Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det trodde jeg også at jeg gjorde helt til jeg begynte i fjor høst. Det endte med at jeg slutta til jul og er nå i jobb igjen. Apropo bare 2,75 timer igjen før jeg er ferdig for dagen. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hehe vel vi får se etter militæret om jeg klarer å hive meg på skolebenken igjen. Vært i jobb nå siden 2008 Hva driver du med da Egil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Etter endt IT-utdannelse og påfølgende fagbrev som driftskonsulent så sitter jeg på et sentralbord og tar imot taxibestillinger. Veldig liten etterspørsel etter vanlige konsuleter som du skjønner, samt at jeg har søkt lassevis av stillinger uten hell. Men men. Trives nå egentlig greit i jobben og håper omsider å få fullført manglende eksamener slik at jeg får studiekompetansen jeg mangler til å få søkt meg på universitetet etter hvert. Jeg har ikke vært i militæret selv, men har til tider tenkt på kanskje å videreutdanne meg der om det er mulighet for det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jeg tok også en ettårs "IT" utdannelse, etter vanlig skolegang. Jeg har nå jobbet i 8 år som prosessoperatør på Nycomed Pharma, egentlig så langt unna en driftadminstrativ jobb i IT-bransjen man kan komme. Når jeg hadde søknader ute i IT-jobbene var det INGEN som ville ha nyutdanna folk. De skulle BARE ha folk med flere års erfaring. Så jeg ga opp og tok det jeg fikk til slutt. Men jeg trives med dette, og man driver jo mye med "data" der også, bare ikke drifte nettverk og slikt. Mere operere avanserte systemer rutinemessig, som holder orden på luftstrøm, sprayrate og haugevis av parametre så pulveret blir mest mulig likt hver gang. En årslønn på over 400k er heller ikke så galt. Endret 3. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Er så og si det jeg også har gjort. Angrer også på at jeg ikke tok elektroteknikk etter grunnkurs i stedet for det bortkasta IKT-året. Men som sagt; Så lenge jeg har en jobb jeg trives greit i og har trivelige medarbeidere så er jeg fornøyd stort sett. ...om det ikke hadde vært et kundebasert arbeide så hadde jeg vel trivdes enda bedre. Endret 3. mai 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Kan ikke gå gjennom livet og angre på alt mulig man ikke har gjort. Da blir man bare gal i hodet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hehe. Var faktisk det jeg skulle føye til i det forrige innlegget mitt, men jeg glemte det. Begynner tydeligvis å bli litt trøtt. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Samme problemet har jeg og nå ... "Vi vil ha en med 20 års utdanning og 40 års erfaring". Forbanna fjompenisser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Om ikke lenge så er de eneste som innfrir de kriteriene utdødd. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 True dat ... Fatter ikke hvorfor de vil at folk skal ha høgskole . Utdanninga gjennom VGS med lærling i bedrift er samma møkka bare uten fancy tittel Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Med alt jeg leser nå skal det sies at jeg gleder meg til fagprøven i IKT om en mnds tid ! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Nåværende "arbeidsgiver" ville ha noen med kompetanse, men ikke nødvendigvis ferdig utlært, med riktig personlighet og interesse for jobben, som de kunne lære opp i sine systemer. Men de la ikke stillingen ut. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Med alt jeg leser nå skal det sies at jeg gleder meg til fagprøven i IKT om en mnds tid ! Om du ikke er garantert jobb der etter endt fagprøve så er det "your impending doom". Eller i allefall veien til IKT Limbo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Et fagbrev kommer uansett godt med. Mitt er i alle fall fint rammet inn og hengt over pc-kroken. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Mitt og henger på veggen. Du har litt større sjanse for å bli kalt inn til intervju tror jeg spess med Meget Godt Bestått Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det finnes andre utdannelser en IT gutter, mange andre retninger å gå i høyere utdannelser. En burde forstå at når så mange unge mennesker i IT utdanning er det fåtall med jobber. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har såvidt utdanning, og jeg jobber innen IT. Men hvorfor jobbe innen IT? Fordi det er dette jeg brenner for. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det finnes andre utdannelser en IT gutter, mange andre retninger å gå i høyere utdannelser. En burde forstå at når så mange unge mennesker i IT utdanning er det fåtall med jobber. Har et år på mekken også, men fant ut at det ikke var noe for meg så byttet jeg heller til IKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg