Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Har bærbar.. Men hva har skjedd med den..?! :ermm: Veldig plagsomt å bare ha en halv skjerm.

Slike skader skjer ikke av seg selv. Har du vært hardhendt med den? Trenger ikke være akkurat nå. Kan være en sprekk som har oppstått en gang tidligere og først sprakk ordentlig nå. Slike latente skader kan manifistere seg ved raske temperaturendringer f.eks.

Pixelfeil. Skal gå på garanti

Det der høres veldig ut som en mekanisk skade og ikke pixelfeil. Tviler på at noen butikker vil la dette gå på garanti.

Hadde vært best å se et bilde av skjermen egentlig.

Dude... på skola jeg jobba på før fikk vi flere ganger LEVERT bærbare som det var pixelfeil på. Det som skjer er at gassen eller hva faen streiker. Samme som når du får svarte flekker/striper bare over ett større område. Det er ikke noe du kan fremkalle ved slag eller fysisk vold

Edit:

Og når jeg ser bildet nå så er det pixelfeil som følge av slag nederst i venstre hjørne. Den er knust. Forsikring ikke garanti

Ser ut som om pc-en har falt i gulvet med hjørnet først.

Vet du hva en piksel er?

Den skjermen der er knust. Har absolutt ingenting med piksler å gjøre.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mikkel: Jeg tror vi snakka litt rundt hverandre nå. Jeg tolket pixelfeil som noe annet enn det du mente tror jeg.

I høst betalte 2300 vi (inklusivt arbeid) eller noe for å bytte skjermen som var knust på dama sin laptop. Tror jeg fant skjerm til 1500 eller noe på ebay (uten frakt og moms), men da hadde vi mista garantien. Dessuten er det visst ikke en enkel operasjon å bytte skjerm på de fleste bærbare.

Du har sikkert hatt en penn der og lukket den igjen eller noe..

Ut fra skaden så ser det veldig sansynlig ut. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

I høst betalte 2300 vi (inklusivt arbeid) eller noe for å bytte skjermen som var knust på dama sin laptop. Tror jeg fant skjerm til 1500 eller noe på ebay (uten frakt og moms), men da hadde vi mista garantien. Dessuten er det visst ikke en enkel operasjon å bytte skjerm på de fleste bærbare.

Er veldig lett å bytte skjerm på bærbare pc'er. Har byttet panel på et par pc'er, og det har ikke vært noe problem. Er en god del skruer, så det er lurt og ha litt oversikt over hva som skal hvor.

Lenke til kommentar

For å forklare alt: Jeg våkna, dusja, lot Æpple(ørkis) løpe litt i vinduskarmen og så trykket jeg på 'av/på' knappen på pcn for å skru en på.

Den ble skrudd på og jeg skrev her at det var 2timer til jeg skulle dra eller noe, så satte jeg pcn ned i senga før jeg gikk og spiste frokost. Etter frokosten så løp jeg opp på rommet mitt igjen og hentet mobilen og logget av msn.

Jeg dro dit jeg skulle og når jeg kom tilbake etter noen timer så hadde pcn skrudd seg av selv som den alltid gjør etter en stund. Jeg trykket på av/på knappen igjen og skjermen ver helt rar.

124ewj8.jpg

Kanskje moren din har vært innom rommet ditt med klesvasken din og det feiteste blingkjedet ditt og kastet det opp i senga di?

:tease:

Lenke til kommentar

Når jeg presser på riktig plass så blir stripene borte... Nå skal jeg gå og grave graven min eller noe annet gøy... :) JÆVLA... SKJEM. Og jeg har ikke slått til pcn eller noe, selv om det ser sånn ut.. Aner virkelig ikke hva som har skjedd. Om det har noe å si, så varierer stripene og det hvite fra hvordan jeg har skjermen.. Jeg skrev det men jeg ser ikke der jegskriver på skjermen men... gah. NÅ RINGER JEG LEFDAL ELLER NOE

Lenke til kommentar

Når jeg presser på riktig plass så blir stripene borte... Nå skal jeg gå og grave graven min eller noe annet gøy... :) JÆVLA... SKJEM. Og jeg har ikke slått til pcn eller noe, selv om det ser sånn ut.. Aner virkelig ikke hva som har skjedd. Om det har noe å si, så varierer stripene og det hvite fra hvordan jeg har skjermen.. Jeg skrev det men jeg ser ikke der jegskriver på skjermen men... gah. NÅ RINGER JEG LEFDAL ELLER NOE

Spar deg ydmykelsen... Den er knust.

Du kan jo prøve å gå dit og si at det bare skjedde av seg selv, og tenke på hvor morsomt de som står bak kassa synes det er.

Lenke til kommentar

Dette skjer ikke av seg selv, mulig det har ligget noe på tastaturet når du har lukket den igjen.

Ikke si at du er typen som ringer til butikken fordi du mener at det har skjedd helt av seg selv og krever at du skal få en ny helt gratis. :nei:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du ringer Lefdal for brukerfeil du har gjort? Du/noen har fucka til laptopen, ta det som en mann, skift skjerm/kjøp ny laptop. Det blir en dyr lærepenge, men kanskje du har lært å være litt forsiktig? :fun:

Lenke til kommentar

Du ringer Lefdal for brukerfeil du har gjort? Du/noen har fucka til laptopen, ta det som en mann, skift skjerm/kjøp ny laptop. Det blir en dyr lærepenge, men kanskje du har lært å være litt forsiktig? :fun:

Fikser sånt gratis vi ^^ Jeg er blitt jævelig god på og finne på grunner som forsikringen dekker :p

Lenke til kommentar

Telenor er djevelen sjølv. Hadde liksom vore kjekt å få kobla seg til internett når ein betalar for det.

Har du problemer med akkurat det, ring og kjeft. Smør ekstra tykt på om at det har vært ustabilt og det ene med det andre. Garanterer at hvis du da sier "Så da begynner jeg egentlig å føle at jeg burde få noe slags kompensasjon her!!!!!!", så får du iaffal en måned gratis :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge etter at søknadsfristen gikk ut skal man vente før man ringer og viser interesse når man har søkt jobb?

Rignte før jeg søkte og ble oppfordret til å sende inn søknad, så nå sitter jeg her tre dager etter at søknadsfristen gikk ut og venter på telefon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...