The Barnacle Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 JO. Gå og legg deg, Petter!! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. Sunnmøringen har rett uansett Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er på bussen, kan prøve Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Awh, jeg vil skype óg! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 JO. Gå og legg deg, Petter!! er på jobb, så jeg kan ikke! Men gjerne Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg liker ikke brunost. Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. "Her" er vel Oslo, uansett hvor sunnmøring du er? Med mindre du er hjemme, og i tilfelle beklager jeg Nei, jeg snakker om "Her" som i sunnmøringens land. Hadde jeg sagt "Her i Oslo", hadde jeg ment her i Oslo. En sunnmøring har alltid med seg Sunnmøre, derfor kan vi si "her" og mene sunnmøre. Her vil alltid bety "der jeg i skrivende stund er", enten du vil eller ikke Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Her jeg er i skrivende stund er på mitt kontor, og her på mitt kontor blir Syltetøy omtalt som sylte uten unntak. Your point? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det mye snø hos dere eller? Her er det BØTTEVIS! Det har snødd helt sykt mye de siste dagene, så det er masse pudder. Tenkte å ta fram slalåmskia og sjekke forholda bak åsen her. Det er ikke værst å kunne stå på ski i sitt eget nabolag, med bedre forhold enn på fjellet. Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. hva sier du da når du skal snakke om sylte? Og ikke syltetøy? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. hva sier du da når du skal snakke om sylte? Og ikke syltetøy? "sammenklemt kjøtt" Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 "sylte", men med en halvstum -e. Derfor er det kjent for å være ekstremt vanskelig å høre forskjell på sylte og sylte. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Her jeg er i skrivende stund er på mitt kontor, og her på mitt kontor blir Syltetøy omtalt som sylte uten unntak. Your point? Jeg er villig til å godta dette. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. hva sier du da når du skal snakke om sylte? Og ikke syltetøy? Syltaflesk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Gah, jeg hater å sove lenge. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Gammel south park In-fucking-deed! Har s4 som jeg skal se på etter at jeg er ferdig med MR i dag. Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. hva sier du da når du skal snakke om sylte? Og ikke syltetøy? "sammenklemt kjøtt" æsjda. Glad jeg ikke liker det. Jeg er sunnmøring. Her sier vi "Sylte" for syltetøy. hva sier du da når du skal snakke om sylte? Og ikke syltetøy? Syltaflesk. æsh. Jaja det er greit du sier det ettersom du har så fin dialekt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Sylteflesk er faktisk et ord som er brukt i flere deler av landet. Sylteflesk - Sylte. Sylte - Syltetøy. Ikke like greit å holde styr på alt. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Sylteflesk er faktisk et ord som er brukt i flere deler av landet. Sylteflesk - Sylte. Sylte - Syltetøy. Ikke like greit å holde styr på alt. sylteflesk - syltetøy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg