ZenMuch Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 For en positiv og trivelig stemmning det var her. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det er for jævlig at gjennomsnittspostene her i forumkafeen er både korte og meningsløse. Enig. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fail. http://www.stopsayingfail.com/ Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Husker dere hva den nettsiden het hvor man kunne lage egen musikk ved hjelp av synther og mange andre "gammeldagse" apparater som man måtte plugge sammen, i et fresht design. Kunne også høre på andres låter Endret 31. januar 2011 av Wiciwato Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fail. http://www.stopsayingfail.com/ Fail. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er egentlig "TL;DR" ? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 For en positiv og trivelig stemmning det var her. Nå må jeg passe på å skrive enormt langt slik at SnittLeif ikke leser dette. Her fyller jeg på med setning etter setning uten mening, kun for at han ikke skal orke å lese. Det er heldigvis slik at med mange fine ord kan man argumentere på flere plan samtidig, og la ting gå over hodet på mindre begavede lesere. I de siste få sidene gjør jeg akkurat det; og det har gått over ditt hode. Mine pek mot SnittLeif er ikke vondt ment; men jeg klarer faktisk ikke la vær når man får TL;DR slengt i trynet bare fordi man ikke uttrykker seg som en apekatt med ordforråd hentet fra en telefonkatalog, samtidig som man våger å ta opp noe mer interessant enn været. Her fortsetter jeg med enda flere unødvendige setninger, kun for å irritere SnittLeif. Vil man, så kan man skrive utrolig mye uten å komme noen vei. Det er nesten bedre å være kortfattet når man har noe å si; men allikevel så mister man faktisk mye muligheter for stilistisk og elokvent språk om man gjør det. Forumkafeen foregår ikke per sms, og man har ikke en begrensning på 160 tegn; men noen ganger virker det sånn. Synd. Virkelig synd. TL;DR: skriv mer, både i form og i funksjon - evt. hold kjeft om man ikke har noe som helst vettugt å bidra med. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hva er egentlig "TL;DR" ? To long ; Didnt read Endret 31. januar 2011 av medlem-1432 Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Les 13 poster lenger opp. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er egentlig "TL;DR" ? les i tråden Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tar en felles TL;DR for flere av postene til Jann - Ove her da. Mye uinteressant lesing. Fantastisk. Men jeg har hverken gullfiskhjerne (som forøvrig er et mytisk uttrykk, da det ikke er bevist at gullfisk ikke har hukommelse) eller ADHD. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 For en positiv og trivelig stemmning det var her. TL;DR: skriv mer, både i form og i funksjon - evt. hold kjeft om man ikke har noe som helst vettugt å bidra med. Hvis du absolutt skal krangle, diskutere og skrive uendelig lange poster med masse tilfeldig info. Er det et veldig stort forum og gjøre det på. Men på DNFK er det en flokk av oss mennesker som ikke ønsker å lese lange innlegg side på side om ting vi egentlig ikke bryr oss så veldig mye om. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jann-Ove. Lol. Må være den mest arrogante brukeren på hele forumet. 3 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jann-Ove. Lol. Må være den mest arrogante brukeren på hele forumet. Han er ingenting i forhold til mange av dem på mote delen! 1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei, begrepet gullfiskhjerne er et valid uttrykk. Det er bevisst at gullfisker ikke har spesielt lang korttidshukommelse. Er visst snakk om 7s - 5min alt etter hvilke studier man refererer til. Jeg ser ikke hvordan dine innlegg er noe mer interessante, men mulig det er bare meg? (Btw, fins det noe fullgodt norskt ord for attention span?) 1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg husker DNFK fra før /b/-generasjonen kom på banen. En tid der det faktisk ble lagt ned litt innsats i postene, og man turte å diskutere litt mer enn at skolen er kjip, og at døgnrytmen er forsvunnet. -Linda: arroganse er et flott karaktertrekk! Det er ikke noe galt med å være arrogant når man har god grunn til det; Det er herlig å vite at man ligger noen standardavvik over normalt i diverse evner. 1 Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ang. gullfiskhukommelsen, så er det bevist at en gullfisk kan huske i minst 6 dager. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei, begrepet gullfiskhjerne er et valid uttrykk. Det er bevisst at gullfisker ikke har spesielt lang korttidshukommelse. Er visst snakk om 7s - 5min alt etter hvilke studier man refererer til. Jeg ser ikke hvordan dine innlegg er noe mer interessante, men mulig det er bare meg? (Btw, fins det noe fullgodt norskt ord for attention span?) Da må du nesten finne de studiene som beviser at gullfisk har dårlig med korttidshukommelse, for de har jeg aldri sett. Jeg har heller aldri hørt om noen andre som har sett dem. ALLE mine innlegg er mer interessante enn dine, så det er et problem du har Attention span er rett og slett oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg ser ikke hvordan dine innlegg er noe mer interessante, men mulig det er bare meg? Mulig andre også skriver uintressante innlegg... men det er en forskjell. En ganske stor forskjell. Flesteparten vet på forhånd at det de skriver er uintressant, og det skinner derfor gjennom når man leser. Dette kan være grei lesing. Mens noen skriver et langt innlegg de fleste gir en lang faen i, samtidig som de selv tror de har skrevet et langt, intressant, eller morsomt innlegg. Fancy ord gjør innlegget som regel enda kjedeligere, med mindre det faktisk er intressant. Dette innlegget er et eksempel på noe uintressant, og jeg vet det. Jeg skriver kun for å provosere, og litt fordi jeg kjeder meg. Edit@Gullfisk: (Edit: sier ikke at det er en sikker kilde, men at de har klart å lære opp en gullfisk til å svømme slalom og dytte en fotball inn i mål viser iallefall at den kan huske langt lenger enn 7s-5min. Du må starte å være litt mer åpen for at andre kan ha rett, og litt mindre arrogant. Om du gjør det, så kanskje du får noen venner en dag også. Endret 31. januar 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det er forresten ingen grunn til å skrive "Det er ikke noe galt med å være arrogant når man har god grunn til det", fordi dette beviser hvor lite grunn du har til å være arrogant. Det blir som å si "Jeg er kul". Da er du liksom ikke kul. Jeg mener forresten også at arroganse er et vederstyggelig personlighetstrekk, og det burde avskaffes. Mulig andre også skriver uintressante innlegg... men det er en forskjell. En ganske stor forskjell. Flesteparten vet på forhånd at det de skriver er uintressant, og det skinner derfor gjennom når man leser. Dette kan være grei lesing. Mens noen skriver et langt innlegg de fleste gir en lang faen i, samtidig som de selv tror de har skrevet et langt, intressant, eller morsomt innlegg. Fancy ord gjør innlegget som regel enda kjedeligere, med mindre det faktisk er intressant. Dette innlegget er et eksempel på noe uintressant, og jeg vet det. Jeg skriver kun for å provosere, og litt fordi jeg kjeder meg. LP;BDR (Long post; did read)Dette fordi dette var en post relatert til noe vi diskuterer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg