Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Y'all er mye mer nigga-in-da-ghetto language enn "don't".

Don't er sosialt akseptert i de fleste sammenhenger, y'all er kun akseptert når du sitter på bussen i et sted i sørstatene for å hente social benefits.

e: glemte å si at man må være av negroid avstamning for å kunne si "y'all".

Siterer meg selv her.

Ref: signatur.

Lenke til kommentar

Contractions are used sparingly in formal written English. The APA style guide prefers that contractions, including Latin abbreviations, not be used in scholarly papers, and recommends that the equivalent phrase in English be written out. An exception is made for the Latin abbreviation et al. (for et alii, "and others"), which may be used with citations outside parentheses.[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Contraction_%28grammar%29

Lenke til kommentar

Hva som er lov i universitetsoppgaver og "scholarly papers" er ganske greit bestemt, man skal helst ikke skrive f eks "he'll" og man skriver ihvertfall ikke "y'all" uten veldig god grunn.

Ellers er nærmest alt lov. Det er veldig lett å kalle noe for "godkjent engelsk", og veldig vanskelig å kalle noe for "ikke godkjent engelsk". Man kan si at en viss måte å si noe på er ikke en spesiell form for engelsk (f eks RP eller GA), men generelt er språket stort nok og levende nok at man tillater det meste.

Så fasiten er ganske enkelt at "you'll" er lov i 99% av tilfeller og kan på ingen måte kalles uformell engelsk.

<BabyBobDole> this bible thumper that used to work at domino's gave me shit about using slang all the time

<BabyBobDole> he was like "you're so good with linguistics, why do you say stuff like that?"

<BabyBobDole> i was like "it's called colloquialism, BITCH"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen som har noen gode råd hvor jeg kan finne de beste tale analysene hen? Jeg vet at jeg kan bruke google og den vil lede meg til daria eller lignende, men jeg er ute etter det beste stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det kommer jo fullstendig ann på hva talen er om, og hvem som originalt skrev den.

Jeg er ute etter hvilken som helt tale analyse som har høy kvalitet som kan brukes som inspirasjon når jeg skal selv skrive en tale analyse. Jeg er ute etter et nettsted som inneholder flere slike tale analyser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...