Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

www.wanderfly.com/

Til dere som ikke har bestemt hvor dere skal feriere enda.

Nå fikk jeg utrolig lyst til å reise. Ikke sånn ferie-reise, hvor man bruker dritmye penger. Tenker mer sånn... hvorfor kan ikke jeg reise til utlandet i ferien? Hvorfor skal jeg være hjemme å bruke masse penger på drikke til fest, masse mat, og andre ting jeg ikke gjør annet enn i ferien. Hvorfor kan jeg ikke bruke de pengene på å reise istedet?

Derfor har jeg bestemt meg for å prøve å få til å reise et sted i vinterferien. Det er ikke så lenge til, så vet ikke helt hva mulighetene mine er. Derfor spør jeg reiseeksperten:

Hvis jeg og en kompis skulle dratt til et annet sted i europa (evt utenfor også, men det blir vel fort en del dyrere mtp fly?), for en billig penge - noen steder du vil anbefale? Og hvor mye tror du man måtte regnet med for en billig uke? Tenker da å reise kun for å se ting, og for å gjøre noe til en forandring. Ikke mye shopping, og penge-sviing.

Hot tips: Ikke dra i vinterferien. Prisene dobles.

Det er mange spennende destinasjoner, kommer selvsagt an på deres interesser.

Dere flyr fra Oslo am i right? Sjekk ut Wizzair.com fly til f.eks Kiev. Derfra kan man ta en dagstur til Tsjernobyl som virker relativt spennende. Wizzair og Ryanair er deres best bets når det kommer til fly.

Kan ikke ta meg en uke fri fra skolen, desverre. Påskeferien er booket. Så da må det vente til sommeren i så fall. Kan være det er noen langhelger som dukker opp, da. Er bare intressert i å komme meg ut av landet for noen dager. Få et avbrekk, og oppleve noe annet.

Øker prisene på fly i langhelger også?

Øst-europa har jeg faktisk ikke tenkt på å dra. Er åpen for muligheten (som du foreslo her). Er det noe særlig å se i Ukraina?

Edit: Flyr fra Oslo, ja.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke ta meg en uke fri fra skolen, desverre. Påskeferien er booket. Så da må det vente til sommeren i så fall. Kan være det er noen langhelger som dukker opp, da. Er bare intressert i å komme meg ut av landet for noen dager. Få et avbrekk, og oppleve noe annet.

Øker prisene på fly i langhelger også?

Øst-europa har jeg faktisk ikke tenkt på å dra. Er åpen for muligheten (som du foreslo her). Er det noe særlig å se i Ukraina?

Edit: Flyr fra Oslo, ja.

Wizzair.com

Oslo - Riga (Latvia).

Fly ut Tirsdag 22 februar og hjem lørdag 26 februar. Koster i underkant av 400kr t/r.

Nok av kule ting å finne på i Riga også.

Lenke til kommentar

Haha, okii.

@Mchansern:

Titta litt rundt nå. Er helt nybegynner på reising. Virka som om det var en del rimelige flyturer, da. Takk for hjelpen! Flyr ikke Ryanair eller Wizzair fra Gardermoen? Kun fra Torp?

Ryanair flyr fra Moss Rygge og Torp, mens Wizzair flyr fra Torp.

Riga er forøvrig en veldig kul by, men en del gangstere der. Pass på å ikke bli lurt av drosjesjåfører (det var så mye svindel at AirBaltic som er Latvias flyselskap måtte opprette eget taxifirma) og pass på at hvis dere bestiller sprit/øl å sjekke hvor mye det koster. Spesielt hvis dere er på nattklubb/strippeklubb. Plutselig så finner mafiaen på at dere skylder de 6000,- for de 4 ølene og de to shotsen. :ohmy:

Lenke til kommentar

Haha, okii.

@Mchansern:

Titta litt rundt nå. Er helt nybegynner på reising. Virka som om det var en del rimelige flyturer, da. Takk for hjelpen! Flyr ikke Ryanair eller Wizzair fra Gardermoen? Kun fra Torp?

Riga er forøvrig en veldig kul by, men en del gangstere der. Pass på å ikke bli lurt av drosjesjåfører (det var så mye svindel at AirBaltic som er Latvias flyselskap måtte opprette eget taxifirma) og pass på at hvis dere bestiller sprit/øl å sjekke hvor mye det koster. Spesielt hvis dere er på nattklubb/strippeklubb. Plutselig så finner mafiaen på at dere skylder de 6000,- for de 4 ølene og de to shotsen. :ohmy:

Haha, tror jeg må velge noe litt mer nybegynnervennlig til å starte med. Blir jo første gang jeg reiser alene, om jeg gjør dette. Forslag til steder hvor det er rolig, lite kriminalitet og mye å finne på? Gjør ikke noe om det er en av de "vanlige" stedene. Storbyer er også helt kurant. Mye å se på, til tross for mangel av natur.

Lenke til kommentar

Haha, okii.

@Mchansern:

Haha, tror jeg må velge noe litt mer nybegynnervennlig til å starte med. Blir jo første gang jeg reiser alene, om jeg gjør dette. Forslag til steder hvor det er rolig, lite kriminalitet og mye å finne på? Gjør ikke noe om det er en av de "vanlige" stedene. Storbyer er også helt kurant. Mye å se på, til tross for mangel av natur.

Huff, mente det ikke sånn. Riga er en ganske liten by som ikke er vanskelig å like. Den er ikke større enn Oslo og prisnivået er MEGET behagelig.

Jeg anbefaler den på det sterkeste, bare hold deg unna smågatene på nattestid så bør alt gå fint. Er ikke noe særlig mye mer kriminalitet der enn de andre storbyene i Europa.

Ellers vil jeg anbefale Istanbul på det sterkeste, sammen med Moskva (denne er vel utelukket) og Berlin.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...