Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Noen som vet når på året det er billigst(skrives det sånn?) å dra til Florida?

Ja det vet jeg.

Ikke dra Desember-Januar. Da er det high season og alle Amerikanere ferier der da.

Rundt september-oktober-november er det hurricane season og det er litt kjipt.

Ved sommeren er det ekstrem hete, men ganske billig. Takler du 35-40ish grader så er dette et alternativ.

Mitt beste tips er nok på våren mtp. pris og sesongvariasjoner i temperaturen.

Hilsen en som har vært der, og reist et par ganger i livet.

Tusen takk Mchansern, for at du sprer av din enorme visdom <3

Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vet jeg.

Ikke dra Desember-Januar. Da er det high season og alle Amerikanere ferier der da.

Ved sommeren er det ekstrem hete, men ganske billig. Takler du 35-40ish grader så er dette et alternativ.

Har overlevd i Tyrkia i 50grader så jeg takler nok Florida i 40grader :) Tror du Juni/Juli funker bra? Hva er verdt å gjøre forskjellige plasser der? Må ikke være så langt fra cocoa beach og tenker bare å være der en uke

Lenke til kommentar

Ser Harry Potter Deathly Hallows, fytti katta kor mykje feil det er i scenene. Når dei først skal ha med omtrent alle scenene som skjer i boka, kan dei kanskje gjere dei rett. Harry kjem i bryllupet utan å vere feit ginger, og Gygrid kjører på bakken i starten av filmen.

WTF IS THIS SHIT?

Lenke til kommentar

Ja det vet jeg.

Har overlevd i Tyrkia i 50grader så jeg takler nok Florida i 40grader :) Tror du Juni/Juli funker bra? Hva er verdt å gjøre forskjellige plasser der? Må ikke være så langt fra cocoa beach og tenker bare å være der en uke

Skal du dra alene?

Husk at temperaturen i Florida og Tyrkia er forskjellige. Florida er ekstremt fuktig, mens Tyrkia har tørr luft.

Cocoa Beach er vel i nærheten av Orlando, så jeg anbefaler varmt et besøk på enten Disneyworld (m/Epcot), et vannland eller marineparken Sea World (den vil jeg tro du liker, det er mange marinedyr der, som alligatorer, delfiner, spekkhoggere osv.).

En uke er meget kort for en såpass lang tur, men your call.

Lenke til kommentar

Ser Harry Potter Deathly Hallows, fytti katta kor mykje feil det er i scenene. Når dei først skal ha med omtrent alle scenene som skjer i boka, kan dei kanskje gjere dei rett. Harry kjem i bryllupet utan å vere feit ginger, og Gygrid kjører på bakken i starten av filmen.

WTF IS THIS SHIT?

Klart beste filmen hittil i serier. Get over it.

Lenke til kommentar

Stikker til Roma nå på søndag, noe jeg burde gjøre der utenom Vatikanet, Spansketrappen og alle de andre ''vanlige'' turist stedene?

Noe jeg pleier å si er: Ikke planlegg for mye.

Gjør de obligatoriske tingene som du nevner, etter det kan du utforske bakgater, sette deg med en espresso på en hyggelig kafè etc.

Hadde en tur til Barcelona for et par år siden som ble litt for stressende fordi vi hadde planlagt altfor mye innenfor alt for kort tid.

Lenke til kommentar

Stikker til Roma nå på søndag, noe jeg burde gjøre der utenom Vatikanet, Spansketrappen og alle de andre ''vanlige'' turist stedene?

Noe jeg pleier å si er: Ikke planlegg for mye.

Gjør de obligatoriske tingene som du nevner, etter det kan du utforske bakgater, sette deg med en espresso på en hyggelig kafè etc.

Hadde en tur til Barcelona for et par år siden som ble litt for stressende fordi vi hadde planlagt altfor mye innenfor alt for kort tid.

Tanken har slått meg noen ganger men Takker og bukker for tipset!

Lenke til kommentar

Ja det vet jeg.

Skal du dra alene?

Husk at temperaturen i Florida og Tyrkia er forskjellige. Florida er ekstremt fuktig, mens Tyrkia har tørr luft.

Cocoa Beach er vel i nærheten av Orlando, så jeg anbefaler varmt et besøk på enten Disneyworld (m/Epcot), et vannland eller marineparken Sea World (den vil jeg tro du liker, det er mange marinedyr der, som alligatorer, delfiner, spekkhoggere osv.).

En uke er meget kort for en såpass lang tur, men your call.

Sea world må besøkes ja :) Reiser enten med en venn eller moren min. Hvor mye koster det for 2 flybilletter i juni/juli? Fantastisk med en reiseekspert på forumet, alle forum burde ha en Hans :wee:

Lenke til kommentar

Sea world må besøkes ja :) Reiser enten med en venn eller moren min. Hvor mye koster det for 2 flybilletter i juni/juli? Fantastisk med en reiseekspert på forumet, alle forum burde ha en Hans :wee:

Hvis du reiser med en venn, som jeg formoder er under 21 år også, så er ikke det noe av det lureste man kan gjøre. Du MÅ egentlig ha leiebil om man skal komme seg rundt der, er nesten nada offentlig kommunikasjon og alt baserer seg på at man har bil.

I USA skulle jeg på et shoppingsenter som var 400m unna hotellet mitt, og resepsjonen antok at jeg skulle kjøre og var sjokkerte når jeg sa at jeg skulle gå.

Jeg svarte seff "That's what we Norwegians do. Walk. :cool: "

Ellers ville jeg påregne rundt 4000-4500 for flybilletter til Orlando fra Stavanger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Knut vekte meg idag med å grave meg i øret, men nå oppdaget jeg også at han har spist på neglene mine når jeg sov. De ser nå veldig kreative ut.. :ermm:

Interessant. Glemte du å sette ham inn i buret sitt, eller sover du inne i buret hans?

Jeg sover salvsagt i en hengekøye inni buret hans :) Neida, jeg glemte å sette han inn i buret, siden han sov helt stille i senga mi :ermm:

Vaska nettopp Dakota nå, hun klorte meg ikke opp (klipte neglene hennes først....) men hun sa 'miaaaaaaaaaao... :cry: ' og så på meg med de nydeligste triste øynene ever... :cry:

Ja, tenkte du gjorde det ja.

Ah. I see, I see. :)

Så da har du ikke bruk for meg som kattevasker likevel?

Hun må vaskes en gang i mnd, så om du vasker henne i slutten av april så er det fint :p

Hva med midten av mai? :p

Lenke til kommentar

Tror det blir mor og datter ferie da :p Var ikke dyrt da, mer penger til å bruke på unyttige ting! Rart spørsmål, tror du de har dyrebutikker der? :innocent:

Datasmurf: Mnjaa, vasker henne i begynnelsen eller slutten av mnd, men er ikke du allergisk da?

Endret av Nochan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...