Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I 06-07 hadde jeg fastlege i mosjøen der jeg gikk FHS. Så på slutten av 07 når jeg bodde i Namsos og gikk skole der så hadde jeg behov for en legeerklæring og hadde ikke bytta fastlege. Dette var da i Oktober, og de ba meg om å dra til Mosjøen for legeerklæring bare fordi at jeg ikke fikk bytte lege før etter nyttår.

Lenke til kommentar

Jeg bytta fastlege to ganger i 2007. :)

Regler for bytte av fastlege

Du kan bytte fastlege to ganger pr. kalenderår. I tillegg kan du bytte fastlege hvis du melder flytting til folkeregisteret eller hvis fastlegen slutter eller reduserer listen sin.

Du kan fritt velge mellom fastleger som har ledig kapasitet. En oppdatert oversikt over fastlegene finner du på MinFastlege. Det er ikke mulig å sette seg på venteliste hos en fastlege som har full liste. Noen grupper har allikevel rett til å komme inn på listen selv om listen er full. Dette gjelder:

* Barn under 16 år med foreldre/foresatte på listen

* Innbyggere som melder flytting til folkeregisteret tilbake til kommunen innenfor en tidsperiode på tre år og som ønsker samme fastlege som tidligere

Du kan velge fastlege i en annen kommune enn der du er bosatt.

Overføring av journalen fra tidligere fastlege til ny skjer ikke automatisk.

Hvis du ønsker at journalen skal overføres til den nye fastlegen, må du betale et beløp til din tidligere lege.

Helfo

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Flott. Man kan visst bytte fastlege til en annen kommune man er fokeregistrert i. Og jeg som har gått flere år uten fastlege, fordi jeg trodde jeg måtte registrere meg her i folkeregisteret først. :roll:

Lenke til kommentar

Gah! Våkner til vind og regn som om syndefloden skulle være her.

Fantastisk. Jeg hadde tenkt meg på butikken for å kjøpe snus, sigg, brus, melk, grillmat og lyspærer, og så blir jeg møtt av dette. Jeg har ikke klær til å holde meg tørr mer enn en meter engang. :|

Lenke til kommentar

Ha-ha-ha, eller som psykologtimene mine.

Uavhengig av om jeg var der i 5 eller 45 minutter, så måtte jeg like fullt betale full pris. 675 kr. :|

Det er vel fordi det er litt opp til deg når du vil dra, og viss du drar tidlig så blir jo han bare sittende der og vente på neste pasient.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...