Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg overreagerer veldig lett.. :p Candy(chinchilla) hadde ørene rett ned, jeg løp og ringte veterinæren som sa at det ikke var noe å bekymre seg for.. :whistle:

Fant også ut at prisen for å chinchillaundersøkelse er 2000kr på lørdager... SYKT. Glad det ikke var noe å bekymre seg for, selv om det ikke er jeg som betaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen plass å begrave dyrene :ermm:

Savner faktisk å ri, men det har vært så kaldt og da mister jeg følelsen i hendene og klarer ikke styre hesten :innocent: Men tror jeg skal melde meg på en ridetur om ikke lenge.

Ntaww. Ingen dyrekirkegårder i nærheten altså? Makan.

Ikkje i min verden.

Kanskje ikke i din, men i realiteten er det faktisk slik.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke i din, men i realiteten er det faktisk slik.

Det blir jo en definisjonssak. Vi nordmenn må vel da først definere hva som er starten på dagen. Grunnen til at mange av oss anser 12 som midt på dagen er vel det at det ikke finnes et ord for døgn på engelsk, annet enn day som også betyr dag. For oss er ikke egentlig døgn og dag synonymt, men det har delvis blitt slik på grunn av akkurat dette.

Hvis vi skal se logisk på det så vil jeg anta at mennesker som jobber en gjennomsnitlig vanlig arbeidsdag (8 til 15 eller 16), gjerne står opp rundt 6-7 og legger seg mellom 22 og midnatt. Vi kan vel da egentlig anta at midt på dagen er 14-16.

Midt på døgnet vil alikevel alltid være 12 :)

tl;dr: midt på dagen er ikke nødvendigvis midt på døgnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg regner med det blir liv. Hele den svenske slekta har hus i et nabolag i Spania, og på stamrestauranten så kommer alltid den lille kineseren som driver stedet med et melkeglass med vodka til grandonkler og oldefar når de kommer. Men jeg klager ikke, fri bar og jeg er fornøyd. Må nesten holde litt igjen da, er tross alt familie der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...