Slimda Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Trenger ikke. Rømmegrøten min smaker ikke bæsj. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du må ha minst 90% norsk blod for å kunne kalle deg nordmann, imo. Da er jo jeg, per din definisjon, ikke nordmann. Hva er jeg da? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Og om den hadde gjort det, antar jeg det er enda mindre grunn til å skaffe flere smaksløker Du må ha minst 90% norsk blod for å kunne kalle deg nordmann, imo. Da er jo jeg, per din definisjon, ikke nordmann. Hva er jeg da? Det vet ikke jeg. Da er du så mange prosent av hva du er. Eventuelt kan man gi beng i å bry seg med land, og si man er menneske. Det er jo ingen spesiell forskjell alikevel. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du er norsk om du oppfører deg som en nordmann, snakker som en nordmann, føler deg som en nordmann og syns at "Norge" er sitt hjem. Da kan vi begynne å snakke. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du må ha minst 90% norsk blod for å kunne kalle deg nordmann, imo. Da er jo jeg, per din definisjon, ikke nordmann. Hva er jeg da? utlending, vel. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du er norsk om du oppfører deg som en nordmann, snakker som en nordmann, føler deg som en nordmann og syns at "Norge" er sitt hjem. Da kan vi begynne å snakke. Jeg føler ikke at jeg oppfører meg som en nordmann, og jeg føler dermed ikke at jeg er nordmann. Da er ikke jeg nordmann da? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvis du ikke føler deg norsk, hvordan kan du si du er det? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Genene mine sier såpass som at jeg er norsk, og da er jeg per min definisjon norsk. Alt snakket jeg hører om hvordan nordmenn er og skal være får meg til å ikke mene jeg oppfører meg helt norskt (om jeg kan tillate meg å skrive det), og da er jeg per din definisjon ikke norsk. Catfish? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Genene sier ikke at du er norsk. Genene sier at du er kaukansk. Ikke noe mer enn det. Genene dine sier ingenting om landegrenser. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kan flisa bli noe mindre nå, Geir? 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Blæææ jeg er blitt forkjølet Trenger pleie og trøst. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Dere to minner meg litt om et gammelt ektepar eller noe. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg tror det er det vi prøver på også Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det vet ikke jeg. Da er du så mange prosent av hva du er. Eventuelt kan man gi beng i å bry seg med land, og si man er menneske. Det er jo ingen spesiell forskjell alikevel. Da er jeg jo faktisk ingenting fullt og helt, når det kommer til nasjonalitet. Jeg er jo norsk, jeg har vokst opp i Norge og jeg har foreldre som er vokst opp i norge, jeg er norsk statsborger. Om jeg har 90% norsk blod eller ikke spiller jo faktisk ingen rolle, syns nå jeg. Du må ha minst 90% norsk blod for å kunne kalle deg nordmann, imo. Da er jo jeg, per din definisjon, ikke nordmann. Hva er jeg da? utlending, vel. Om man må ha 90% norskt blod for å kalle seg nordmann, må man vel ha 90% blod av annen nasjonalitet for å kunne påstå at man "tilhører" det landet. Så da er jeg vel landløs, da. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Da er jeg jo faktisk ingenting fullt og helt, når det kommer til nasjonalitet. Jeg er jo norsk, jeg har vokst opp i Norge og jeg har foreldre som er vokst opp i norge, jeg er norsk statsborger. Om jeg har 90% norsk blod eller ikke spiller jo faktisk ingen rolle, syns nå jeg. Litt av poenget mitt er at det blir så mange "nesten'er" at jeg får min del vil dele det opp såpass kritisk. Ta f.eks en kamerat av meg. Han er halvt indisk, kvart norsk og kvart australsk. Han har levd hele livet i norge, og har norsk statsborgerskap. Blir han norsk for det? Jeg syns ikke det. Men uansett er han menneske.En annen kompis av meg er halvt engelsk og halvt svensk. Født og oppvokst i norge, og har norsk statsborgerskap. Norsk? "Nei, Adrian" svarer han selv. Da det er så mye blanding og styring og herjing hit og dit, så opphører landegrenser nærmest for min del, og jeg sier jeg er menneske og ferdig med det. Det var egentlig ikke meningen at noen skulle bli fornærma av min mening her, men jeg mener at om man skal ha noe utgangspunkt i å kunne si hva som er norsk, så må vel det heller gå på genetikk og blod, enn hvordan noen føler seg. Olachmed Nordpakkis kan for all del føle seg aldri så norsk, og kan helt fint ha norsk statsborgerskap, uten at det bryr meg mindre. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Fy faen dere er teite..jeg er SYK. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Men om ingen skulle syns det er alt for ille, så vil jeg gjerne sette strek her, fordi jeg er utrolig dårlig på å formulere meningene mine. Jeg forstår godt hva jeg mener selv, men jeg har ingen tro på at noen av dere forstår så mye som litt av det engang, etter denne ranten her. *trøsteklappepå Bytex* Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jo jeg forstod mye av det du sa. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Fy faen dere er teite..jeg er SYK. God bedring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg