Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sepe? Hva skal det bety?

Såpe?

Kanskje man skulle begynt med det ja. Jeg sier forresten alt med -en endinger av typen: Hytten istedenfor Hytta.

Jeg prøver å konsekvent gjøre dette.

Eliminere alt av hunkjønn i språket.

Siden man kan bruke en om alt man bruker ei til. I alle fall det aller meste.

Lenke til kommentar

La meg tippe: De falt av en lastebil? :p

Kommer fra et dødsbo :love:

AUDIOFIL ARRESTERT FOR MORD - VILLE HA HØYTALERE

Jeg prøver å konsekvent gjøre dette.

Eliminere alt av hunkjønn i språket.

Siden man kan bruke en om alt man bruker ei til. I alle fall det aller meste.

/twitch

Det er mange småting jeg irriterer meg over språklig sett, men mangelen av kjønn på ordene tenner meg veldig infernalsk mye. Husker fortsatt følelsen av irritasjon jeg hadde når jeg først flytta til østlandet og hørte "en jente" (og ikke ei jente).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg er jo en gammel dame språkmessig, så det passer meg perfekt. ^^

Har en irriterende hang til å slenge inn riksmålsord her og der da. Føler meg som Fredrik Skavlan da, som blander to språk.

Da er det nesten mer akseptert med alle de engelske ordene jeg konsekvent bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Akkurat det å ta vare på dialekta si er veldig vanskelig i jobben min også. Når man sitter på et sentralbord så må man jo snakke så forståelig som mulig for å bli raskest mulig ferdig med kunden.

Men synes egentlig at jeg har klart meg veldig bra. Det er hovedsaklig tonefallet som har fått seg en trøkk. Kan muligens gi skylden over på samboeren for akkurat dét. :p

Lenke til kommentar

Akkurat det å ta vare på dialekta si er veldig vanskelig i jobben min også. Når man sitter på et sentralbord så må man jo snakke så forståelig som mulig for å bli raskest mulig ferdig med kunden.

Sitter i support selv, men snakker rolig på dialekt, så går det fint. Holder meg unna de verste orda som låkt og haud

Gøy å snakke i telefon.

Foretrekker ansikt til ansikt. Telefon er så... kjedelig...

Lenke til kommentar

Vel, kjolen la jeg på hylla i '09, så alle de faktene er borte, men jeg har musikksmaken til en her jeg sitter med 20-tallsjazz, klassisk og skillingsviser?

Goodie!

Naar skal dere staa opp idag?

Tja, sånn 10-12. Jobber 16:00-00:00 tirsdag -> torsdag. Digg :D

Lenke til kommentar

Naar skal dere staa opp idag?

Spørs på når jeg sovner. Søvnen min er ikke tilstedeværende for tida virker det som.

On another note:

Satt og så på nostalgia-thread på /b/. Det slo meg at jeg har lyst til å smake Crystal Pepsi igjen. Bare for å se om det fortsatt smaker drit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...