Slimda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Beklager Flabba, men min stemme fungerer bare på sensuelle kvinner. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg kan virkelig ikke høre for meg en sundmøring snakke dirty :!: Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg bodde på rom med en fra Volda når jeg fikk på fhs. Å det er en NYDELIG dialekt! Og når Slimda snakker hopper sjela mi av glede! DET ER NYDELIG! Sjela mi ville vel hoppa den óg, men mer typ fra en høyde Pft! Snakk med Slimda... å du vil bli sjarmert i senk av den nydelige dialekten! Jeg elsker dialekter! En dialekt som er jævlig er hedmark. Eller er mer irriterende. Folk som legger på en ekstra L på slutten av alt... DET er styggt! Jeg er ikke fra Hedmark, men har tung og feit L når jeg snakker til vanlig. Også har vi jo den andre dialekten min som ingen forstår Jammen Petter... du er Petter! Du høres ikke ut som HÆLVETE! Har en kompis som legger til L etter alt han sier... en jævlig feit L. Å det gjør meg kvalm Beklager Flabba, men min stemme fungerer bare på sensuelle kvinner. hm.. det gjør kanskje det :/ Kan forklare en del:P Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Feit L hakke no spesiell dialekt sånn sett, men langt unna standard oslo vest ihvertfall så det er bra nok for meg Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg kan virkelig ikke høre for meg en sunnmøring snakke dirty :!: Det skrives sunnmøring uten D. "Kan'kje ej få sleppe nedi brokja di då?" Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg elsker dialekter! En dialekt som er jævlig er hedmark. Eller er mer irriterende. Folk som legger på en ekstra L på slutten av alt... DET er styggt! Hva betyr det? Ekstra L. Er det da snakk om tjukk L? Altså Totning? Altså absolutt på ingen måte hedmarking? Og hedmark er et fylke, ikke en dialekt. Jeg tror jeg kan påstå at vi har det største mangfoldet at forskjellige dialekter på begrenset plass. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tror jeg kan påstå at vi har det største mangfoldet at forskjellige dialekter på begrenset plass. Ta en tur innom Møre og Romsdal du. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Plager meg ikke så veldig at jeg skreiv det feil Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tror jeg kan påstå at vi har det største mangfoldet at forskjellige dialekter på begrenset plass. Ta en tur innom Møre og Romsdal du. Jeg var i Molde på Lørdag Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Møre og Romsdal har forskjellig dialekt i hver eneste liten landsby innover i fjordene. En fra Sykkylven prater ulikt for en fra Stranda, eller Ålesund, eller Ørsta... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Joda. Glemte å ta i betraktning da det er snakk om mengder med øyer. Men om jeg kan si et mangfold av dialekter som ikke finnes i andre "hele fylker", altså hvor alt land henger sammen Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg elsker dialekter! En dialekt som er jævlig er hedmark. Eller er mer irriterende. Folk som legger på en ekstra L på slutten av alt... DET er styggt! Hva betyr det? Ekstra L. Er det da snakk om tjukk L? Altså Totning? Altså absolutt på ingen måte hedmarking? Og hedmark er et fylke, ikke en dialekt. Jeg tror jeg kan påstå at vi har det største mangfoldet at forskjellige dialekter på begrenset plass. tykk L ja. Å jo da! Har familie på Hamar å de sier "har du det bra'l?" å slikt. DET ER GRUSOMT! Å beklager... Jeg sier bare at de JÆVLIGSTE dialektene er i fylke Hedmark. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Joda. Glemte å ta i betraktning da det er snakk om mengder med øyer. Men om jeg kan si et mangfold av dialekter som ikke finnes i andre "hele fylker", altså hvor alt land henger sammen Og hvor mange fylker har norge uten fjorder? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 tykk L ja. Å jo da! Har familie på Hamar å de sier "har du det bra'l?" å slikt. DET ER GRUSOMT! Å beklager... Jeg sier bare at de JÆVLIGSTE dialektene er i fylke Hedmark. Det er da for all del ikke bra'l, det er bra ell. Som i "Har du det bra eller?". Forresten har familien din på Hamar forstått det meste, da Hamar er et fantastisk sted å være fra. Det de derimot ikke har forstått er at det også er flott å komme seg vekk derfra Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Eneste bra med Hamar er vikingskipet. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Jeg er ikke fra Hedmark, men har tung og feit L når jeg snakker til vanlig. Feit L! *high five* Og jeg er på ingen måte totning, Snittleif. Endret 10. mars 2011 av bazukh Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Og hvor mange fylker har norge uten fjorder? Jeg vet ikke hvor mange fylker norge har i sin helhet engang Mest fordi det ikke bryr meg. Men i allefall så har vi da innlandsfylkene Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Og jeg er på ingen måte totning, Snittleif. Det er forskjell på feit L og feit L. Jeg er ikke totning jeg heller, og har feit l. Men da det var snakk om "å slenge på en ekstra L, så tenkte jeg det var snakk om den veldig særegne toten-l'en som er bælfeit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg