Laughing Madcap Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hva er det du utsetter undertøyet ditt for Malin? Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke aner hvordan en vaskemaskin funker, men hva om du tar den på 100 grader? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke aner hvordan en vaskemaskin funker, men hva om du tar den på 100 grader? En vanlig vaskemaskin går vel ikke lenger enn til 95, så det skal godt gjøres Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Mnjaa.. Kan godt være det, men tror ikke det er krise og alle bakterier overlever selv om du setter den på 40.. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Mnjaa.. Kan godt være det, men tror ikke det er krise og alle bakterier overlever selv om du setter den på 40.. Nettopp? Jeg vil ikke at de skal overleve. Jeg vil de skal DØØØØ Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jo varmere jo renere. Sa brura! Ja? Nei? Ikke en gang en nød five? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Åh jeg elsker brura vitser, bare at din sugde, men highfive for at du drar de med til kafeen! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jo varmere jo renere. Jo varmere jo mer utslitte tøyfibre. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Mnjaa.. Kan godt være det, men tror ikke det er krise og alle bakterier overlever selv om du setter den på 40.. Nettopp? Jeg vil ikke at de skal overleve. Jeg vil de skal DØØØØ Det var det som var poenget. Jeg tror de dør selv om du setter den på 40. Bakterier er ikke så smarte at de vet at når det er 59 grader så er det bare å fortsette det gode liv, men om du setter på 60 så er de døde momentant? Isåfall er det ganske facinerende! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Finnes nok bakterier som overlever mer varme enn 60 også, og så har du bakterier som går over og blir til en spor, da kan de overleve nesten alt og blomstre opp om 1-100 år Endret 23. mars 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Finnes nok bakterier som overlever mer varme enn 60 også, og så har du bakterier som går over og blir til en spor, da kan de overleve nesten alt og blomstre opp om 1-100 år Dette er en spor. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Finnes nok bakterier som overlever mer varme enn 60 også, og så har du bakterier som går over og blir til en spor, da kan de overleve nesten alt og blomstre opp om 1-100 år Sebbe. Gå og legg deg. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Finnes nok bakterier som overlever mer varme enn 60 også, og så har du bakterier som går over og blir til en spor, da kan de overleve nesten alt og blomstre opp om 1-100 år Dette er en spor. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Finnes nok bakterier som overlever mer varme enn 60 også, og så har du bakterier som går over og blir til en spor, da kan de overleve nesten alt og blomstre opp om 1-100 år Dette er en spor. Det der er en fiskehale. Sporene ligger på siden. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Mobilen min er helt fucka. Samtaler brytes hele tiden Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg mente endosporer Vissa grampositiva bakterier (till exempel Clostridium botulinum) kan via en speciell process gå in i en endosporfas. Då bildas endosporer, som kan klara av extrema förhållanden. Eftersom bakterierna har kraftigt sänkt metabolism innanför väggarna kan de överleva extremt länge i för dem usla förhållanden. När de väl hamnar i gynnsamma förhållanden igen så kan de märka detta och snabbt utvecklas till aktiva bakterier. Som endosporer har bakterierna extra kraftiga cellväggar, kraftigt sänkt metabolism, speciella åtgärder för att hindra att deras kromosom förstörs av strålning, uttorkning och liknande. Bland de bakteriestammar som har förmåga att bilda endosporer gör de detta istället för att utföra mitos (celldelning) ibland, och chansen för att de ska bilda en endospor ökar om förhållandena blir dåliga. Stammar av sådana bakterier kan därför överleva trots att man kokar dem, då det alltid är en viss andel av dem som är i endosporfas. För att döda också sporerna måste man genomföra sterilisering, desinfektion räcker inte. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Mobilen min er helt fucka. Samtaler brytes hele tiden Løsning: slutt å ring/slutt å svare Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Dette er en spor. Dette er en kanal. dette er også det. Nå kan du gjerne drite i å kverulere som en smartass-fjortis som akkurat har lært seg å google, det er helvetes irriterende. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Pokey! Som jeg har savna deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg