L4r5 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Å SÅ NEGATIVE DERE ER! This is out of our range This is out of our range This is out of our range and grown This is getting to be This is getting to be This is getting to be drone! I'm a negative creep I'm a negative creep I'm a negative creep and I'm stoned! Vel, jeg er ikke stein da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nå skal jeg leite etter lønnsslipper. Har jo selvfølgelig ikke noe system, og jeg gjemmer papirer litt overalt. NÅ blir det kaos her. Skulle ha begynt med arkivering. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) God DAG Linda, hvordan står det til? Oi, shit, F5 ja.. fin knapp. Endret 31. januar 2011 av KvitKnekt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nå skal jeg leite etter lønnsslipper. Har jo selvfølgelig ikke noe system, og jeg gjemmer papirer litt overalt. NÅ blir det kaos her. Skulle ha begynt med arkivering. Heldig ang. lønnsslipper jeg. Jeg får samtlige på jobbmailen min. Lønnsavdelinga vil spare penger på papir visstnok. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 God DAG Linda, hvordan står det til? Oi, shit, F5 ja.. fin knapp. Bra Der? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hællæ Linda. Du gjør en god jobb, du får flere og flere guttefans på forumet. Fortsett litt til, og du har et harem i hver del av landet. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du Lars - siden du, og tom waits for alice bor i Bergen såvidt jeg vet. Har du noengang møtt han? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hællæ Linda. Du gjør en god jobb, du får flere og flere guttefans på forumet. Fortsett litt til, og du har et harem i hver del av landet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Heldig ang. lønnsslipper jeg. Jeg får samtlige på jobbmailen min. Lønnsavdelinga vil spare penger på papir visstnok. En av få ganger at elektronisk hadde vært best, det hadde jo bare vært superlettvint. Heldig du. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fakta er klare; man taper energi i hvert ledd i næringskjeden. Kjøttproduksjon er dermed kun rasjonelt på areal der man ikke kan produsere planter som mennesker kan spise. Å bruke våre beste jordbruksarealer for å dyrke frem dyremat er ren idioti, men av tradisjon så gjøres det slik. Når det gjelder næringsstoffene, så er det riktig som sebbe sier at det er en del essensielle aminosyrer som man kun finner i ferdig form i kjøtt. Men i motsetning til rene kjøttetere, har mennesket evnen til å lage disse aminosyrene selv. (F.eks taurin. Forer man en katt med rent planteprotein vil den få mangelsykdommer, siden de mangler denne evnen.) Når vi får protein som mangler alle de essensielle aminosyrene i ferdig form må det til mer protein for å dekke behovet; protein fra rødt kjøtt matcher det proteinet vi trenger 100%. Protein fra melk ligger på rundt 95%, og erteprotein ligger på ca. 75%. Så om hovedkilden for protein er erter må man ha i seg 33% mer protein for å dekke behovet - ikke urealistisk. Siden behovet for menneskeføde er stort, og økende på verdensbasis; så er det viktigere enn aldri før å dekke matbehovet på rasjonelt vis. Fornuften tilsier at før eller senere må man dreie alles forbruk over mot vegetarmat ganske enkelt for å få regnestykket til å gå opp. Jeg har ikke som mål å omvende noen. Men ser man rasjonelt på det så er det ikke så utrolig fornuftig å spise større mengder kjøtt, verken for individet, eller for verden som helhet. De negative helseeffektene ved høyt kjøttkonsum er velkjente. Så tenk litt over det; og sett pris på den luksusen det er å få spise noe som har vært levende. Det er ikke utenkelig at det blir umulig i vår levetid. Bare vent til miljøvernerne tør angripe kjøttproduksjonen, plutselig kan kjøttkonsum bli innført som noe politisk ukorrekt og skattet i hjel. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Bra Der? Tror ikke det skal være noe problem for Linda og haike seg gjennom landet nei Jeg har det forståvidt helt greit. Tatt i betraktning. Sitter på jobb. Blir nok sittende i endel timer til. Er megakjedelig. Endret 31. januar 2011 av KvitKnekt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du Lars - siden du, og tom waits for alice bor i Bergen såvidt jeg vet. Har du noengang møtt han? Nope. Ei heller Dotten selv om han også bor her i Vestlandets skjønne hovedstad. Jeg tok toget med TSP rett før jul da. Har sett Snorre, sønnen til TWFA, ved et par anledninger, men aldri hilst på noen av dem. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har ikke engang møtt meg! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 *kjempesnip* TL;DR 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tror ikke det skal være noe problem for Linda og haike seg gjennom landet nei Jeg har det forståvidt helt greit. Tatt i betraktning. Sitter på jobb. Blir nok sittende i endel timer til. Er megakjedelig. Med tanke på creepy faktoren her, så vet jeg ikke om det er så lurt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har ikke engang møtt meg! Ikke det jeg kan huske, men hukommelsen min er som en gullfisk fora på Rohypnol og GHB til tider. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) dag. Takk. Håper jeg får like gode evner til å forklare ting en Endret 31. januar 2011 av medlem-1432 Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg har vel møtt et par brukere her.. Husker egentlig bare Heilage Vet det er et par andre, men jeg glemmer. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ah skjønner. Men, TWFA har jo en sønn - som er omtrent like gammel som deg Lars? Tenk, TWFA kunne vært bestefaren til meg, og pappaen til lars:P Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har ikke engang møtt meg! Ikke det jeg kan huske, men hukommelsen min er som en gullfisk fora på Rohypnol og GHB til tider. Nei du har ikke det... Vi ble enige om å ta en Inside-burger en gang. Men det har aldri blitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg