Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fisker er ikke like söte som lam, og de har ikke fölelser. :thumbup:

Jeg mener det var mye oppstyr i media for et par år siden, da forskere mente fisker faktisk hadde følelser?

FISK HAR IKKE FØLELSER FORDI KURT COBAIN SANG AT DE IKKE HAR DET!

Kurt Cobain trumfer all din forskning fordi ... ehm ... Fordi han an heroed and doesn't afraid of anything.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å argumentere en sak, jeg bare slår fast mitt standpunkt angående saken. Ikke noe mer eller mindre enn det.

OK, la oss gjennomgå tankegangen din med med det i minnet.

Da beklager jeg, det er ikke meningen å være nedlatende. Det er bare at jeg syns personlig at det er trist at folk blir vegetarer, på lik linje med at jeg syns at det er synd at folk tror på Gud.

Du synes det er trist at folk handler irrasjonelt.

For meg er det irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter.

Du synes vegetarianerlivsstilen er irrasjonell.

La meg understreke.

FOR MEG er det ufornuftig, fornuftsstridig, irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter.

Argumentasjonen din for å si at vegetarianerlivsstilen er irrasjonell er at det er bare irrasjonelt "for deg", når det er et ubestridelig faktum at dagens kjøttproduksjon ikke er bærekraftig, og at en reduksjon i kjøttkonsumet vil frigjøre ressurser, land og betraktelig øke størrelsen på det globale matfatet, som for øyeblikket er alt for lite. Du hevder med det at fornuft og logikk er noe subjektivt, og at noe kan være fornuftsstridig utelukkende fordi du mener det. Dette strider mot det mest grunnleggende innen rasjonalismen, nemlig fornuftsmessig tenkning. Du er altså akkurat like kritikkverdig som de du ser ned på for å ikke være rasjonelle nok. Endret av Lord Britishface
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...