Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finn begge løsningene til likningen cos(x) = x2 - x - 2 med 3 sikre siffer ved Newtons metode.

Bare å sette alt = 0 og derivere og få x1 = x0 + (x2 - x - 2 - cos(x))/(2x - 1 + sin(x)) og repetere til jeg får 3 sikre desimaler? Og det er to løsninger, what to do? :O

Skal også finne integralet imellom 1 og 11 for ln(x2 + 3x) ved hjelp av simpsons metode, bare fylle inn i den artige formelen?

Oppgave 1: Graf funksjonen så du ser CA hvor de to løsningene er og så Newtons metode all the way.

Simpsons metode er bare å knø inn i formelen, ja. :wee:

Lenke til kommentar
Simpsons metode? Er ikke det å drikke store mengder Duff Beer og sovne på jobb?
Nesten. :wee: Det er en numerisk metode for å bestemme bestemte integraler.

Så i teorien hadde jeg korrekt. YEY!

Men Newton, fy faen. Hadde det ikke vært for han hadde snittet mitt vært halvert! YEy! Go Newton :love:

You were right all the way, Sonny! ;) Men har du det der i.. matematikken nå? Eller har du begynt å se på matte1-pensum?
Lenke til kommentar
You were right all the way, Sonny! ;) Men har du det der i.. matematikken nå? Eller har du begynt å se på matte1-pensum?

3mx all the way, bitches! Egentlig så er vi på vektorer i rommet og annet zzzz. Snart grafiske vektorer eller hva det heter! Dramatikk innen matematikk! THis is to much OH noes :(

Du har ikke lyst til å bevise (host host) løsningen for andregradslikninger og tredjegradslikninger? :innocent:

Det er ikke noe til lekser eller no, men kun interesse fra min side :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...