Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nei, det er ikke trist.

Jammen JEG syns det er trist. JEG syns det er trist at folk kutter ut en viktig del av dietten sin fordi de "føler for det". Kjøtt er og blir en viktig del av maten vår, sammens med fisk, fugl, planter og nøtter. Det er synd mye av kjøttindustrien ikke er snill nok med dyra, men at en person her og der slutter å kjøpe kjøtt hjelper ikke en damn shit. Det som hjelper er dårlig PR. Er det dårlig standard, stikk dit, få tatt bilder og post de i avisa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder.

Du virker ganske nedtalende, det hadde jeg ærlig talt ikke trodd om deg.

Lenke til kommentar

Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder.

Vi er allspisere. De essensielle amminosyrene som kroppen ikke kan produsere selv finnes kun i kjött og fisk.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Kjøtt er en av hovedårsakene til at hjernen vår vokste i størrelse og har gjort oss til de vi er nå. :)

Da beklager jeg, det er ikke meningen å være nedlatende. Det er bare at jeg syns personlig at det er trist at folk blir vegetarer, på lik linje med at jeg syns at det er synd at folk tror på Gud.

Lenke til kommentar

Tbh skjønner jeg ikke at dere gidder å legge dere oppi om Gypsy er vegetarianer eller ikke. Bortkasta energi å bry seg med hvordan andre velger å leve livet sitt.

Heil five

Bryr meg ikke om hva andre på forumet spiser, men reagerte på:

Lenke til kommentar

Altså, det er fullt mulig å ha et fullverdig liv som vegetarianer eller hva det kalles. Men jeg personlig syns det er synd. Det er ikke noe mer enn en personlig mening.

Men så kan jo man stille spørsmålet med, hvorfor bare kjøtt? Hvorfor ikke resten av dyreproduktene? Og hvis vi først ekskluderer alt av dyreprodukter, kan man spørre seg "Hva er det plantene har gjort galt, for å fortjene å bli spist..."

Lenke til kommentar

Nope, muligens du finner noen i soya/nötter. Men er ikke nok for å dekke behovet.

Jo.

"Mixtures of plant proteins can serve as a complete and well-balanced source of amino acids for meeting human physiological requirements."

VR Young and PL Pellett

Clinical Research Center, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge

http://www.ajcn.org/content/59/5/1203S.short

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...