Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Hva, tror du "hvitost" er noe vi har funnet på selv i nyere tid?

Nei. Bare påpeker at gulost for meg har hett gulost lenger enn firmaet synnøve finden har produsert sin "Gulost". Gulost heter gulost fordi gult er gult. Hadde noe av osten vært hvit ville jeg kanskje kalt det hvitost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvitost har hett hvitost for meg i hele mitt og mine foreldres liv, rett og slett fordi det er en type ost som kalles for hvitost, selv om det står "Gulost" eller "Norvegia" på pakken. Det er en språklig forskjell mellom deler av landet, men når Tine selv sier "hvitost", så velger jeg å følge landets største meieri.

Lenke til kommentar

Nei. Du velger å følge det du er oppvokst med, og bruker Tine som argument for å omvende andre. :-)

Nei, faktisk ikke. Hadde Tine gått ut og sagt at det faktisk skal hete Gulost, hadde jeg lagt om. Jeg er perfeksjonist nok til å pirke på meg selv óg, skal det først være korrekt.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis løsmasse. Jeg har brukt spade til å forsøke å relokalisere mye forskjellig masse

Men den er beregnet for løsmasse. Du kaller ikke en skrutrekker for lobotimeringsverktøy bare fordi det går an å bruke den til lobotimere folk. Den er beregnet for noe annet.
Lenke til kommentar

Så det at en gul ost er gul er ikke argument godt nok til å si det er en gulost?

Det blir nesten litt som å si at en pen skjorte er en greiskjorte, og ikke en penskjorte

Ikke nødvendigvis løsmasse. Jeg har brukt spade til å forsøke å relokalisere mye forskjellig masse

Men den er beregnet for løsmasse. Du kaller ikke en skrutrekker for lobotimeringsverktøy bare fordi det går an å bruke den til lobotimere folk. Den er beregnet for noe annet.

Mitt ofteste bruk av skrutrekker er å klø meg med, så jeg kaller det en kløpinne
Lenke til kommentar

Så det at en gul ost er gul er ikke argument godt nok til å si det er en gulost?

Det blir nesten litt som å si at en pen skjorte er en greiskjorte, og ikke en penskjorte

Evt. si at en hvitvin er hvit.

hvitvin.jpg

Eller at en gulrot er gul.

01-carrot-background.jpg

Farge har ingenting å si.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...