Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er superflink! Tar pc-en ut av sekken, og ligger den i en egen boks. Tar av meg sko, jakke, smykker og mobil tar jeg alltid ut av jakken og ligger den på toppen ! :D

Hadde alle vært sånn så hadde køene vært mye kortere. Hett tips til alle: ikke si "god morgen" til vektere kl 05-07 - de nærmer seg slutten på en lang nattevakt og blir skikkelig satt ut av å tenke på at det er morgen. =D

Lenke til kommentar

Og jeg som har sett for meg at du bjeffer og bråker på jobb. Skuffa!

Det var en gang jeg ga streng beskjed til en fyr at han ikke kom inn uten gyldig 2011-kjøretillatelse, og da måtte han vente på at en som hadde det kom ut og møtte ham. De setter nok ikke pris på å få strenge beskjeder fra 23-år gammel gutter, men jobb er jobb. Er heldigvis svært sjeldent man møter på noen som er kjip, jeg forholder meg for det meste til folk som jobber på flyplassen, og de er ganske saklige.

Oi oi oi. Det hjelper litt.

Ikke heng deg etter steffyboi! Han har knust mange nok hjerter allerede!
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg syns det er hysterisk, at vi må igjennom alt det der, bare for og fly! husker når jeg var liten..... da fikk vi skikkelige kniver ombord på flyet!

Du kan tenke deg hvem som irriterer seg mest over sånne regler - passasjerene som må forholde seg til i 5 minutter, eller de ansatte i 8 timer hver dag. Får ikke gjort noe med det, og da forholder man seg bare til det.

Hei Steffysteff, får jeg med meg strikkepinner når jeg skal ut og fly?

Jepp, det skal være lov. Vet aldri hvem du treffer på, though. For hver 10. hyggelige vekter så har du en kjip type som vil leke tøff.

Lenke til kommentar

You know it. "STOP, CITIZEN!"

Jeg tror ikke vektere på flyplasser har særlig lekepoliti-rykte på seg, though. Mer av sånt på utesteder og kjøpesenter, det eneste vi gjør er å be folk ta av seg skoene, sjekke ID-kort og følge med på skjermer.

Jobber du på GA / Helikopter-delen?

I såfall har vi møttes uten å vite det tipper jeg. :ph34r:

De har jævla gode egg i den helikopter-cafèen på Flesland, det skal være sagt.

Lenke til kommentar

Du kan tenke deg hvem som irriterer seg mest over sånne regler - passasjerene som må forholde seg til i 5 minutter, eller de ansatte i 8 timer hver dag. Får ikke gjort noe med det, og da forholder man seg bare til det.

What

Det blir som om butikkansatte skal irritere seg over kunder fordi de må forholde seg til de gjennom hele arbeidsdagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

What

Det blir som om butikkansatte skal irritere seg over kunder fordi de må forholde seg til de gjennom hele arbeidsdagen.

Nei, det blir som om butikkansatte skal irritere seg over at de ikke kan selge alkohol til kunder når de vil, pga. loven.

Read first, then post.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Jobben til butikkansatte er å selge produkter til kundene. Ingen kunder = ingen salg = ingen jobb. Jobben til vektere er å hindre folk i å bryte sikkerhetsreglementet eller hva fanden. Ingen sikkerhetsreglement = ingen jobb.

Read first, then post.

Drit i hersketeknikker, de funker ikke.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Jeg jobber i hangar og porten, så med mindre du jobber for Shell eller kjører truck så har jeg nok ikke sett deg. Kjenner flere som er stuere på helipaden, though. En solid gjeng.

Kanskje irritere seg over er feil ord å bruke, men det er ikke akkurat slik at man etter en stund der begynner å tenke at vann ombord et fly er farlig. Man vet jo at det ikke har noe å si.

Støtter analogien om ølsalget, det er en regel man gjerne skulle droppet. Alle er jo enig i at man ikke burde ha med seg gevær eller machete ombord et fly, og man skal jo stoppe de som kan være farlige, men ikke alle reglene virker like fornuftige.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Jeg jobber i hangar og porten, så med mindre du jobber for Shell eller kjører truck så har jeg nok ikke sett deg. Kjenner flere som er stuere på helipaden, though. En solid gjeng.

Jeg er i hangaren nesten annenhver dag... På Gardermoen.

De som er vektere i Hangaren ved Gardermoen har så og si ingenting å gjøre (spesielt ved GA hangaren), stemmer dette for BGO også?

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg, men eksempelet Yavel ga var ikke en flakse vann, men en "skikkelig kniv" eller hva han nå enn sa. En kniv er farlig, uansett.

Antok at den delen var ironisk og at det var snakk om de generelle forbudene på sjampo over 100ml og den slags. Kniv er selvfølgelig unødvendig å ha med seg på flyet, man skal være bra tett for å ikke forstå den regelen. Det er likevel lov for en som jobber på flyplassen å tenke at det er litt tåpelig at man ikke får ha med seg sjampoen sin, og må kaste den fordi man pakket den i feil bag.

De som er vektere i Hangaren ved Gardermoen har så og si ingenting å gjøre (spesielt ved GA hangaren), stemmer dette for BGO også?

Det ville jeg aldri innrømmet.

Lenke til kommentar

Mine uttalelser var basert på at du synes det var irriterende at man ikke kunne ta med seg kniv på flyet. Dersom du mente noe annet er ikke postene mine relevante lenger. Jeg er selvfølgelig enig om at hysteriet om vann og whatnot er tullete.

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg, men eksempelet Yavel ga var ikke en flakse vann, men en "skikkelig kniv" eller hva han nå enn sa. En kniv er farlig, uansett.

Antok at den delen var ironisk og at det var snakk om de generelle forbudene på sjampo over 100ml og den slags. Kniv er selvfølgelig unødvendig å ha med seg på flyet, man skal være bra tett for å ikke forstå den regelen. Det er likevel lov for en som jobber på flyplassen å tenke at det er litt tåpelig at man ikke får ha med seg sjampoen sin, og må kaste den fordi man pakket den i feil bag.

Det var litt ironisk ja, skjønner godt hvorfor vi ikke får skikkelig bestikk osv lengre, men de reglene med 100ml som du nevner her er bare tåpelige! kortslutter du batteriet i en bærbar pc, så gjør det ganske stor skade det og!

Lenke til kommentar

Nå jobber jeg ved GA-terminalen og har relativt lite trafikk, men vekterne har følgende inne på kontoret / slappe av rommet sitt.

*LCD TV med en haug kanaler.

*Laptop

* 2x usannsynlig deilige stesslesser (jeg hadde hatt problemer med å holde meg våken om natten i disse).

De sitter å ser på reruns av Hotel Cæsar og annet søppel hele dagen lang.

Lenke til kommentar

Nå jobber jeg ved GA-terminalen og har relativt lite trafikk, men vekterne har følgende inne på kontoret / slappe av rommet sitt.

*LCD TV med en haug kanaler.

*Laptop

* 2x usannsynlig deilige stesslesser (jeg hadde hatt problemer med å holde meg våken om natten i disse).

De sitter å ser på reruns av Hotel Cæsar og annet søppel hele dagen lang.

Er man stuer så går det i bølger - er det ikke noe å gjøre så er det ikke noe å gjøre, før det plutselig er 45 minutter uten pause med høyt tempo og mye løfting. En kompis av meg og tidligere forumbruker jobber der også, han kjører rundt flyplassen hele dagen. Det virker ålreit.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...