Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et brev idag! :D blablablaaa... ''Det blir festet ledninger/elektroder i hodebunnen med elektrodepasta. Undersøkelsen er smertefri og tar ca. 1 time''

For et fantastisk koselig brev! :)

Noen som har tatt en sånn ... ting før? Sitter man bare å ser på en vegg i en time? Har man rett til å vite hvorfor de vil ta sånn ting når man er under 16? Og hva er det egentlig? :dontgetit:

Når jeg spurte hvorfor fikk jeg til svar at det var noe alle måtte gjøre og så byttet hun tema, men jeg tror faktisk ikke at 'alle' får brev fra nevrofysiologisk laboratotium med beskjed om å komme med rent og tørt hår sånn at de kan lime noen fuckings ledninger på deg :ermm:

På den positive siden så fikk jeg time klokka 2, ikke halv 8. :wee:

Lenke til kommentar

Da har du neppe araknofobi. Jeg har hatt det, og ble behandlet for det med kognitive metoder. Samme hvilken størrelse en edderkopp var ble jeg redusert til et skjelvende og gråtende vrak, spindelvev eller ei. Etter kognitiv behandling er jeg kun redd de små, og selv det begynner å bli bedre. Jeg skriker ikke og begynner ikke å gråte, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jo, jeg har det. Det fins nok forskjellige grader, akkurat som med hver eneste annen fobi. Men jeg er blitt bedre. Før løp jeg skrikende ut av rommet når jeg så en edderkopp og nektet å komme inn igjen før den var borte. Nå blir jeg bare litt skjelven når jeg ser en, men jeg tør ihvertfall ta den om jeg har tørkepapir i nærheten. Får jeg en på meg får jeg panikk. Og ser jeg mer enn én i samme rom går jeg ut. Jeg husker for noen uker siden fant jeg fire edderkopper i samme hjørne på badet. Da turte jeg ikke komme inn der før de var tatt. Og for noen måneder siden kom jeg ut av dusjen med en edderkopp på skulderen. Fy faen så jeg skvatt. Turte ikke røre meg heller, sto bare der og skrek.

Så jo, jeg har araknofobi.

Lenke til kommentar
Det er jo spindelvev som gjør eddekopper så utrolig ekle, IMO. Tror dog ikke jeg hadde hatt lyst å holde den. :p

Får jeg en på meg får jeg panikk.

... Gratulerer, du er menneske som ikke liker insekter/araknider? Sånn reagerer jeg med tusenben/centipedes, men jeg vil ikke si at jeg har en fobi mot dem, de er bare ekle.

Og for noen måneder siden kom jeg ut av dusjen med en edderkopp på skulderen. Fy faen så jeg skvatt. Turte ikke røre meg heller, sto bare der og skrek.

Dette stemmer ikke helt med det du skrev tidligere, men okei.

Edit: Som tidligere araknofob anbefaler jeg faktisk at du snakker med en psykolog om kognitive metoder for å bli kvitt det, da. Og jeg kan love deg at jeg ikke hadde stått i ro i mer enn to sekunder om jeg hadde hatt en edderkopp på meg, enten jeg var påkledd eller naken. Den hadde blitt smekket ned og så hadde jeg hylt og løpt tvers igjennom huset til jeg følte meg trygg igjen.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Ahh, jeg har så lyst på kebab at det gjør vondt. Jeg hadde alt for høy promille i går, og var ikke i sengs før halv seks. Jeg tilbrakte gårsdagen på russetreff på Tryvann, aldri mer om jeg skal på et lignende arrangement noensinne. Bare 17 dager til russetiden er ferdig.

Lenke til kommentar

Ahh, jeg har så lyst på kebab at det gjør vondt. Jeg hadde alt for høy promille i går, og var ikke i sengs før halv seks. Jeg tilbrakte gårsdagen på russetreff på Tryvann, aldri mer om jeg skal på et lignende arrangement noensinne. Bare 17 dager til russetiden er ferdig.

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å se på William/kate-bryllup dekningen på CNN (Piers Morgan tonight) igår kveld fordi han har awesome narrator-stemme.

Men fy faen. Det var jo reklamepauser hvert 10. minutt! Hver gang jeg kom tilbake til CNN etter kanalzapping i pausen, var det startet, også gikk det 5 minutter så var det ny reklamepause. Amerikansk tv suger balle.

Lenke til kommentar
Det er jo spindelvev som gjør eddekopper så utrolig ekle, IMO. Tror dog ikke jeg hadde hatt lyst å holde den. :p

Får jeg en på meg får jeg panikk.

... Gratulerer, du er menneske som ikke liker insekter/araknider? Sånn reagerer jeg med tusenben/centipedes, men jeg vil ikke si at jeg har en fobi mot dem, de er bare ekle.

Jeg liker ikke fluer, men jeg får ikke panikk om en flue setter seg på meg. For å ta et eksempel.

Og for noen måneder siden kom jeg ut av dusjen med en edderkopp på skulderen. Fy faen så jeg skvatt. Turte ikke røre meg heller, sto bare der og skrek.

Dette stemmer ikke helt med det du skrev tidligere, men okei.

Hvorfor ikke? Jeg sa jeg ikke hadde turt å ta på en huntsman. Jeg sa også at jeg syns det er spindelvev som gjør edderkopper ekle. Hvordan stemmer dette ikke overens?

Edit: Som tidligere araknofob anbefaler jeg faktisk at du snakker med en psykolog om kognitive metoder for å bli kvitt det, da. Og jeg kan love deg at jeg ikke hadde stått i ro i mer enn to sekunder om jeg hadde hatt en edderkopp på meg, enten jeg var påkledd eller naken. Den hadde blitt smekket ned og så hadde jeg hylt og løpt tvers igjennom huset til jeg følte meg trygg igjen.

Slik var jeg før også.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

Det var bråkete, kaotisk og generelt høy rølpefaktor. Ikke helt min greie. Jeg innså at det å sitte hjemme med en film eller bok er 20 ganger bedre enn å vandre rundt med 12000 drita 18 åringer og et lydnivå så høyt at man ikke klarer å høre seg selv tenke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...