Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man mac når man går IKT på Elverum videregående skole?

Er det IKT som i "Jeg skal lære meg datamaskiners oppbygging og hvordan de fungerer, samt lære meg å fikse dem hvis det er noe galt med dem"? I så tilfelle er jeg 100% sikker på at skolen ikke er så åndsvak, men igjen. Det er jo Elverum.

Hvis det er IKT som i "Jeg kan gjøre masse unyttig cræp i photoshop, og se på den du! En hjemmeside laga i Dreamweaver med flash og masse anna shit", så er det en mulighet for at du kanskje får det, fordi folk som driver med slikt henger fast på 90-tallet da Mac var bedre enn pc til å drive på med grafiske ting.

Lenke til kommentar

Jeg husker enda med glede da jeg begynte IKT for 8-9 år siden ...

Vi fikk forsyne oss grovt av maskinvare på bakrommet og skulle bygge oss hver vår PC.

Siden det var for 9 år siden var det selvfølgelig ikke noe særlig bra maskinvare, men vi fikk lov til å supplementere med egen maskinvare, så de fleste av oss gjorde det. ^^

Aberet var at vi i starten ikke fikk lov til å ha noe annet enn NT innstallert, siden vi skulle lære oss ting, ikke spille, men det tok ikke lang tid før vi alle hadde installert XP eller 2k og spillinga begynte og i ettertid er det ikke rart at det var mitt dårligste skoleår etter allmenn, eller at jeg aldri klarte fagprøven. (Skjønt, sistnevnte skylder jeg delvis på SCSI-servere og Novell.)

Lenke til kommentar

Var sånt vi lærte i IT-timene på 90-tallet, da trodde alle at bare man kunne lage en nettside med masse flash på ville man kunne ta over hele internett og verden.

Åh, ja. Husker vi lagde verdens grelleste hjemmeside noen gang på skolen. Den var selvfølgelig dritnice da, men da jeg kom over den for noen år siden ble jeg litt flau. Artig å se igjen animasjonene vi lagde da. (Som en k&h-prosjekt, ikke for å pynte opp sida, heldigvis)

Lenke til kommentar

Får man mac når man går IKT på Elverum videregående skole?

Er det IKT som i "Jeg skal lære meg datamaskiners oppbygging og hvordan de fungerer, samt lære meg å fikse dem hvis det er noe galt med dem"? I så tilfelle er jeg 100% sikker på at skolen ikke er så åndsvak, men igjen. Det er jo Elverum.

Hvis det er IKT som i "Jeg kan gjøre masse unyttig cræp i photoshop, og se på den du! En hjemmeside laga i Dreamweaver med flash og masse anna shit", så er det en mulighet for at du kanskje får det, fordi folk som driver med slikt henger fast på 90-tallet da Mac var bedre enn pc til å drive på med grafiske ting.

Pc er best. :ph34r: Bare submit som lurte, men han tørr ikke å spørre.

Lenke til kommentar

En annen fullstendig unyttig ting vi lærte var å lage en filbehandler i Virtual Basic. Knapper som utførte Copy eller delete-kommandoer osv. Mulig vi lærte noe Pascal også, kan ikke huske en skit av det.

Jeg husker vi syns det var ganske kult, fordi HP GX48 kalkulatoren mange av oss hadde kjøpt til blodpris kunne programmeres med Pascal, så da prøvde datanerdene seg på å lage Minesweeper-spill til kalkulatoren e.l. og failet fullstendig hver gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er takknemlig for de timene. Da lærte jeg meg HTML på egenhand i stedet, og se hvor det har landet meg nå?

Jeg har en hjemmeside som jeg aldri har gidda å retta koden på, så jeg er fortsatt usikker på hvorvidt det kan valideres eller ei, selv etter at jeg prøvde å "oppgradere" fra HTML til XHTML 1.0 strict. :p

Og det ser også ut som om den er laget på 10 minutter i notepad en gang på 90-tallet, noe den, om man ser bort fra årstallet, så og si er.

Ikke brukt lang tid på kodingen i alle fall. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...