Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"halvfems, kortform av da. halvfemsindstyve, eg. halvfemte (fire og en halv) ganger tjue, dvs. nitti.

"

http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9313734

Så hvis jeg spør en dansk person hvorfor de sier halvfems istede for 90, så får jeg denne forklaringen?:

Men det er jo selvklart, halvfems er jo SELFØLGELIG fire og en halv ganger 20, som er 90. Pfft, dumme Nordmann, nå tar jeg med en øl og spiser en pølse.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en så merkelig drøm at jeg ikke vil sove. Kort fortalt måtte jeg lære meg å fly for å redde to veldig feite katter og en unge fra dronningen. Siden jeg ikke kunne fly fikk jeg panikk og løp rundt på slottet før Jens August fra hotel cæsar fant meg og jeg hopte ut vinduet og fant et teppe som gjorde seg om til en bamsehest som kunne fly 2cm om gangen.

Varmen ødelegger hode mitt... :)

Lenke til kommentar

sykeste natta. sover en time og så står politiet, brannvesenet og ambulansen på døra. Var visst en brann elns i nabohuset og de driver å bærer folk ut. Ambulansen kjørte akkurat.

Faen ass jeg må legge meg.

Lukter ikke røyk, ser hverken røyk eller flammer. Må undersøkes hva som er skjedd, brannvesenet har jo pumpet vann inn i en bygning i ca.10min.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...