Tunky Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Er denne problemstillingen brukbar? "filmatiseringen av roman" så kommenterer jeg forskjellige punkter ved adaptasjonen som for eksempel; - bakgrunnsinformasjon - handlingen - komposisjon - personer - miljø - filmatiske virkemidler - egenvurdering og konklusjon - kilder Kan noen komme med innspill? det er særemne det er snakk om. Ikke ment som kritikk, men som et hjelpende innspill: Tror du får mer hjelp i skole-delen av forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg er bare ute etter kort omtale, ingen support. Jeg forsøkte først i skolekafeen, så her i DNFK. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg er nettop ferdig med særemne, og føler ingen trang for å jobbe med det igjen. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Savner særemnet. Det var awesome. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Dere som er ferdig med særemnet, kan dere bedømme og si om problemstillingen fungerer? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Vi hadde aldri noen problemstilling. Hele trinnet satt opp et skuespill av Dostovjevski som vi framførte foran 300 stykker 3 ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Problem løst, jeg har skaffet en skikkelig problemstilling, "Gjengir filmatiseringen boken på en god måte?". Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Savner særemnet. Det var awesome. Tror du tenker på det litterære programmet, hvor man lager et skuespill. Det har vi også nettop gjort. På særemnet skal man fordype seg i en bok, og problematisere innholdet. Vi skulle ta for oss kulturforskjeller. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jommen glad jeg aldri har trengt å drive med slikt tøv (Les: Særemne) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Savner særemnet. Det var awesome. Tror du tenker på det litterære programmet, hvor man lager et skuespill. Det har vi også nettop gjort. På særemnet skal man fordype seg i en bok, og problematisere innholdet. Vi skulle ta for oss kulturforskjeller. Tja. På Særemnet på min skole er det tradisjon for å sette opp skuespill i stedet for å skrive en tekst om bøker. Det er godkjent fra fylkeskommunen også. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) bordet kostet vel mye pga kvaliteten Jepp Romis: Lyst å spandere ny PC på meg også? Har veldig lyst på en... Nei. =/ Hva med stol, Romis? Det er det viktigste, tross alt. Har en god stol allerede. Han skal jo stå mens han spiller, trenger ikke stol da... Var bare for å forklare det mekaniske i pulten da!! Inb4 snittleif som klagar over at Romis skal bruke 23000 kr på informasjon. Og you veit the regels, Romis. Specs, or it didn't happen. Har ingen foreløpige specs fordi jeg skal ikke kjøpe pc enda, men det er det jeg legger av til PC. Kan med sikkerhet si at det blir et 2x skjermkort oppsett, 2 SSD'er i Raid 1, en extreme edition CPU, 8GB DDR3 RAM og dual loop system til vannkjøling med en 360 rad i toppen, og en 240mm rad i bunnen av kabinettet til CPU. Inb4 snittleif som klagar over at Romis skal bruke 23000 kr på informasjon. Og you veit the regels, Romis. Specs, or it didn't happen. Faggot can't inb4. Jeg har selv valgt å ikke klage over at nok et menneske ikke vet å legge til et så lite avansert ord som "maskin". Nei, dette var ikke klaging. Please go about your business. Og akkurat hva du mener om hva jeg bruker penger på kunne jeg ikke brydd meg mindre om skal jeg være helt ærlig. Endret 4. mars 2011 av Romis Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Og akkurat hva du mener om hva jeg bruker penger på kunne jeg ikke brydd meg mindre om skal jeg være helt ærlig. Og i og med at jeg aldri har kritisert deg for hva du bruker penger på, så ser du at jeg heller ikke bryr meg om det Det svelemoe sikta til at jeg skulle kommentere var din bruk av ordet "data" for å beskrive datamaskin Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Savner særemnet. Det var awesome. Tror du tenker på det litterære programmet, hvor man lager et skuespill. Det har vi også nettop gjort. På særemnet skal man fordype seg i en bok, og problematisere innholdet. Vi skulle ta for oss kulturforskjeller. Tja. På Særemnet på min skole er det tradisjon for å sette opp skuespill i stedet for å skrive en tekst om bøker. Det er godkjent fra fylkeskommunen også. Det vet jeg. Vi satt også opp et skuespill, men det heter litterært program, ikke særemne. Iallefall det navnet som brukes på skolen min. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Savner særemnet. Det var awesome. Tror du tenker på det litterære programmet, hvor man lager et skuespill. Det har vi også nettop gjort. På særemnet skal man fordype seg i en bok, og problematisere innholdet. Vi skulle ta for oss kulturforskjeller. Vi hadde det som særemne og ble vurdert i det i tillegg til en heldagsprøve om skuespillet. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Savner særemnet. Det var awesome. Tror du tenker på det litterære programmet, hvor man lager et skuespill. Det har vi også nettop gjort. På særemnet skal man fordype seg i en bok, og problematisere innholdet. Vi skulle ta for oss kulturforskjeller. Tja. På Særemnet på min skole er det tradisjon for å sette opp skuespill i stedet for å skrive en tekst om bøker. Det er godkjent fra fylkeskommunen også. Det vet jeg. Vi satt også opp et skuespill, men det heter litterært program, ikke særemne. Iallefall det navnet som brukes på skolen min. Ah, jeg trodde du mente at det kom i tillegg til særemnet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Særemnet på min videregående er slik at vi må holde et muntlig foredrag på 20 minutter, hvor vi velger 1 bok, og 1 film som er knyttet til hverandre. Så skal man snakke om adaptasjonen fra bok til film. For å klare dette så må man ha en problemstilling, så skal man svare på problemstillingen med foredraget. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Vi gjorde begge deler. Særemnet var å fordype meg i en bok som tok for seg kulturforskjeller (jeg tok Bokhandleren i Kabul). For så å analysere den på mange måter, og lage en problemstilling i forhold til temaet. Det litterære programmet var å fordype oss i et emne, eller tidsepoke, og få frem litteraturen fra dette emnet, eller tidsepoken gjennom et skuespill. Her valgte jeg barneoppdragelse, og vi tok for oss bøker som omhandler eller gjenspeiler barneoppdragelse opp gjennom tidene. Det var to forskjellige prosjekter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Yessda, da var Pokemon Black innomhus *dra frem DS XL'en* Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Yessda, da var Pokemon Black innomhus *dra frem DS XL'en* Oh, nice. Har ikke spilt noe særlig siden Platinum, men vurderer virkelig å skaffe meg et av de nye spillene. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Da var fredag aften startet med en bedre laksemiddag (salma laks) og en knusktørr hvitvin. Hva står på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg