Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Yesss. Akkurat nå står det faktisk mellom kokkeutdanning eller bibliotekarhøyskolen, så vi får se.

Pluss og minus ass!

Det er nettopp det som er problemet. De er så forskjellige, og jeg vil drive med begge.

Hva er det som egentlig ligger i bibliotekarhøyskolen? Lære masse om bøker og sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thorstone, både og, samt tyding.

Har alltid hatt lyst til å bli antikvar, så til høsten skal jeg søke meg til antikvariat og slikt for å se om jeg får meg jobb.

Og så flytte til det stedet jeg får meg jobb. Håper bare jeg ikke ender opp nord for Trondhjem eller i ozlo.

Lenke til kommentar

Sortere bøker og si "SHHHH!"

@ Sj0r: Jobba et halvt år innen restaurering og har fortsatt kontakt med de folka. Virker jævlig artig, og det er noe jeg vurderer selv. Men da restaurering av bygninger (laft) og slikt.

En bekjent av meg driver også med vedlikehold av malerier, gamle kjoler osv.

Står litt mellom utmarksforvalter eller drive med restaurering.

Endret av Demonfudge
Lenke til kommentar

Vurderte å gå på ei bibliotekarlinje et sted (husker ikke lenger hvor), men snittet for å komme inn lå på 5 eller noe, så jeg gav opp med en gang.

Samme med dokumentvitenskap, men det var også usannsynlig tørt og krevde at man skrev en lengre sakprosa-ting, så interessen falt fra der også.

Det er jo det man ser for seg, vet jo heller ikke hvor mye annet det er når alt bli elektronisk.

Lære seg systemene de bruker og slikt.

Masse pugging. :p

@ Sj0r: Jobba et halvt år innen restaurering og har fortsatt kontakt med de folka. Virker jævlig artig, og det er noe jeg vurderer selv. Men da restaurering av bygninger (laft) og slikt.

Står litt mellom utmarksforvalter eller drive med restaurering.

Høres ganske interessant ut det også.

Har noen kompiser som studerer utmarksforvaltning på Steinkjer, og mye av det de holder på med, virker interessant.

Lenke til kommentar

Kjapp poll, folkens ~

Hvor mange her har "vanlige" fordommer mot falske pupper?

Med vanlige fordommer mener jeg:

De beveger seg ikke.

De er harde og rare å ta på.

De ser alltid unaturlige/for store ut.

De står rett ut.

eller ting i den duren. Kthnx.

Lenke til kommentar

Aleks, etterhvert skal jeg, men det har ikke så mye å si, egentlig. Det jeg lurte på var hvorfor folk har fordommer. Sjur, jeg tror du har tatt på dem når de er litt for nye, når de er eldre og implantatene har "satt seg" der de skal (være seg over/under musklene) så er det rimelig greit som å ta på ekte pupper.

Lenke til kommentar

Hva er det som egentlig ligger i bibliotekarhøyskolen? Lære masse om bøker og sånt?

Skuffende lite om bøker, det handler veldig mye om å lære seg systemer, sortering, arkivering, informasjonsarkitektur og -behandling, researching og ikke minst kulturformidling. Jeg kunne tenkt meg en årsenhet med litteratur- eller kunsthistorie før jeg begynner, for det er nok ganske tørt stoff.

Og å perfeksjonere strenge blikk over hornbrillekanter, ikke minst.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Skuffende lite om bøker, det handler veldig mye om å lære seg systemer, sortering, arkivering, informasjonsarkitektur og -behandling, researching og ikke minst kulturformidling. Jeg kunne tenkt meg en årsenhet med litteratur- eller kunsthistorie før jeg begynner, for det er nok ganske tørt stoff.

Og å perfeksjonere strenge blikk over hornbrillekanter, ikke minst.

Ohh.. Ser ikke helt hva som er fristende med det, bortsett fra at du aldri vil kjede deg når det er døtid på jobben. :p

Lenke til kommentar

Aleks, etterhvert skal jeg, men det har ikke så mye å si, egentlig. Det jeg lurte på var hvorfor folk har fordommer. Sjur, jeg tror du har tatt på dem når de er litt for nye, når de er eldre og implantatene har "satt seg" der de skal (være seg over/under musklene) så er det rimelig greit som å ta på ekte pupper.

Det skal du ikke se bort i fra.

Men silikon, Beccafe? Ikke fornøyd med størrelsen?

Oda, de systemene er så gørr. :p

Jeg var på et kurs hvor jeg skulle lære meg et par av dem. Jeg sleit så hardt med å holde meg våken.

Lenke til kommentar

Glem alt det der. Ikke noe å bekymre seg over. Lett.

Nei, det som vil kreve mest av deg, av fritid, av mentale fakulteter, av rå styrke, det er det å laminere bøker uten å få luftbobler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...