Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ser bra ut. Kanskje legg en hånduk under så det ikke samler seg veske, og pass på at forsterkeren ikke er for varm. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Ser bra ut. Kanskje legg en hånduk under så det ikke samler seg veske, og pass på at forsterkeren ikke er for varm. Hva er for varmt? Har ovnen på cirka 50%. Er det bedre at det er litt for varmt, enn for kaldt? Endret 30. januar 2011 av Kranjcar Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 De er bedre å ha det for kaldt. Burde være såpass at du fint kan ta på forsterkeren uten å føle noe ubehag, altså såvidt lunkent. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 De er bedre å ha det for kaldt. Burde være såpass at du fint kan ta på forsterkeren uten å føle noe ubehag, altså såvidt lunkent. Er vel passe lunkent nå, tror jeg. Eller, der du ser det er sølv så er det kaldt, men der blir det vel uansett ikke varmt mtp stålet? Er det noe annet jeg kan gjøre nå enn å vente? Når anbefaler du at jeg skal prøve å skru den på igjen? Tror broren min kommer hjem på mandag, i hvert fall. Skal jeg bare si alt som har skjedd til ham, også be han om å skru den på? Eller kan jeg sjekke selv om den funker, før jeg sier til han hva som har skjedd? Setter utrolig stor pris på hjelpa, for øvrig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Dessverre så var det brus og ikke vann du klarte å fylle den med. Hadde det vært vann kunne jeg nesten garantert at den ville bli god som ny igjen, brus er det en del verre med. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Dessverre så var det brus og ikke vann du klarte å fylle den med. Hadde det vært vann kunne jeg nesten garantert at den ville bli god som ny igjen, brus er det en del verre med. Var pepsi max, om det har noe å si. Var cirka litt under halvparten igjen i den. Men noe datt på gulvet ved siden av, da. Når jeg snudde forsterkeren så så jeg at det lå litt på bordet under der den står på, så kan jeg håpe på at det meste gikk igjennom? Herregud... Skal bli så sinnsykt glad om det viser at den faktisk funker... Er helt sinnsykt nervøs, helt jævlig å bare vente! Endret 30. januar 2011 av Kranjcar Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Woah. Drømte at jeg var far til en baby som jeg nesten greide å drukne i en skål med yoghurt, med et uhell. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja, det har mye å si. Hadde det vært julebrus hadde du vært safe. Kan jo hende at brodern din har ulykkesforsikring? Shit happens, dette er jo ingen ting å få "panikk" for. Mye kostet forsterkeren? Håper det ordner seg for deg Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Er vel passe lunkent nå, tror jeg. Eller, der du ser det er sølv så er det kaldt, men der blir det vel uansett ikke varmt mtp stålet? Er det noe annet jeg kan gjøre nå enn å vente? Når anbefaler du at jeg skal prøve å skru den på igjen? Tror broren min kommer hjem på mandag, i hvert fall. Skal jeg bare si alt som har skjedd til ham, også be han om å skru den på? Eller kan jeg sjekke selv om den funker, før jeg sier til han hva som har skjedd? Setter utrolig stor pris på hjelpa, for øvrig. Nei, du må bare vente. Bare la den stå til tørk til han kommer så får han selv velge hva som skal gjøres, men den burde helst stå et par dagen uten strøm. Om mulig burde den skrus opp for å sjekke etter rester av den brusen. Selv om det er pepsi max så kan det være stoffer i den som er veldig klissete. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja, det har mye å si. Hadde det vært julebrus hadde du vært safe. Kan jo hende at brodern din har ulykkesforsikring? Shit happens, dette er jo ingen ting å få "panikk" for. Mye kostet forsterkeren? Håper det ordner seg for deg Ja, håper han eventuelt har forsikring! Jo, det er noe å få panikk for, om den er ødelagt. Den kostet vel rundt 10k, så da må jeg bruke store deler av stipendet mitt, i hvert fall. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Er vel passe lunkent nå, tror jeg. Eller, der du ser det er sølv så er det kaldt, men der blir det vel uansett ikke varmt mtp stålet? Er det noe annet jeg kan gjøre nå enn å vente? Når anbefaler du at jeg skal prøve å skru den på igjen? Tror broren min kommer hjem på mandag, i hvert fall. Skal jeg bare si alt som har skjedd til ham, også be han om å skru den på? Eller kan jeg sjekke selv om den funker, før jeg sier til han hva som har skjedd? Setter utrolig stor pris på hjelpa, for øvrig. Nei, du må bare vente. Bare la den stå til tørk til han kommer så får han selv velge hva som skal gjøres, men den burde helst stå et par dagen uten strøm. Om mulig burde den skrus opp for å sjekke etter rester av den brusen. Selv om det er pepsi max så kan det være stoffer i den som er veldig klissete. Uff, merker at dagene framover blir utrolig kjipe... Jaja, får vel bare vente da... Er vel ikke noe mer jeg får gjort nå? Går det ann å eventuelt reparere forsterkeren? Blir det billigere enn å kjøpe ny? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, er ikke så mye å gjøre akkurat nå. Det kommer nok ikke til å bli billig å reparere den om du ikke får tak i delene og reparerer den selv. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, er ikke så mye å gjøre akkurat nå. Det kommer nok ikke til å bli billig å reparere den om du ikke får tak i delene og reparerer den selv. Skjønner. Hva er det som egentlig kan ha blitt ødelagt? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det meste kan ha blitt skadet. Kommer helt an på hvor brusen traff først. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det meste kan ha blitt skadet. Kommer helt an på hvor brusen traff først. Okei. Hvor stor tror du sannsynligheten er for at den vil skru seg på og funke, når jeg prøver den på mandag eller tirsdag, hvis vi tar en skala fra 1 til 100? Og skal jeg snu den riktig vei ikveld igjen bare? Pokker ass, kommer bare til å gå rundt å ha vondt i magen og klump i halsen i en evighet framover nå... Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Den dern forsterkern bør du få skrudd opp og rensa /vasket. (Selvsagt ikke strømforsyningen) Men ,printkort kan fint vaskes /renses uten at det tar skade. Bare sørg for å følge samme måte som når man skrur pc. Altså ,forsiktig med statisk elektrisitet, og for all del sørg for at all fukt har fordampet FØR du slår på. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Har ikke peiling, det er alt for mange faktorer inne i bildet til å vite. Bare slapp av, det er ikke noe mere du kan gjøre. En jeg kjenner mistet digitalkameraet sitt i sjøvann, og det funket etter å ha blitt tørket, så forhåpentlighvis reddet elektronikken alt. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Den dern forsterkern bør du få skrudd opp og rensa /vasket. (Selvsagt ikke strømforsyningen) Men ,printkort kan fint vaskes /renses uten at det tar skade. Bare sørg for å følge samme måte som når man skrur pc. Altså ,forsiktig med statisk elektrisitet, og for all del sørg for at all fukt har fordampet FØR du slår på. Fordamper fukten av seg selv nå som jeg har en ovn inntil? Har det noe å si om jeg vasker/renser den nå, eller på mandag når broren min som har peiling på dette kommer hjem? Er litt redd for å fucke opp enda mer nå... Takker for svar! Har ikke peiling, det er alt for mange faktorer inne i bildet til å vite. Bare slapp av, det er ikke noe mere du kan gjøre. En jeg kjenner mistet digitalkameraet sitt i sjøvann, og det funket etter å ha blitt tørket, så forhåpentlighvis reddet elektronikken alt. Så jeg bør bare la den stå å tørke med en ovn inntil i et par dager, og da vil den mest sannsynlig funke? *Krysser fingra* i det minste... Endret 30. januar 2011 av Kranjcar Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 samma om jula har vært vel. vi hadde nordmannsmiddag her i sta 8 komler? Hvor små er de komlene her? Når min mor lager komle (evt, BALL som vi kaller det), så blir man stappmett på 2 stk. joda de var rimelig normale i størrelsen faktisk. blei alt for mett da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg