Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går "sjefer" rundt og følger med de andre tiggerne som sitter på gata, ja. Det er veldig organisert. Bakmennene gir dem forskjellige "skavanker" de må lære seg, enten det er et trekkspill, en fløyte, eller en krykke. Husker en artikkel i Dagbladet for noen år siden om rumenske tiggere, der journalisten fant ut hvor de bodde. Det var en gjeng på 10 stk som kom ut av samme leilighet på morgenen, med forskjellige accessories, og alle krykkekarene hadde samme skjelvingen i en fot og arm. Det er disse som står og henger på krykka og rister voldsomt i ene beinet for å se syke ut. Det kommer sjefer innom alle sammen iløpet av dagen og tar pengene så det ikke skal være for mye i koppene deres, og alt blir fordelt jevnt ved endt "arbeidsdag" av disse. Det har også vært voldsomt med bråk og krangling mellom forskjellige slike klaner om hvem som skal få tigge hvor.

Det er så gjennomorganisert og kynisk at man må ikke gi penger til disse folkene. De er kun her for å tjene gratis penger og reiser hjem igjen med 20 månedslønninger. Og dette gjør selvsagt at de forteller alle venner om hvor lett det er å lure nordmenn, så kommer enda flere. Slik det har blitt nå har norske uteliggere omtrent blitt kjeppjaget fra sine egne plasser av slike bander som bare skal ha mest profitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samme tenker jeg, Bytex. Har ofte sett rumenske tiggere som sitter med en kopp foran seg og ber om "change, please". Har så lyst til å bare ta rennafart og sparke den koppen til helvete. Men jeg vet jo aldri om det står 4-5 kraftige karer 20 meter unna og passer på den enbente kjerringa med koppen.

Herregud, ja. Særlig når de er såppas pågående som de er. De kommer jo nærmest et par millimeter unna trynet ditt.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere så har jeg en chinchilla på besøk... Hun fikk nettopp komme ut av buret, først løp hun på veggen, og så latet hun som om hun spilte fløyte med en pinne....

Jeg tror kanskje chinchillaer er fløytespillende ninjaer.. :ph34r: Kjempesøøøt :love: Synd jeg ikke får bilder inn på denne pcn, men om dere google 'black velvet chinchilla' så får dete et bilde av hvordan hun ser ut.

bevis på at chinchillaer kan løpe på vegger. Men Candy løp mer bortover..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...