Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er ikke det fonetiske alfabetet pensum på grunnskolen? Det har jeg aldri skjønt.

Fordi det er veldig praktisk å kunne? Har ofte interkontinentale samtaler i telefon der nøyaktiv stavemåte på et ord kan være kritisk.

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke det fonetiske alfabetet pensum på grunnskolen? Det har jeg aldri skjønt.

Fordi det er veldig praktisk å kunne? Har ofte interkontinentale samtaler i telefon der nøyaktiv stavemåte på et ord kan være kritisk.

Ja, det er ekstremt viktig, og derfor skjønner jeg _IKKE_ hvorfor det ikke er en del av pensum.

Ringer daglig utenlands og bruker det fonetiske alfabetet. DET ALLER VERSTE JEG VET er når jævler finner på sitt eget "A for Anders, B for Bengt" etc. Nest verste folkeslaget som fins, eneste som er verre er folk som ikke kommer i tide.

Lenke til kommentar

Jobbet på et hotell denne uken, og han ene som jobbet der var svensk og satt på musikk via iPod'en og den ene sangen på iPod'en var denne. Herregud som jeg har fått den på hjernen. ^^

( Jobbet i restauranten, forresten. )

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Ja, det er ekstremt viktig, og derfor skjønner jeg _IKKE_ hvorfor det ikke er en del av pensum.

Ringer daglig utenlands og bruker det fonetiske alfabetet. DET ALLER VERSTE JEG VET er når jævler finner på sitt eget "A for Anders, B for Bengt" etc. Nest verste folkeslaget som fins, eneste som er verre er folk som ikke kommer i tide.

Missa ikke-en din, jeg. Selvfølgelig burde det vært obligatorisk. Dumme mennesker. Og når vi snakker om å komme.. jeg kommer alltid først :-----D

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg egentlig dette alfabetet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...