Bytex Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Aner ikke, jeg kan bare Derrick-tysk uansett. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Når var tysk tale tillatt? Tysk jo kanskje det mest überkönige språket i Europa, så det er ikke bare tillatt, det er PÅBUDT! Was ist upf im Die Kafè? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Tysk er et grusomt stygt språk, og burde forbys med tvang. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Alt jeg kan av tysk, har jeg lært av Rammstein. Ooh, og Øystein Sunde. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Tysk eier. Prøvd å skjelle ut noen på fransk? Det høres ut som du ber dem ut på middag. Tysk derimot! Møt en tysk Polizei og du pisser på deg uansett hva han sier. Det kan godt være at han ber deg ha en fin dag, men du er sikker på at han skal ta opp batongen og klubbe deg rett ned. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg har ikke peiling på hva en tysk polizei-mann hadde ropt til meg. Hadde aldri tysk på skolen. Dumbkopf som jeg er, valgte jeg andre valgfag istedet for tysk i ungdomsskolen, og gikk yrkesskolen på videregående. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Spansk høres også jævlig hissig ut, mest fordi de prater 500 ord i minuttet og gestikulerer som om fanden selv skulle vært dem i hælene. Husker jeg ble bedt om å forlate en shady bydel i Barcelona midt på natten en gang, fordi politimannen så jeg var turist og ville ikke at jeg skulle havne i trøbbel. Jeg trodde han skulle drepe meg fordi han snakket så sint. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg valgte fransk og hadde en fantastisk dårlig lærer. Hun var borte fra skolen i 1,5 år. Enten var hun på rehab ellers så var hun innlagt på mentalhospital oppe i nord et sted. Vi var jo ikke forberedt på egenlæring i det hele tatt, og hadde mange fritimer. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Skulle ønske jeg var mer interessert i språk da vi hadde tysk på ungdomsskolen og vgs. Dessverre er man sjelden veldig motivert når man er så ung... Endret 27. mai 2011 av Sidious Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Anser det som en giganttabbe at jeg valgte bort tysk i ungdomsskolen. "Det får man vel ALDRI bruk for.." Men maskinskriving (8. klasse) og "Ballspill", ja se DET fikk jeg mye bruk for i livet Jeg tok Jegerprøven som valgfag i 9. klasse, og har aldri tatt i en hagle eller rifle siden den gang. Endret 27. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 På ungdomsskolen hadde vi bare tysk som "valgfag". Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Tror vi ble pålagt å enten studere tysk eller fransk, men dette var en gang på slutten av 90-tallet. Det må altså tas med en klype salt da hukommelsen min allerede er litt svekket. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hadde tysk første året på ungdomskolen så byttet jeg oger til praktisk prosjektarbeid hvor jeg hadde sløyd i 2 år Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Husker jeg hadde noe som het robolab som valgfag på ungdomskolen, bygge noe legoroboter els. Latterlig Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 På starten av 90-tallet hadde vi ballspill, som besto av å leke med en fotball et par timer i uka, eller volleyball. Og jeg hatet sport. Så var det "maskinskriving", som besto i å lære touch-metoden på steingamle mekaniske skrivemaskiner fra 1800-tallet (med taster som viklet seg inn i hverandre hvis man skreiv for fort). Og så kunne man ta Jegerprøven i 9.klasse..lære å skyte med hagle og rifle og måtte pugge ørten hundre fuglesorter som var lov og ikke lov å skyte på jakt, og hvilke sesonger til de forskjellige dyrene. Og jeg hatet friluftsliv generellt. Tysk var bare "nerdene" som valgte tenkte vi da, selv om det var bare 4 i klassen som valgte noe annet. Og nå sitter jeg her på Nycomed som har hovedkontor i Zurich, og IT-helpdesk som snakker tysk eller engelsk. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde spansk som valgfag. Hjelper meg ikke særlig når de jeg snakker med fra utlandet som oftest er Engeskmenn, Nederlendere, Kinesere eller Vietcong. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jøss, enda en defekt minnebrikke? Tydeligvis de må lære seg å kjøpe utstyr som varer. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Gahh..... hvorfor må jeg våkne så seint Jeg skal liksom få noe ut av dagen, men neida, våkne to timer før man skal på jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg