Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling, det er alt for mange faktorer inne i bildet til å vite. Bare slapp av, det er ikke noe mere du kan gjøre. En jeg kjenner mistet digitalkameraet sitt i sjøvann, og det funket etter å ha blitt tørket, så forhåpentlighvis reddet elektronikken alt.

Så jeg bør bare la den stå å tørke med en ovn inntil i et par dager, og da vil den mest sannsynlig funke? *Krysser fingra* i det minste...

Ja. Når broren din kommer jeg så lar du han ta over, så får han selv velge hva som skal gjøres videre. Bare finn deg noe å oppta tiden din med, og hold et lite høye med varmeovnen slik at det ikke blir for varm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordamper fukten av seg selv nå som jeg har en ovn inntil?

Har det noe å si om jeg vasker/renser den nå, eller på mandag når broren min som har peiling på dette kommer hjem? Er litt redd for å fucke opp enda mer nå...

Takker for svar!

Altså, det er brus du har svina oppi der. Ikke vann. Som alle vet har brus en hel haug sukker som igjen blir til kliss å fa1ns oldemor. Jeg ville åpna forsterkern (uten strøm tilkoblet selvsagt) ,og rensa printkortene for sukkerlake. Bruk sprit for å løse opp klisset, tørk over med lett fuktig klut. Evt bruk qtips da de er enklere å manøvrere en ei svær fille'.

Men ,det er nok lurest at du forhører deg med din broder først. =)

edit; og ,det der tøvet med å sette forsterkern på skrå gjør vondt værre ,du har bare sørget for at klisset får fordelt seg bedre utover printkortene før det tørker.

edit; skaden har skjedd, og brusklisset har mest sannsynlig tørka uansett. Brus fordamper ikke 100%, men etterlater seg en hinne' som kan være strømledende. Den bør selvsagt fjernes for å unngå kortslutning via kretsene på kortene. Så i teorien kan den stå slik lenge UTEN strøm. Faktoren som er interessant er jo hvorvidt forsterkern's egen "protection" program har vært rask nok til å slå av.

Endret av Lars J
Lenke til kommentar

Altså, det er brus du har svina oppi der. Ikke vann. Som alle vet har brus en hel haug sukker som igjen blir til kliss å fa1ns oldemor. Jeg ville åpna forsterkern (uten strøm tilkoblet selvsagt) ,og rensa printkortene for sukkerlake. Bruk sprit for å løse opp klisset, tørk over med lett fuktig klut. Evt bruk qtips da de er enklere å manøvrere en ei svær fille'.

edit; og ,det der tøvet med å sette forsterkern på skrå gjør vondt værre ,du har bare sørget for at klisset får fordelt seg bedre utover printkortene før det tørker.

Det er sukkerfri brus såvidt meg bekjent. Uansett ville jeg ventet til eieren kom heim for å gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar
Fordamper fukten av seg selv nå som jeg har en ovn inntil?

Har det noe å si om jeg vasker/renser den nå, eller på mandag når broren min som har peiling på dette kommer hjem? Er litt redd for å fucke opp enda mer nå...

Takker for svar!

edit; skaden har skjedd, og brusklisset har mest sannsynlig tørka uansett. Brus fordamper ikke 100%, men etterlater seg en hinne' som kan være strømledende. Den bør selvsagt fjernes for å unngå kortslutning via kretsene på kortene. Så i teorien kan den stå slik lenge UTEN strøm. Faktoren som er interessant er jo hvorvidt forsterkern's egen "protection" program har vært rask nok til å slå av.

Skjønner. Skal jeg bare sette forsterkern riktig vei igjen bare da?

Får vel bare vente til broren min kommer hjem og får skrudd den opp og vasket... Takker for hjelpa så langt, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Nei, nå har du jo tørka det ferdig å jeg tviler på at det er noe som renner lengre. :p

Okei, men det anbefales vel uansett ikke å ha forsterkeren opp-ned uansett?

Hvor mye koster en sånn forsterker som drar et hjemmekinoannlegg nå til dags? Han betalte rundt 10k for den for rundt 3 år siden.

Tar forsterkeren noe mer skade om jeg prøver å skru den på igjen nå forresten?

Blir gal av dette her, jeg...

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

samma om jula har vært vel. vi hadde nordmannsmiddag her i sta :p

8 komler? Hvor små er de komlene her? Når min mor lager komle (evt, BALL som vi kaller det), så blir man stappmett på 2 stk.

joda de var rimelig normale i størrelsen faktisk. blei alt for mett da. :p

De er ikke normale størrelser om du klarer 8 stk! Da er de småååå. :p

Lenke til kommentar

samma om jula har vært vel. vi hadde nordmannsmiddag her i sta :p

8 komler? Hvor små er de komlene her? Når min mor lager komle (evt, BALL som vi kaller det), så blir man stappmett på 2 stk.

joda de var rimelig normale i størrelsen faktisk. blei alt for mett da. :p

De er ikke normale størrelser om du klarer 8 stk! Da er de småååå. :p

knyttneve + - størrelse er vel grei nok? :p

Lenke til kommentar

Når 3 komler får samtlige i familien til å ligge på sofaen og stønne i "smerter", har jeg vanskelig for å tro at du spiste 8 ja. :p Må være en vesentlig forskjell mellom våre komler. (mye kulere å bruke vårt navn. Ball. Våre baller.)

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...