Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært i Tromsø før? Jeg skal flytte dit neste år, men har ikke peiling på hvordan det er der.

Jeg har vært der. Kaldt, grått og mørkt hele tiden. Folket har jeg ikke mye peiling på, bortsett fra at mange dårlige vitser blir brae pga. dialekten deres.

Lenke til kommentar

Noen som har vært i Tromsø før? Jeg skal flytte dit neste år, men har ikke peiling på hvordan det er der.

Jeg har hørt at det er mange samer som drikker blod og rir på reinsdyr rundt omkring.

Og at det er helt mørkt der i ca. 10 måneder i året, de to andre er det helt lyst.

Lenke til kommentar

Har du tadd veien langt, langt nord, kan du komme til plassen der saman bor

der kor reinsdyran løper omkring.

Du rister på hodet og skjønner ingenting.

Kofta vi har på, tåler all slags vær.

Du ser naboen vokter huset sitt med maskingevær.

Der folk betaler med sprit og tobakk.

Du kan ikke ta feil, du er kommet til Finnmark.

Lenke til kommentar

Tromsø er grått og kjedelig og det er alltid drittvær og det er fult av narkiser og inhabilt politi og dårlige skoler og et teit kommunestyre og en ordfører som bruker hele kommunens penger på å "sette byen på kartet" med f.eks Melodi Gran Prix, Vinter-OL, Sjakk-OL og fem-seks forskjellige fotballstadioner over den knøttlille byen. Avisene er sinnsykt dårlige og det er ét helt kulturarrangement verdt å merke pr. år (Døgnvill).

edit: Omtrent 2% av befolkningen i Tromsø er av samisk opprinnelse men allikevel bruker kommunen drittmasse penger på å skilte alt på samisk selv om alle samer kan norsk men ingen nordmenn kan samisk.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Tromsø er grått og kjedelig og det er alltid drittvær og det er fult av narkiser og inhabilt politi og dårlige skoler og et teit kommunestyre og en ordfører som bruker hele kommunens penger på å "sette byen på kartet" med f.eks Melodi Gran Prix, Vinter-OL, Sjakk-OL og fem-seks forskjellige fotballstadioner over den knøttlille byen. Avisene er sinnsykt dårlige og det er ét helt kulturarrangement verdt å merke pr. år (Døgnvill).

edit: Omtrent 2% av befolkningen i Tromsø er av samisk opprinnelse men allikevel bruker kommunen drittmasse penger på å skilte alt på samisk selv om alle samer kan norsk men ingen nordmenn kan samisk.

Jeg har ingenting å se frem til, med andre ord?

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting å se frem til, med andre ord?

det er ét helt kulturarrangement verdt å merke pr. år (Døgnvill).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...