Tunky Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hahahhah http://www.vg.no/musikk/grand-prix/artikkel.php?artid=10013749 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Så nei, det er ikke trist. Jammen JEG syns det er trist. JEG syns det er trist at folk kutter ut en viktig del av dietten sin fordi de "føler for det". Kjøtt er og blir en viktig del av maten vår, sammens med fisk, fugl, planter og nøtter. Det er synd mye av kjøttindustrien ikke er snill nok med dyra, men at en person her og der slutter å kjøpe kjøtt hjelper ikke en damn shit. Det som hjelper er dårlig PR. Er det dårlig standard, stikk dit, få tatt bilder og post de i avisa. 2 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Å ikke få til å sovne om kveldene er en undervurdert lidelse. Endret 31. januar 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Veldig enig Sebbe. Heldigvis slipper jeg det. Det jeg sliter med er at jeg våkner to-tre timer etterpå, og DA ikke får sove -.- Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Mitt problem er at jeg sliter med å sovne. Tar meg lang tid. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Føles rart å være i en forelesning igjen ... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder. Du virker ganske nedtalende, det hadde jeg ærlig talt ikke trodd om deg. Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Præh, hva driver dere på med ? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder. Du virker ganske nedtalende, det hadde jeg ærlig talt ikke trodd om deg. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder. Du virker ganske nedtalende, det hadde jeg ærlig talt ikke trodd om deg. Vi er allspisere. De essensielle amminosyrene som kroppen ikke kan produsere selv finnes kun i kjött og fisk. Endret 31. januar 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Færre kjøttetere er da på ingen måte trist; det har kun positiv effekt, og går ikke ut over noen andre enn den det gjelder. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder. Kjøtt er en av hovedårsakene til at hjernen vår vokste i størrelse og har gjort oss til de vi er nå. Du virker ganske nedtalende, det hadde jeg ærlig talt ikke trodd om deg. Da beklager jeg, det er ikke meningen å være nedlatende. Det er bare at jeg syns personlig at det er trist at folk blir vegetarer, på lik linje med at jeg syns at det er synd at folk tror på Gud. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 De essensielle amminosyrene som kroppen ikke kan produsere selv finnes kun i kjött og fisk. Tull. 1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 De essensielle amminosyrene som kroppen ikke kan produsere selv finnes kun i kjött og fisk. Tull. Nope, muligens du finner noen i soya/nötter. Men er ikke nok for å dekke behovet. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tbh skjønner jeg ikke at dere gidder å legge dere oppi om Gypsy er vegetarianer eller ikke. Bortkasta energi å bry seg med hvordan andre velger å leve livet sitt. Heil five 1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tbh skjønner jeg ikke at dere gidder å legge dere oppi om Gypsy er vegetarianer eller ikke. Bortkasta energi å bry seg med hvordan andre velger å leve livet sitt. Heil five Bryr meg ikke om hva andre på forumet spiser, men reagerte på: Kjøtt er ikke en så viktig del av dietten som folk tror, vi er ikke kjøttspisere og proteiner og jern får vi andre steder. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Altså, det er fullt mulig å ha et fullverdig liv som vegetarianer eller hva det kalles. Men jeg personlig syns det er synd. Det er ikke noe mer enn en personlig mening. Men så kan jo man stille spørsmålet med, hvorfor bare kjøtt? Hvorfor ikke resten av dyreproduktene? Og hvis vi først ekskluderer alt av dyreprodukter, kan man spørre seg "Hva er det plantene har gjort galt, for å fortjene å bli spist..." Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 jeg liker fisk og kjøtt. nam Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Nope, muligens du finner noen i soya/nötter. Men er ikke nok for å dekke behovet. Jo. "Mixtures of plant proteins can serve as a complete and well-balanced source of amino acids for meeting human physiological requirements." VR Young and PL Pellett Clinical Research Center, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge http://www.ajcn.org/content/59/5/1203S.short Endret 31. januar 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva er greia med å markedsføre seg selv som veganer for tiden forresten ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg