Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit om alle hadde sagt det som som du skriver MrBjoern.

Desverre kommer ikke det til å skje. :p

edit: typo

Vel.. som oftest så pleier jeg heller å si de sjangrene jeg hører på mest atm. Selv om jeg kan høre på det meste, betyr det ikke at jeg faktisk hører på det.

Men siden dere sikkert lurer, så har jeg i dag hørt på en del electronica, dubstep, house, k-pop, thai-pop, litt R&B, rock og hip-hop. Det er sikkert noe jeg har glemt også, men det får så være. :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske ensformig i min musikksmak, så om noen spør meg er det forbannet enkelt å svare på det. ^^

Det holder nok i lange baner å si at last.fm-brukernavnet ditt er "satans-trone".

Utvid horisonten din litt.

Den er ganske gammel. Slik jeg ser det ihvertfall. Opprettet den da jeg bare hørte på norwegian black metal o.l.

Og til den "Utvid horisonten din" linken, jeg har prøvd, men finner ingenting av interesse eller noe jeg syntes er bra.

Så folk må gjerne si at jeg har et snevert syn på musikk, men om jeg skal høre på noe, så må jeg like det.

Og om noen lurer, så har jeg ikke alltid hørt på metal :p

Startet med techno/trance + diverse rap osv.

Lenke til kommentar

hva er egentlig forskjellen på house, dubsteb, electro, techno, osv.?

Aldri forstått det.

Åååh, det er så fantastisk mye. Noen ganger er sjangernavnene litt vel.. overdrevne men ja. Electronica slik jeg ser det, betegner bare en musikksjanger hvor elektroniske instrumenter er involvert. Alt fra forskjellige synther, til mer heavy musikk med overdreven bass.

Så flyter gjerne de fleste artistene litt over i de forskjellige sjangrene også. :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske ensformig i min musikksmak, så om noen spør meg er det forbannet enkelt å svare på det. ^^

Det holder nok i lange baner å si at last.fm-brukernavnet ditt er "satans-trone".

Utvid horisonten din litt.

97/100 :cool:

edit:

Your musical compatibility with satans-trone is Very Low

Music you have in common includes Blizzard Entertainment and Ozzy Osbourne.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Men hva om man ikke liker dårlig musikk?

818/1000!

Nesten like mye som meg! Kudos.

Klart, det kan jo hende du bare hører på veldig mye forskjellig dårlig, men lar tvilen komme deg til kode.

np: Refused - [The Shape of Punk to Come #06] New Noise

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

hva er egentlig forskjellen på house, dubsteb, electro, techno, osv.?

Aldri forstått det.

Tja ... Bitraten f.eks., samt hvordan sangene er oppbygd og høres ut etc.

Om du bare setter deg ned med det og faktisk lytter, så finner du kjapt ut at det absolutt ikke høres likt ut.

Ta f.eks. The Prodigys "Smack My Bitch Up!" ... Den høres absolutt ikke lik ut som Daft Punks "Harder Better Faster Stronger". Begge er EDM, men forskjellige sjangere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...