Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Husk at landet er muslimsk og at de vil glo stygt på deg i tollen om du tar med deg alkoholholdig fluidum. Er de ekstra strenge den dagen tar de den vel fra deg og gir deg evt. kanskje en bot(?)

Bali er riktignok preget av hinduister hehe, men regner med at de har en gjeldene lov som gjelder for hele landet. Og når Indonesia er verdens største muslimske land er det ikke så vanskelig å tenke seg.

Men uanz så kan sikkert kjøpe en flaske. De skjærer ikke av deg hånda. :tease:

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil igjen, 92,3% er hinduister :whistle:

Kun 0,64% buddhister og 5,69% muslimer

Og hvis ryktene er sanne så er det visst noe sterke lokale saker som skal være relativt farlige ^^

Og det lokale ølet da, som jeg drimot har liten tro på at kan være spesielt godt

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Joda, men prosentene jeg oppga var Bali, ikke Indonesia som en helhet

Ah da skjønner jeg. Jaja.

Hmm, jeg har kun møtt på Hinduer i India. Er India og Bali de eneste stedene på kloden hvor det finnes denne religionen?

Mon tro kuer er hellige på Bali også.

Spørsmålet er om det er noe særlig kuer på Bali :hmm:

Riktignok har jeg lest at hinduismen på bali er noe helt annet enn den i India, uten at jeg leste så mye mer om det.

"Hinduismen er mest utbredt i India og naboland som Nepal, Sri Lanka og Bangladesh, også i blant annet Burma, Malaysia og Indonesia. Hinduismen dominerer fortsatt på den indonesiske øya Bali."

-Sakset fra wikipedia

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Aldri vært i Nepal, Bangladesh ,Sri Lanka eller Burma så er kanskje ikke så rart.

Malaysia har jeg nok vært på et par ganger, ikke at jeg la merke til noen kuer i gatene.

Du får ha det gøy på Heathrow, verste flyplassen :tease:

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Aldri vært i Nepal, Bangladesh ,Sri Lanka eller Burma så er kanskje ikke så rart.

Malaysia har jeg nok vært på et par ganger, ikke at jeg la merke til noen kuer i gatene.

Du får ha det gøy på Heathrow, verste flyplassen :tease:

Fullt klar over det, sist gang jeg var der så måtte vi igjennom 3 sikkerhetskontroller for å komme fra et fly til et annet :ph34r:

Riktignok var dette rundt de tidene med mye strengere tiltak, og vi skulle til USA.

I tillegg gikk vi 90% av veien i ganger uten vinduer og det føltes ihvertfall som om vi hadde gått minst 1km.

Det var bare lucky at vi gikk riktig vei siden vi var så desorienterte inne i den labyrinten ;)

Lenke til kommentar

Men, jeg har et trumfkort.

1.Du skal ikke tro at du er noe.

2.Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.

3.Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

4.Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.

5.Du skal ikke tro du vet mere enn oss.

6.Du skal ikke tro du er mere enn oss.

7.Du skal ikke tro at du duger til noe.

8.Du skal ikke le av oss.

9.Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.

10.Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Hehe, så ikke janteloven før nå.

Skylder på at jeg er oppvokst i utlandet, hvor janteloven ikke regjerer og det er derfor jeg tydligvis har en malfunksjon i følge enkelte (her på forumet også) :tease: .

Men joda, jeg lever livet og klager ikke.

Lenke til kommentar

Nei, jeg hadde gjerne tatt livet ditt akkurat nå :hrm:

Annet enn ferien min så er det bare dritt, vet ikke hva jeg skal studere neste år, jobben er kjedelig, og det er noe ensomt her.

Det er eneste alternativet som er aktuelt akkurat nå er å finne et studie, med mindre jeg hadde fått et sensasjonelt jobbtilbud, noe som er særs tvilsomt :p

Lenke til kommentar

Deilig å kunne drikke igjen. Jeg har gått til anskaffelse av en Marqués de Monistrol Crianza, Lindemans Bin 45 Cabernet Sauvignon, Fenocchio Barbera d'Alba Superiore og Masi Valpolicella Classico Bonacosta. Samt Guinness og Kilkenny.

Elsker navn på vin, jeg føler meg så fransk.

Lenke til kommentar

Sånn hadde jeg det for noen måneder siden óg. Og nå faller alt på plass og verden er flott og fin og herlig.

Vi trenger en begrunnelse.

Vel, jeg gjør hvertfall det. Jeg kjeder meg.

Deilig å kunne drikke igjen. Jeg har gått til anskaffelse av en Marqués de Monistrol Crianza, Lindemans Bin 45 Cabernet Sauvignon, Fenocchio Barbera d'Alba Superiore og Masi Valpolicella Classico Bonacosta. Samt Guinness og Kilkenny.

Får jeg spørre hvor mye det kostet?

Lenke til kommentar

Ah, jeg lader opp til Tysklandsturen min om eksakt 5 dager og litt over 20 timer med Paulaner Weissbier (fantastisk øl, bør prøves!), Jägermeister og Underberg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...