Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tysk eier. Prøvd å skjelle ut noen på fransk? Det høres ut som du ber dem ut på middag. Tysk derimot! Møt en tysk Polizei og du pisser på deg uansett hva han sier. Det kan godt være at han ber deg ha en fin dag, men du er sikker på at han skal ta opp batongen og klubbe deg rett ned.

Lenke til kommentar

 

Spansk høres også jævlig hissig ut, mest fordi de prater 500 ord i minuttet og gestikulerer som om fanden selv skulle vært dem i hælene.

 

Husker jeg ble bedt om å forlate en shady bydel i Barcelona midt på natten en gang, fordi politimannen så jeg var turist og ville ikke at jeg skulle havne i trøbbel. Jeg trodde han skulle drepe meg fordi han snakket så sint.

Lenke til kommentar

Anser det som en giganttabbe at jeg valgte bort tysk i ungdomsskolen. "Det får man vel ALDRI bruk for.."

 

Men maskinskriving (8. klasse) og "Ballspill", ja se DET fikk jeg mye bruk for i livet :p

Jeg tok Jegerprøven som valgfag i 9. klasse, og har aldri tatt i en hagle eller rifle siden den gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

På starten av 90-tallet hadde vi ballspill, som besto av å leke med en fotball et par timer i uka, eller volleyball. Og jeg hatet sport. Så var det "maskinskriving", som besto i å lære touch-metoden på steingamle mekaniske skrivemaskiner fra 1800-tallet (med taster som viklet seg inn i hverandre hvis man skreiv for fort).

 

Og så kunne man ta Jegerprøven i 9.klasse..lære å skyte med hagle og rifle og måtte pugge ørten hundre fuglesorter som var lov og ikke lov å skyte på jakt, og hvilke sesonger til de forskjellige dyrene. Og jeg hatet friluftsliv generellt.

 

Tysk var bare "nerdene" som valgte tenkte vi da, selv om det var bare 4 i klassen som valgte noe annet. Og nå sitter jeg her på Nycomed som har hovedkontor i Zurich, og IT-helpdesk som snakker tysk eller engelsk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...