Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir du dratt inn i dette?

Fordi jeg ikke klarer å overse at kattunger blir drept hver dag, og gjør alt jeg kan for å forhindre det.. Ser jeg et skadet dyr på dyrebutikken klarer jeg ikke å gå fra det, ser jeg en skadet måke bærer jeg den til veterinæren selv om den prøver å spise meg opp, spør noen om jeg kan ta meg av en kattemor med barn som blir avlivet hvis ikke, så sier jeg ja.

Dessverre er jeg 15år og ikke rik, så jeg sliter når en kanin må operere bort øyet(3000kr++), en måke må fikse vingen eller når 4 kattunger må oppdras. Jeg syns det er merkelig at mattilsynet heller vil overlate regninger på flere tusen til en 15åring(13åring når jeg 'begynte') enn å faktisk gjøre jobben sin.

Men nok om dyr, jeg vet at mange her misliker at jeg skravler i vei om sånn :whistle: Idag fant jeg ut at pomefri og stekt ris passer fint sammen.

Tror du bare må lære deg og akseptere, eller bli veterinær. Du gjør en awesome jobb.

Lenke til kommentar

Nochan: Jeg kjenner følelsen. Er mest sannsynlig bare en sta mor og plassmangel som gjør at jeg ikke har 14 dyr lengre. Men ... ja. :/ Mattilsynet hadde ikke trengt det de heller, om dyreeiere hadde gjort jobben de meldte seg frivillig til i det øyeblikket de adopterte/kjøpte et dyr. Sånn for a dra analogien litt lengre.

Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke klarer å overse at kattunger blir drept hver dag, og gjør alt jeg kan for å forhindre det.. Ser jeg et skadet dyr på dyrebutikken klarer jeg ikke å gå fra det, ser jeg en skadet måke bærer jeg den til veterinæren selv om den prøver å spise meg opp, spør noen om jeg kan ta meg av en kattemor med barn som blir avlivet hvis ikke, så sier jeg ja.

Dessverre er jeg 15år og ikke rik, så jeg sliter når en kanin må operere bort øyet(3000kr++), en måke må fikse vingen eller når 4 kattunger må oppdras. Jeg syns det er merkelig at mattilsynet heller vil overlate regninger på flere tusen til en 15åring(13åring når jeg 'begynte') enn å faktisk gjøre jobben sin.

Men nok om dyr, jeg vet at mange her misliker at jeg skravler i vei om sånn :whistle: Idag fant jeg ut at pomefri og stekt ris passer fint sammen.

Du vet sikkert hvordan jeg skal finne igjen katten min som har blitt borte..

Lenke til kommentar

Fint at noen syns jeg gjør en bra jobb, det er fantastisk å høre det siden jeg får høre mest negative ting om det jeg gjør.. :) Jeg tar meg ikke nær av sånn mer da, hadde jeg gjort det hadde jeg vært helt ødelagt nå.

Jeg gjør for det meste ting som har med dyr å gjøre, siden jeg er unormalt interessert i dyr. Slik som noen er veldig interessert i fotball. Leser om fotball, holder på med fotball, ser på fotball, snakker om fotball, osv. Har tenkt på å bli veterinær, men jeg tror ikke jeg hadde taklet det.

Utrolig trist at katten din har forsvunnet Kanin. Du kan legge ut annonser på finn.no, dyrenett.no, dyrebar.no, osv og henge opp lapper over alt. Om pusen er chipmerket kommer den nok tilbake til deg om noen finner den. :) Krysser fingrene!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke i din, men i realiteten er det faktisk slik.

Det blir jo en definisjonssak. Vi nordmenn må vel da først definere hva som er starten på dagen. Grunnen til at mange av oss anser 12 som midt på dagen er vel det at det ikke finnes et ord for døgn på engelsk, annet enn day som også betyr dag. For oss er ikke egentlig døgn og dag synonymt, men det har delvis blitt slik på grunn av akkurat dette.

Hvis vi skal se logisk på det så vil jeg anta at mennesker som jobber en gjennomsnitlig vanlig arbeidsdag (8 til 15 eller 16), gjerne står opp rundt 6-7 og legger seg mellom 22 og midnatt. Vi kan vel da egentlig anta at midt på dagen er 14-16.

Midt på døgnet vil alikevel alltid være 12 :)

tl;dr: midt på dagen er ikke nødvendigvis midt på døgnet.

Bah, ikke kom her med din nymotens logikk.

Lenke til kommentar

æsj, jeg trur steam kontoen min blei hacka i går.. har kontakta support og mekka ny bruker kun for support osv som det sto at man burde men ikke fått no svar ennå.

jeg skulle jo bare logge inn og avinstallere noe fordi laptoppen har litt lite plass :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...