Gjest Slettet+56132 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hællæ Linda. Du gjør en god jobb, du får flere og flere guttefans på forumet. Fortsett litt til, og du har et harem i hver del av landet. Hun burde ikke skaffe mange gutte fans, hun burde heller akkumulere admins fordi da får hun innflytelse og det er selvsagt en fordel på denne slagmarken. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har møtt mange fra forumet her jeg. Har vært på endel forumfester. For eksempel både Snorre og TSP. TWFA har jeg jo ikke møtt enda. Var like før da. Ble nesten planlagt å kjøre en fest hos snorre for en god stund siden. Men de fleste jeg har møtt er ikke så veldig aktive på forumet lenger.. Har også truffet Anfall, men det var før Lars sin tid med henne tror jeg Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 *kjempesnip* TL;DR Seriøst? 330-ish ord. Sånn omtrent 1 1/2 minutters lesing med middels leseevner. TL;DR er jaggu utvannet nå til dags. Jeg skjønner godt de som bruker det når en konspirasjonsteoretiker har skrevet mange sider med dårlig språk uten å komme noen vei; men for et kort innlegg med mange gode poeng uten overflødig fjas, så er det unødvendig med en TL;DR. Skjerp deg. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fakta er klare; man taper energi i hvert ledd i næringskjeden. Kjøttproduksjon er dermed kun rasjonelt på areal der man ikke kan produsere planter som mennesker kan spise. Å bruke våre beste jordbruksarealer for å dyrke frem dyremat er ren idioti, men av tradisjon så gjøres det slik. Når det gjelder næringsstoffene, så er det riktig som sebbe sier at det er en del essensielle aminosyrer som man kun finner i ferdig form i kjøtt. Men i motsetning til rene kjøttetere, har mennesket evnen til å lage disse aminosyrene selv. (F.eks taurin. Forer man en katt med rent planteprotein vil den få mangelsykdommer, siden de mangler denne evnen.) Når vi får protein som mangler alle de essensielle aminosyrene i ferdig form må det til mer protein for å dekke behovet; protein fra rødt kjøtt matcher det proteinet vi trenger 100%. Protein fra melk ligger på rundt 95%, og erteprotein ligger på ca. 75%. Så om hovedkilden for protein er erter må man ha i seg 33% mer protein for å dekke behovet - ikke urealistisk. Siden behovet for menneskeføde er stort, og økende på verdensbasis; så er det viktigere enn aldri før å dekke matbehovet på rasjonelt vis. Fornuften tilsier at før eller senere må man dreie alles forbruk over mot vegetarmat ganske enkelt for å få regnestykket til å gå opp. Jeg har ikke som mål å omvende noen. Men ser man rasjonelt på det så er det ikke så utrolig fornuftig å spise større mengder kjøtt, verken for individet, eller for verden som helhet. De negative helseeffektene ved høyt kjøttkonsum er velkjente. Så tenk litt over det; og sett pris på den luksusen det er å få spise noe som har vært levende. Det er ikke utenkelig at det blir umulig i vår levetid. Bare vent til miljøvernerne tør angripe kjøttproduksjonen, plutselig kan kjøttkonsum bli innført som noe politisk ukorrekt og skattet i hjel. Ok. 2 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Skole suger! NEI jeg savner det så sykt! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Skole suger! NEI jeg savner det så sykt! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Så mye at du må poste det 2 ganger? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Savner skole så sykt selv! Lurer på å ta noe kveldskurs bare fordi! Får det såklart ikke gratis, men tror virkelig det vil være verdt det! Spørsmålet er bare hva jeg skal ta. Lurer på noe språk. Veldig lyst å lære meg finsk, arabisk, japansk eller kinesisk. Blir nok fort litt for komplisert for meg tho. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Så mye at du må poste det 2 ganger? Alle gjør feil innimellom Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Selvfølgelig, feil skjer - men kan godt beskrive hvor. Kjøkkenet er nede i første-etasjen her;) Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Så mye at du må poste det 2 ganger? Alle gjør feil innimellom Du tuller nå? tease = erte Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Savner skole så sykt selv! Lurer på å ta noe kveldskurs bare fordi! Får det såklart ikke gratis, men tror virkelig det vil være verdt det! Spørsmålet er bare hva jeg skal ta. Lurer på noe språk. Veldig lyst å lære meg finsk, arabisk, japansk eller kinesisk. Blir nok fort litt for komplisert for meg tho. Er ikke bare det å lære noe jeg savner, men jobber bare med gamle menn Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jo jo, selvfølgelig. Miljøet rundt savner jeg også mye. Jobber stort sett med folk som er mye eldre enn meg jeg også. De er så dumme! Nå jobber jeg med data og 3D i bygg- og anleggsbransjen da. Så det er kanskje ikke sånn kjemperart. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hællæ Linda. Du gjør en god jobb, du får flere og flere guttefans på forumet. Fortsett litt til, og du har et harem i hver del av landet. Ja, jeg er kjempemisunnelig på alle kåte småguttene hun får interessen av. Skulle gjerne hatt noen kåte smågutter selv... Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei folkens Hei, what's up? Hællæ Linda. Du gjør en god jobb, du får flere og flere guttefans på forumet. Fortsett litt til, og du har et harem i hver del av landet. http://thesmartlysocal.com/wp-content/uploads/2010/11/blog-envy1.jpg Ja, jeg er kjempemisunnelig på alle kåte småguttene hun får interessen av. Skulle gjerne hatt noen kåte smågutter selv... Å hei du der! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Seriøst? Whiner dere om dette idag også? Må jeg virkelig sitere det jeg skrev igår? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg