SnittLeif Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 God morgen. Snart banker en mann med langt hår på døra inn til der du sitter nå. Slipp ham inn. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Døra mi er allerede åpen. Det er bare å komme. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg kommer ikke. Bare mannen med langt hår. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det går for det samme. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 God morgen! Jeg vil også danse! Da skulle du vært på "rave" på Steinkjer i helgen. ^^ Det var quite awesome, selv om jeg fikk avslag fra alle jentene. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Da skulle du vært på "rave" på Steinkjer i helgen. ^^ Haha, det høres minneverdig ut! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Bruker- Hei kan du installere noen greier på maskinen min? meg - sure bruker - ja da skriver jeg bare passordet mitt her så lenge meg *sitter i min egen verden og surrer videre* 5 min etterpå viser deg seg at det er en linux maskin og at passordet brukeren skreiv ned er feil. WHAT 2 do? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvilken distro er det? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Ubuntu Endret 21. februar 2011 av Petter Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Reset password in Ubuntu -> Sett det til passwordet du har fått oppgitt -> Profit? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Eventuelt gir du bare faen og venter til brukeren kommer tilbake. Ikke din feil at brukeren ikke kan skrive passordet sitt riktig. Det gjør jeg med privatmaskiner her Lenke til kommentar
Petter Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Reset password in Ubuntu -> Sett det til passwordet du har fått oppgitt -> Profit? tiltak! Eventuelt gir du bare faen og venter til brukeren kommer tilbake. Ikke din feil at brukeren ikke kan skrive passordet sitt riktig. Det gjør jeg med privatmaskiner her Høres ut som en plan Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Linuxmaskin? Gir dere ut maskiner med linux? Hvis ikke, vis han fingeren. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 *hun* Nei er en privatmaskin, men ja hvis det er ønskelig fra brukeren sin side kan vi installere linux for de. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 *hun* Nei er en privatmaskin, men ja hvis det er ønskelig fra brukeren sin side kan vi installere linux for de. For dem. Men! Kjør naziregime på skolepc'r i alle fall. Det gjør vi. XP eller null internett. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 *hun* Nei er en privatmaskin, men ja hvis det er ønskelig fra brukeren sin side kan vi installere linux for de. For dem. Men! Kjør naziregime på skolepc'r i alle fall. Det gjør vi. XP eller null internett. for dem ja, nei vi er ferdig med XP for mange år siden gikk over til w7 med en gang det kom. Har 2 typer pålogging hos oss har 1 domene, men også en paloato server så vi har fortsatt kontroll over pålogging og sperring av nett osv. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) IT-ansvarlige på skoler er kanskje den yrkesgruppa jeg hater mest. Ikke fordi jeg er så motstander av hva det gjør, eller regler som må følges på skolen. Det er fordi flesteparten er så evig cocky, og tror de eier verden bare fordi de kan sperre nettet eller velge hvilke programmer jeg kan ha på skolepcen min. De fleste er verre enn konduktører - noe som er ille. Endret 21. februar 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
Petter Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 IT-ansvarlige på skoler er kanskje den yrkesgruppa jeg hater mest. Ikke fordi jeg er så motstander av hva det gjør, eller regler på skolen - men fordi flesteparten er så evig cocky, og tror de eier verden bare fordi de kan sperre nettet eller velge hvilke programmer jeg kan ha på skolepcen min. De fleste er verre enn konduktører - noe som er ille. Vi er faktisk veldig greie når det kommer til nettet på skolen her, sperrer bare nettet når det er behov( prøver, tentamen, eksamen etc.) Programmer kan elevene installere som de vil. Det er selfølgelig noen nettsider og ting som er sperret på skolen, men det er jo en selfølge. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Så bra Det har jeg full forståelse for, naturligvis. Her på skolen er det som regel noen trøtte tryner med en frekk undertone som møter meg - hver gang. Skal jeg ha noe gjort, fremstår de som om det er min feil at systemet de er ansvarlig for ikke fungerer som det skal. Kommer selvfølgelig ikke innom fordi jeg har klart å deaktivert nettverket osv. Det skjønner jeg er litt irriterende. Når jeg derimot kommer opp fordi en lisens har gått ut, eller fordi jeg må ha adminrettigheter for å utføre en handling - da er de alltid like sure. Forrige gang reinstallerte de PCen min fordi jeg hadde en sang, som tydeligvis var ulovlig. Den var lastet ned i sammeneheng med et skoleprosjekt. Jeg ba de ta backup av dokumentene mine, om de på liv og død måtte reinstallere PCen. Klarte de det? Nei. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 eneste vi kjører nazi på er OS. Annet enn det kan de styre som de selv vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg