Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på at man kan leve et godt liv som vegetarianer, men som treningsnarkoman ser på det som ganske umulig å dekke behovet med planter. Isåfall vil vel kcal per gram protein bli alt for höyt, eller?

Behovet for å innta protein ved trening er sterkt overvurdert; det er fysisk umulig for kroppen å omdanne mer enn ~8 gram i timen. Og det er uansett den enkleste sak i verden å supplere med en proteinshake.

For meg er det irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter.

Da bruker du ordet "irrasjonelt" uten å forstå hva det betyr. Vet du hva det gjør deg?

Og jeg er ikke engang vegetarianer. Ærlig talt, det tar noen få minutter på Google å finne ut alt dette. Synd så mange har så lett for å uttale seg bombastisk om saker de ikke kan noe om.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

For meg er det irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter.

Da bruker du ordet "irrasjonelt" uten å forstå hva det betyr. Vet du hva det gjør deg?

irrasjonell - fornuftsstridig, ufornuftig

La meg understreke.

FOR MEG er det ufornuftig, fornuftsstridig, irrasjonelt å kutte ut kjøttprodukter.

Lenke til kommentar

Kan godt väre du har rett Britishface, selv har man mesteparten av kunnskapene ifra trening, og jeg tror også at proteininntak er overvurdert blant mange. Vi kan nok droppe diskusjonen her, men for tilfellet studerer jeg dette i Biologi og der kommer det ganske klart frem at kjött er det viktigste for de essensielle amminosyrer, men det går sikkert ann å dekke med planter også.

Lenke til kommentar

Hva er greia med å markedsføre seg selv som veganer for tiden forresten ?

Det er populært blant hipstere.

Nja, jeg irriterer meg grønn over veganere som eter både egg og fisk, og som likevel griner over at man ikke skal spise kjøtt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...