Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske så medgjørlig akkurat der. Etter å ha vekslet mellom min gode seng og Forsvarets skummadrasser, for å ikke nevne 8mm liggeunderlag over en stor stein, vet jeg at jeg kan sove i de aller fleste senger eller "senger". Når det er sagt, så er jeg alltid sikker på hva jeg liker best å sove i.

Blir som hvor kresen jeg er blitt på sjokolade etter å ha jobbet på Minde Sjokolade. Normalt går det en del måneder fra sjokoladen er produsert til den selges i butikken og åpnes hjemme på stuebordet. Dette gjelder spesielt posevariantene med flere typer sjokolade. Under denne tiden blir sjokoladen mer sprø, mister en del smak og ser ikke like delikat ut. Etter jeg har fått smake bokstavelig talt rykende fersk sjokolade, det vil si flytende sjokolade som holder ca. 40 grader rett før den sprøytes i formene, og smakt på bitene rett etter de har gått gjennom tempereringsskapene blir liksom ikke butikksjokolade noe særlig godt lenger.

Det samme gjelder fyllingsgraden i posene. Jeg tok av og med hjem nye poser som var overfyllte (de blir fjernet fra produksjonsbåndet automatisk). Her snakker vi fyllt så mye opp at det er sjokolade skvist i smelteskjøten i toppen etter maskinen har lukket posen. Rundt 900 gram fersk sjokolade i en 400 grams pose. :)

Lenke til kommentar

Ikke stjel idéen min, gutter. Hvis jeg får spørsmålet "Hvordan står det til med kjærligheten da? Noen spesielle i kikkerten? ;) ;) ;)" så realiserer jeg drømmen min om å bli oldschool tømmerhugger og flytte aleine inn i ei knøttlita hytte med hund og tekjele og gå rundt i flanellskjorter hele dagen.

Jeg ser på en knøttlita hytte midt i skogen med et vann og utmark som nærmeste naboer akkurat nå på finn.no :ph34r:

Vi kan bygge en awesome trehytte sammen, og være trolljegere i skauen.

Drit i trolljegerbiten, også lager man et par, en ved sjøen og en på fjellet så kan man bytte mellom dem :p

Har akkurat tegnet meg en liten off-the-grid hytte som er på ca. 30 m2, tar i bruk vind eller vannkraft, helst vann hvis det er en bekk i nærheten man har tilgang til, det er en helt sikker kilde for strøm + solcellepanel og propan til komfyr. Forbrenningstoalett siden jeg vil gjerne leve moderne selv om jeg er off-grid, takler ikke utedoer.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

FFFFFFF.... Hørte noe som hørtes ut som varer som ble tatt ut av en plastpose ned, og noen som hosta, så gikk ned for å se. Så ingenting og tenkte at det sikkert bare var Fatass(katten) som hadde lekt med posen og fått støv i halsen eller noe.

Gikk for å finne en is siden jeg først var nede, og da høre jeg lyden av en mascara som ble lagt ned på vasken, og noen som gikk på bade, og tenkte at det bare var Fatass(igjen) siden han liker å leke med random ting på badet men så han ikke, han hadde sikkert lagt seg inni reiseburet som han liker å sove i på badet tenkte smarte jeg. Jeg gikk for å hente isen min, og da hørte jeg noen som gikk i gangen, jeg advarte det jeg trodde var der med 'EG HAR EIN KATT ME KLØR Å EG E CHE REDD FOR Å BRUKAN' og gikk på gangen og skrudde på lyset(trodde jeg skulle dø atm) men så ingen på gangen heller.

Huggable(katten med klør) var i armene mine, Dakota(kattnr2) lå og sov på klorestativet, og når jeg sjekket Fatass sin mest normale soveplass, så lå han der og sov.......

Så, enten er huset hjemsøkt eller så er jeg usansynlig avhengig av medisinene mine og kan ikke ta dem noen timer for sent. Samme hva, så fml. :(

Og som om ikke det er nok tørr jeg ikke gå ned for å hente isen.

'EG HAR EIN KATT ME KLØR Å EG E CHE REDD FOR Å BRUKAN'

hehe morsom historie

Fatass var et fint kattenavn :p

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar

Lemon: Hva den gjengen gjør..?

Tsjuden: Ikke morsomt for meg :( Fatass oppfører seg som Cartman, så Fatass var et passende navn :) han er ikke så velig feit heller, han har bare litt stor beinbygning, som Cartman.

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

multisync: Ja, det var vel ca. da jeg óg fikk det. Sabla greit. :wee:

Ikke stjel idéen min, gutter. Hvis jeg får spørsmålet "Hvordan står det til med kjærligheten da? Noen spesielle i kikkerten? ;) ;) ;)" så realiserer jeg drømmen min om å bli oldschool tømmerhugger og flytte aleine inn i ei knøttlita hytte med hund og tekjele og gå rundt i flanellskjorter hele dagen.

Jeg regner med det er noen som liker den looken óg, så pass på at ikke en av dem ødelegger drømmen din. ;)

Lenke til kommentar

jeg

Forresten ser det ut til at det å finne en tomt i ingemannsland og faktisk bygge noe der er noe dritt. Kommunen må lage reguleringsplan, og de som selger fikser gjerne det på forhånd, og da blir det isåfall ikke bare en tomti ingemannsland, men masse i form av hyttetomter :ermm:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Lemon: Hva den gjengen gjør..?

De buster ghosts, hvis det sier deg noe.

Jeg regner med det er noen som liker den looken óg, så pass på at ikke en av dem ødelegger drømmen din. ;)

Nja, jeg dør nok aleine. For å sitere en tidligere klassekamerat etter noen øl: "Oda, du er jævlig søt, du er bare altfor smart. Gutter liker ikke det."

Jeg skal heller ikke på jobb eller skole. #winning

Lenke til kommentar

hey, smarte jenter er ganske win faktisk, har ikke noe problem med å innrømme at jeg tar feil, så lenge jenta er overbevisende.

Det som er ordentlig irriterende er kranglete jenter som er dumme og ikke vet hva de prater om og ikke kan argumentere eller har noe underbyggende fakta å vise til.

Ja, kjenner et par av dem, har lært meg at jeg ikke gidder å krangle med dem, de blir bare dritsure, spesielt hvis jeg kan bevise at jeg har rett.

Nå var dette kanskje relatert til argumentasjon enn smart/dum, men har møtt så mange dumme jenter (og gutter for den saks skyld) at det virker som det er mørkt for norges fremtid.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Nja, jeg dør nok aleine. For å sitere en tidligere klassekamerat etter noen øl: "Oda, du er jævlig søt, du er bare altfor smart. Gutter liker ikke det."

Jeg skal heller ikke på jobb eller skole. #winning

Den går egentlig begge veier. Når det er sagt har jeg lært å begrense meg. Man må ikke bestandig rette på alt det idiotiske som kommer ut fra munnen til venner og kjente. Jeg har egentlig gått fra å si "Faktisk, så er det feil og her er hvorfor..." til å si "Nei, kødder du? :)" på en halvveis overbevisende måte. ;)

Jeg skal forresten heller ikke opp. #NAV

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg nesten aldri retter på folk, det var vel heller det at jeg gjorde det skarpt på skolen. Krangling har aldri vært helt min greie. Skjelte ut en klåfingra fyr på byen i Spania for noen uker siden, og det gikk opp for meg i etterkant at det er første gang jeg har kjefta på noen som ikke var nærmeste familie. Hadde dårlig samvittighet resten av ferien, men han fortjente det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Min oppfatning er at folk ikke har problemer med at andre er smart, folk har problemer med at de selv føler seg dumme når de blir irettesatt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...