Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Tja. Delvis enig. Jeg mener fremdeles at det er bedre å rette opp noen sure toner her og der.

de fleste studioer som tilbyr innspilling har mulighet til at man kan spille inn på nytt, men jeg ser hva du mener.

Det er jeg fullt klar over, og det er veldig kjekt om man enten er en stor artist med mange penger eller har en fastpris-avtale. Men for band som mitt eget, som kjørte med timepris, så kunne vi ikke bare prøve igjen og igjen i det uendelige. I tillegg blir jo vokalistene slitne osv. ;) Men ja, jeg er enig i at man burde bruke minst mulig autotune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis en artist eller ett band ikke klarer å få frem budskapet sitt uten bruk av slikt, burde de heller endre budskapet sitt.

Tullball. Autotune er hva man gjør det til. Det der er like tåpelig som å si at hvis man ikke klarer å få frem budskapet sitt uten instrumenter burde man heller endre budskapet sitt.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

hvis en artist eller ett band ikke klarer å få frem budskapet sitt uten bruk av slikt, burde de heller endre budskapet sitt.

Tullball. Autotune er hva man gjør det til. Det der er like idiotisk som å si at hvis man ikke klarer å få frem budskapet sitt uten instrumenter burde man heller endre budskapet sitt.

Det der er nok den dummeste sammenligninga jeg noen gang har sett. du mener å påstå at autotune er et instrument. det er ren studioteknikk.

det blir på en måte som å ta et bilde med et vanlig fotokamera og rettferdiggjøre det som et maleri.

det jeg mente med det jeg skrev blir litt slik som at hvis noen ikke klarer å synge en A over høy C så blir det tåpelig å lage en låt med masse av denne tonen. bruk da heller noe du klarer

Lenke til kommentar

Det der er nok den dummeste sammenligninga jeg noen gang har sett. du mener å påstå at autotune er et instrument. det er ren studioteknikk.

Da antar jeg at du synes lydmiksing også er noe tull, siden det er en studioteknikk. Det må være trist å aldri kunne høre på velprodusert musikk.

det jeg mente med det jeg skrev blir litt slik som at hvis noen ikke klarer å synge en A over høy C så blir det tåpelig å lage en låt med masse av denne tonen. bruk da heller noe du klarer

Det kunne vært et godt poeng, hadde det ikke vært for at det bare er én av tingene vocodere blir brukt til. Daft Punk har brukt det, Kraftwerk, Jean Michel Jarre, Mike Oldfield og, som nevnt, Bon Iver.

At mange bruker det utelukkende for å dekke over manglende talent bryr jeg meg fint lite om, da jeg ikke hører på de artistene uansett.

Lenke til kommentar

Den bruken av autotune liker jeg ikke. Jeg tenkte heller å bruke autotune der man synger i vanlig toneleie som man klarer, men dessverre bommer littegrann på tonen. Da er det bedre å bruke bittegrann autotune enn å ta retake av hele driten. Syns jeg da.

Får komme med et eksempel, da. Ta og hør på sangen "Our Thoughts" (ligger link til myspacen vår i signaturen min). På introen der er det brukt littegrann autotune for å rette opp vokalistene litt. Ikke fordi de ikke klarer å komme så høyt/lavt, men fordi de bommer littegrann på tonene. Vi tok minst 3 takes av hver av de, men det er UFATTELIG vanskelig å få det perfekt, så litt autotune måtte til. Var snakk om 1 eller 2 steder.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Er det mulig å trikse i Word slik at du kan "linke" rundt i teksten? Lager regelbok i spansk, og dethadde vært kjempegreit å bare kunne trykke rundt i innholdsfortegnelsen når jeg skal finne noe.

Ved bruk av de forskjellige overskriftene (1,2 og 3), og den automatiserte innholdsfortegnelseslageren som er innebygget i word, så kommer slike linker automatisk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...