellige merker, og snakket om at de har hatt samtale om å varme opp for Kaizers en eller annen gang.

En dude har gått et år på University of Oxford. (riktignok har familien noe å si her)

Lenke til kommentar

Hvordan er forskjellene mindre enn du trodde? For bortimot identisk hardware er de merkbart dyrere.

Jeg skrev 30% dyrere, men eksemplene dine viste ca. 20% dyrere. 20% er mindre enn 30%.

Eksemplene i samme prisklasse, ja. Skal finne en med nogenlunde identisk hardware.

 

Referanse-MBP: http://www.prisjakt.no/product.php?e=834927

Noe tilfeldig Asus: http://www.prisjakt.no/product.php?e=812581

 

Forskjellen er at Asusen har noe kjipere prosessor (ikke Sandy Bridge - Asus har ikke spandert det på mellomklassen). Utover det er det litt høyere oppløsning på Asusen og du får med 1x4gb brikke i stedet for 2x2gb. Utvidelsen til 8gb for den som vil det er altså noe rimeligere. Asusen veier også 700g mindre, samt eget skjermkort.

 

NOTE: Asusen bør påspanderes nytt batteri (4-cellers, er det en vits?). SSD kommer som en fast kost ved siden uansett.

 

Ved disse to maskinene er prisforskjellen nesten 50% (47.3).

Men som sagt, de samme begrensningene finnes ikke på OSX så vidt jeg vet. Dessuten, garanti eller ikke, jeg har forsikring på telefonen og den hjalp meg forrige gang da jeg ødela iPhonen selv om den var jailbreaket.

Der sier du det jo selv, du hadde forsikring. Ødelagt betyr antagelig også hardwarefeil - det er en helt annen sak. Er snakk om softwarewise.

 

Jo, det gjør det. Som sagt, det er subjektivt og du kjenner ikke meg og selvsagt ikke mine behov. For meg er OSX lettere enn windows når det kommer til dagligdagse oppgaver jeg driver med.

Nei, det er ikke noe lettere ut av boksen. At det passer deg bedre er godt mulig, men grunnen til at OS X føles godt støttes er at det er kun bygget for hardwaren du kjøper med det. Stor forskjell. De fleste store linuxdistroer og W7 kjører like godt på nesten all hardware rett ut av boksen.

 

Om behovene dine er excel + nettleser ser jeg ikke helt hva OS X bringer. Hadde du nevnt Adobe-produkter (- Flash :>) eller semi-entusiastredigering av film hadde jeg vært med deg da arven på applemaskiner her veier tungt.

 

Når det er sagt - du gjør som du vil og jeg bryr meg ikke om du liker det eller ei. Det er derimot en rekke myter rundt dette, og langt fra alle vet egentlig hva det blir betyr å bli kunde hos apple. Om du føler du tjener mer enn du taper - be my guest, men jeg anbefaler det absolutt ikke.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Er ikke i situasjonen nå, men når jeg var så gjorde jeg vel ikke så mye egentlig. Satt vel bare i panikk fram til alt ordnet seg, noe det gjorde. :)

 

Åå :thumbup:

Men du ville ha et forhold eller? Og bodde dere i forskjellige byer? Han bor altså i byen jeg har vokst opp i og nettopp flyttet fra. Prøver å ikke stresse så veldig, men.... ja. :whistle:

 

 

Jeg ville ha et forhold ja, vi bodde 7-8 timer fra hverandre med tog. Dette var vel 3 år siden nå, sammen ennå. :thumbup:

 

Men jeg tror at det mest bare er unødvendig stress for din del, slik jeg har forstått så opplever (hvertfall jenter) de fleste en slik følelse under en slik..uhm.. periode kan vi kalle det. Er hvertfall slik jeg har opplevd det, at jeg bare var litt overdramatisk å tenkte for mye. :roll:

Lenke til kommentar
Fack, så mye for å sove liksom. Pokker er det som holder meg våken liksom? *sukk*

Lyset. Meg i hvert fall. FUCK SOLA I NORGE. Passer til menneskelig døgnrytme bare ca 2 uker i året :hrm:

Lyset? Huhum, hvor i Norges land er det du bor siden du klager på lyset?

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=l6hoEDh7i4M&hd=1

 

Fack, så mye for å sove liksom. Pokker er det som holder meg våken liksom? *sukk*
For min del er det nervene før mitt første jobbintervju!
Å? Skal du det? Så artig =)

Hvor har du fått jobbintervju?

 

 

Jeg skal foresten på et intervju i dag jeg også men det er ikke på mine vegne men jeg skal sammen med en på jobb :)

Lenke til kommentar
Fack, så mye for å sove liksom. Pokker er det som holder meg våken liksom? *sukk*

Lyset. Meg i hvert fall. FUCK SOLA I NORGE. Passer til menneskelig døgnrytme bare ca 2 uker i året :hrm:

Lyset? Huhum, hvor i Norges land er det du bor siden du klager på lyset?

 

 

Bor i midtnorge! Trondheim da. Det er lyst ute jo, og det har det vært de siste fire timene, men nå begynner det faktisk å BLI LYST. Og det er enda en måned til årets lyseste periode. Mens om vinteren (som varer mesteparten av året) er det beksvart når man står opp, går på skolen, kommer hjem, og hele tiden i mellom. Så jepp. Jeg klager litt på lyssituasjonen iblant.

Lenke til kommentar

Du var trønder ja...hmm..vanskelig å huske på hvor alle sammen bor i verden.

PINADØ NOK MED MEG SELV o.O

 

Er da vel ikke så mørkt i Trøndernorge som du skal ha det til :p

Får høre med brodern om hvor stor forskjellen er.

 

 

More music:

 

Nattlyset er ganske digg, gleder meg til å komme hjem igjen til midnattsol.

Kle på seg joggesko god musikk på ørene for så å gå på fjellet i 3-4 tiden om natta :love:

Åååh jaa! Skal hjem til midnattsola i sommer jeg. :love:

Hvor er så du ifra siden du er så privilegert og har midnattssol?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...