b-real Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Visste du at Uran finnes i to varianter – isotop 235 og 238, at den første isotopen kan innngå i en fisjonsreaksjon men aldri Uran 238? For å lage brensel til atomkraft, må uranet anrikes fra det naturlig forekommende 0,7 Uran 325 % til 5 % Uran 325. – For å lage en atombombe må uranet anrikes til > 90 % Uran 235 Ergo: Et atomkraftverk kan ALDRI eksplodere som en atombombe! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hvordan er det med plutonuimsreaktorer+ Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 God natt Søtinger<3. (dette innlegger er redigert av L4r5) PS: Visste dere at gærninger er fellesbetegnelse på all utenlandsk valuta? "Den skjorta kosta meg 15 gærninger". Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Ergo: Et atomkraftverk kan ALDRI eksplodere som en atombombe! Såklart vil det ikke det, men det betyr ikke at ikke reaktoren kan ødelegges av trykk laget av varme, og dette kan gjøre mye skade. Ikke så mye som om man hadde hatt samme mengde med 90% uran 253. Visste dere at i forhold til vann-energi, kull-energi, og petroliums-energi så har det vært færrest dødsfall knyttet til kjærnekraft på verdensbasis? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Visste dere at i forhold til vann-energi, kull-energi, og petroliums-energi så har det vært færrest dødsfall knyttet til kjærnekraft på verdensbasis? Tviler ikke. Visste dere at kjernekraft ikke kan være et alternativ til petroliumsenergi? Vi har ikke nok reaktivt materiale til å erstatte kull-, olje- og gasskraftverkene. Altså vi kan bytte de ut, men det hadde ikke tatt mange årene før vi hadde brukt opp alle reservene som er mulig å oppdrive på jorda. Kortere tid enn det hadde tatt å bruke opp oljen og det. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Vi har noe thorium her og der. Og det som er av uran hadde forsvunnet fort hadde petroliumsindustrien gått bort. Vi har malt oss inn i et hjørne ved å bli så energiavhengie. Godt jeg ikke kan regne med å ha mer enn 60-70 år igjen Nei nå ble det så depresivt her at jeg slenger meg på senga og ser The Dark Crystal 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Visste dere at i forhold til vann-energi, kull-energi, og petroliums-energi så har det vært færrest dødsfall knyttet til kjærnekraft på verdensbasis? Jeg så masse hype om det på reddit i går, men det er verdt å bite seg merke i at det ble tatt utgangspunkt i det høyest mulige estimatet for kullkraft mot det laveste mulige for atomkraft (bare 4000 for Chernobyl, blant annet). Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg så masse hype om det på reddit i går, men det er verdt å bite seg merke i at det ble tatt utgangspunkt i det høyest mulige estimatet for kullkraft mot det laveste mulige for atomkraft (bare 4000 for Chernobyl, blant annet). Her er det medregnet alle ulykkene i kullgruver også. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Sånn, da skal man kanskje være et steg videre i en mer stabil pc, ny GPU og PSU på vei i posten snart så får en se om det hjelpar på. Endret 22. mars 2011 av b-real Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Her er det medregnet alle ulykkene i kullgruver også. Jeg tviler ikke på at det stemmer — Kina alene sørger sikkert for det, men det unnskylder ikke bevisst uredelig statistikkføring. Og slike tall er uansett bare av akademisk interesse. Med overveldende folkelig motstand blir det ikke noe av, og "folk" er mer redde for fly enn biler, hasj enn alkohol, våpen enn sigaretter og atomkraft enn alt det andre til sammen. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg stemmer for direktekabel til sola, på den måten har vi evig energi Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg er forvirra ... Er det Khadaffi, Ghadaffi eller Qadafi ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Det er Bob. God morgen. Følgende gjør meg glad: 2 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Er meldt motherfuckings minusgrader her i mårra ... Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Gooood morgen! Det tok litt tid, men nå skal dere få se bilder av Mikkel! Se så liten han er.. Endret 22. mars 2011 av Nochan 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 kommer dere inn på skatteetaten sine sider for å sjekke selvangivelse? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Det er Bob. God morgen. Følgende gjør meg glad: FINT VÆR, JA! Meg òg! Meg òg! Meg òg! Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 mmmh ingenting er bedre enn å starte dagen med noen timer i badekaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg