Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Da beklager jeg, det er ikke meningen å være nedlatende. Det er bare at jeg syns personlig at det er trist at folk blir vegetarer, på lik linje med at jeg syns at det er synd at folk tror på Gud. Tro på en Gud er irrasjonelt, å påta seg et mer bærekraftig og like sunt kosthold er ikke negativt på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fler enn meg som føler et intenst behov for en ironi- og sarkasmefont? Eventuelt at man gjør noe med en font, som symboliserer ironi. Kursiv som heller mot venstre istedet for mot høyre, f.eks. Det trengs virkelig. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg tviler ikke på at man kan leve et godt liv som vegetarianer, men som treningsnarkoman ser på det som ganske umulig å dekke behovet med planter. Isåfall vil vel kcal per gram protein bli alt for höyt, eller? Ajaco: Denne? Endret 31. januar 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Mamma og stefaren min er vegetarianere. Lillesøss har heller aldri spist kjøtt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du får proteiner fra andre kilder enn planter, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tro på en Gud er irrasjonelt, å påta seg et mer bærekraftig og like sunt kosthold er ikke negativt på noen som helst måte. For meg er det irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 EY! Det er en egen tråd om dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=885505 Bruk denne om dere vil diskutere Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg tviler ikke på at man kan leve et godt liv som vegetarianer, men som treningsnarkoman ser på det som ganske umulig å dekke behovet med planter. Isåfall vil vel kcal per gram protein bli alt for höyt, eller? Behovet for å innta protein ved trening er sterkt overvurdert; det er fysisk umulig for kroppen å omdanne mer enn ~8 gram i timen. Og det er uansett den enkleste sak i verden å supplere med en proteinshake. For meg er det irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter. Da bruker du ordet "irrasjonelt" uten å forstå hva det betyr. Vet du hva det gjør deg? Og jeg er ikke engang vegetarianer. Ærlig talt, det tar noen få minutter på Google å finne ut alt dette. Synd så mange har så lett for å uttale seg bombastisk om saker de ikke kan noe om. Endret 31. januar 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 For meg er det irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter. Da bruker du ordet "irrasjonelt" uten å forstå hva det betyr. Vet du hva det gjør deg? irrasjonell - fornuftsstridig, ufornuftig La meg understreke. FOR MEG er det ufornuftig, fornuftsstridig, irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ah, nå skal det bli godt med kjøttlunsj. Snakkes. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kan godt väre du har rett Britishface, selv har man mesteparten av kunnskapene ifra trening, og jeg tror også at proteininntak er overvurdert blant mange. Vi kan nok droppe diskusjonen her, men for tilfellet studerer jeg dette i Biologi og der kommer det ganske klart frem at kjött er det viktigste for de essensielle amminosyrer, men det går sikkert ann å dekke med planter også. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er greia med å markedsføre seg selv som veganer for tiden forresten ? Det er populært blant hipstere. 2 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 La meg understreke. FOR MEG er det ufornuftig, fornuftsstridig, irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter. "FOR MEG er Bibelen et bevis på at Gud finnes." Hvordan er argumentasjonen din noe bedre? Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Handy Manny er medisin for syke små barn Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 jeg liker fisk og kjøtt. nam Jeg også. 1 Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er greia med å markedsføre seg selv som veganer for tiden forresten ? Det er populært blant hipstere. Nja, jeg irriterer meg grønn over veganere som eter både egg og fisk, og som likevel griner over at man ikke skal spise kjøtt. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fisker er ikke like söte som lam, og de har ikke fölelser. Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Fisker er ikke like söte som lam, og de har ikke fölelser. Og det har vi alle hørt på tv ? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nja, jeg irriterer meg grønn over veganere som eter både egg og fisk, og som likevel griner over at man ikke skal spise kjøtt. Og jeg irriterer meg over Høyre-velgere som stemmer Venstre. Det der gir jo ingen mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg