Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... :cry:

Fordi en idiot av en person ikke gadd å kastrere katten sin må jeg nå ta et ansvar ingen andre vil ha, og avlyse bergensturen for å passe på kattemor med unger sånn at hun ikke blir avlivet.

Hvis det er din hunkatt - hvorfor er hun ikke sterilisert? Selvsagt kjipt uansett, men jeg er uenig i den innstillingen enkelte hunnkatteiere har om at det er hannkatteierne sitt ansvar å kastrere katten sin. Selvsagt, katten min er veldig kastrert, og var ikke ute før han var kastrert, men fortsatt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og hatt en vag plan i bakhodet om å lære meg å hekle.

Spør mamman min. Da får du mest sannsynlig en handlepose med tråd med på kjøpet, som hun ikke klarer å kaste fordi hun kanskje kommer så langt at hun lærer meg å hekle en dag. Hun har ikke store forhåpninger til meg, kan man si.
Lenke til kommentar

... :cry:

Fordi en idiot av en person ikke gadd å kastrere katten sin må jeg nå ta et ansvar ingen andre vil ha, og avlyse bergensturen for å passe på kattemor med unger sånn at hun ikke blir avlivet.

Hvis det er din hunkatt - hvorfor er hun ikke sterilisert? Selvsagt kjipt uansett, men jeg er uenig i den innstillingen enkelte hunnkatteiere har om at det er hannkatteierne sitt ansvar å kastrere katten sin. Selvsagt, katten min er veldig kastrert, og var ikke ute før han var kastrert, men fortsatt.

Hun er ikke min, alle mine er selvsagt kastrerte. Eier er ukjent men helt klart ikke helt bra i hode, der pusen er nå er det 3-4 store hunder som ikke er så veldig kattevennlige, dyrebeskyttelsen har veldig fult og avliving er et alternativ for personene hun nå er hos.

Føler da at valget står mellom avliving eller meg, å om jeg sier nei føler jeg jo at det er min feil om de hely uskyldige og nydelige pusene ikke får leve.. Hater sånne situasjoner som dette :(

Lenke til kommentar

Hvorfor blir du dratt inn i dette?

Fordi jeg ikke klarer å overse at kattunger blir drept hver dag, og gjør alt jeg kan for å forhindre det.. Ser jeg et skadet dyr på dyrebutikken klarer jeg ikke å gå fra det, ser jeg en skadet måke bærer jeg den til veterinæren selv om den prøver å spise meg opp, spør noen om jeg kan ta meg av en kattemor med barn som blir avlivet hvis ikke, så sier jeg ja.

Dessverre er jeg 15år og ikke rik, så jeg sliter når en kanin må operere bort øyet(3000kr++), en måke må fikse vingen eller når 4 kattunger må oppdras. Jeg syns det er merkelig at mattilsynet heller vil overlate regninger på flere tusen til en 15åring(13åring når jeg 'begynte') enn å faktisk gjøre jobben sin.

Men nok om dyr, jeg vet at mange her misliker at jeg skravler i vei om sånn :whistle: Idag fant jeg ut at pomefri og stekt ris passer fint sammen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...