Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, vi har noen på klubben som er 30-40år og er relativt nye.

Æsj. Var det jeg var redd for :p Jeg har prøvd i lengre tid å overbevise meg selv om at det er for seint for meg å begynne med noe kampsport, selv om jeg har lyst :p

Man skal nok ikke drömme om for mye konkuranser og mesterskap, men man kan se at noen i min alder (19) aldri har det talentet eller man kan kalle det figher instinkt for å satse for stort heller.

Så er det jo også mange kampsporter å velge mellom, som er svärt forskjellig. Noen går mer på koordinasjon og teknikk, og er mer oppvisning f.eks taekwondo og Aikido.

Eller så har du de som går mer på kraft og "virkelighet", som boksing/kickboksing og Muay Thai.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Jeg hadde lyst til å begynne med karate eller judo da jeg var mindre, men ifølge enkelte var det utelukket grunnet mitt da voldsomme temperament. Hadde jeg begynt da, så ville det nok være en tanke med konkurranser og slikt, men nå tenker jeg kun for treningen sin del :)

Lenke til kommentar

Folk med mye temperament som bare har lyst å "lære å sloss og banke folk på byen" holder stort sett ikke ut de første 3 mnd engang. Trening på begynnerstadiet er utelukkende terping på "kjedelige" grunnteknikker og stillinger. I Karate begynner de ikke å sparre med hverandre før grønt belte. Alt før det er bare terping på å holde hendene i riktig høyde og vinkel, også kommer treneren bort og dytter i armen din fordi den er LITT for langt ned i det slaget dere øver på. Men sånt er nødvendig for å kunne ta de avanserte tingene. Men folka med "feil" holdning tenker "fy faen detta er jo kjedelig" og slutter ganske tidlig. Heldigvis.

Lenke til kommentar

drömme om for mye konkuranser og mesterskap, men man kan se at noen i min alder (19) aldri har det talentet eller man kan kalle det figher instinkt for å satse for stort heller.

Så er det jo også mange kampsporter å velge mellom, som er svärt forskjellig. Noen går mer på koordinasjon og teknikk, og er mer oppvisning f.eks taekwondo og Aikido.

Eller så har du de som går mer på kraft og "virkelighet", som boksing/kickboksing og Muay Thai.

Du sier vel ikke at Taekwondo/Aikido ikke funker i virkeligheten? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...