b-real Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hurlumhei. Skulle ha hatt en skjerm til gitt. Lenke til kommentar
TacoFjes Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 trives mye bedre her på huset Kjedelig... sånn går det når dere er slemme Slemme? Synes vi har vært ekstremt snille jeg... Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 kose? Tøsing er ikke tillat i DNFK Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 StumbleUpon viste seg å være like fantastisk som spanskprosjektet var kjedelig. Problemet er bare at jeg MÅ gjøre det ferdig innen klokken ti i morgendag. Iik. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 kose? Tøsing er ikke tillat i DNFK Jeg er regelen som kan brytes Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg er ikke trøtt lenger. FML. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Woho, foredraget går mega. Må trolig planlegge alt for i "morgen" dog, type snike meg ned og smøre matpakke samt legge fram klær. Zombie-modus! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det ikke relativt enkelt å være en røver i quiz-tråder når man kan finne alle svarene på google/wiki da? Er vel som å sitte på pubquiz med en mobiltelefon under bordet og søke på alle svarene. Bare å slå seg løs på tidligere runder. Det er selvfølgelig noe som kan googles her, men selv de enkleste krever mer enn bare ett google-søk. Spørsmål 5 i runde 1 krever minst to søk, en del telling og til slutt litt matte. Oppgave 4 i runde 2 krevde tre søk, litt tenking og litt matte, evt så kan du tippe slik Barnacle gjorde og håve inn gratis poeng. Du må gjerne være med neste runde, ting er langt fra avgjort. Tidligere runder! Runde 1 - Kubrick Spørsmål 1. Stokk om bokstavene for å finne en mann Kubrick jobbet sammen med: I, Cum Store - 1p 2. Name that movie! - 2p 3. Hvilken gresk gud hadde Danny Torrance på genseren sin? - 3p 4. Stanley Kubrick regnes som en av de fremste ekspertene på hvilken historisk figur? - 4p 5. "Antall Kubrick-filmer (1954-2000) som het det samme som boken de var basert på" ganger "antall ganger han ble nominert for Best Director Oscar" = ? 5p Fasit: 1. Tom Cruise 2. Paths of Glory 3. Apollo 4. Napoleon 5. 20 - 5 (Paths of Glory, Lolita, A Clockwork Orange, The Shining, Spartacus) x 4 nominasjoner. Runde 2 - Space! Spørsmål 1. Han er mest kjent for rollene som lege og politimann, men før det besøkte han en forbudt planet. Hva het han? - 1p 2. Joey og en utrolig kjip CGI-ape - hva snakker jeg om? - 2p 3. Faren til Jack Bauer var med i den første remaken av denne filmen, Gunnery Sergeant Hartman var med i den andre, James Bond var med i den tredje. Hvilket år ble originalen sluppet? - 3p 4. Ranger ferdene fra kortest til lengst i km: a. Dave, Frank og HAL b. James, Jack og Fred c. Robert, Mace, Cassie, Corazon, Searle, Harvey, Kaneda og Trey - 4p 5. Name that movie! - http://imgur.com/ihOgE - 5p Fasit: 1. Leslie Nielsen (Julenissen 1p) 2. Lost in Space(blixbox 2p) 3. 1956(Julenissen 3p) 4. b. Apollo 13 (til månen og tilbake) c. Sunshine (til solen) a. 2001: A Space Odyssey (til Jupiter) (The Barnacle 4p) 5. Fantastic Four (Olum 5p) Runde 3 - Filmer basert på bøker Spørsmål 1. This guy. Rita Heyworth. Stephen King. Hvilken film? - 1p 2. Rebus! Hva heter filmen? - 2p 3. Gordon Lachance har fortalt noen gode historier, men dette er den eneste historien hans som er Oscar-nominert. - 3p 4. "tt0449629" + "tt0454435" + "fornavnet til mannen som regisserte den nyeste filmatiseringen av Three-Ten to Yuma" = en forfatterinne. Hva heter hun og hva heter boken hun skrev som ble filmatisert i 2006? - 4p 5. Hva het mannen som fulgte rådet til legen sin og avstod fra å se filmen, med George Clooney i hovedrollen, basert på boken hans? - 5p Fasit: 1. The Shawshank Redemption - Crinderman 1p 2. Das Boot - Cypheron 2p 3. Stand by Me - Era Vulgaris 3p 4. PD James - The Children of Men Olum 4p 5. Stanislaw Lem - Jonas 2k 5p Runde 4 - Drittfilmer 1. Hva heter kjøretøyene i Space Mutiny? 2. Battlefield Earth inneholder en del shots hvor kamera er tiltet litt til venstre eller høyre. Hvilket land er disse shotsene oppkalt etter? (det er faktisk to svar som gir poeng, selv om det ene uten tvil er mer korrekt) 3. Før han laget det som mange betegner som den verste filmen noensinne laget så slapp han en film om cross-dressers, med seg selv i tittelrollen. Hva heter makkverket? 4. En komedie som ikke er morsom eller en actionfilm uten action? Det eneste man kan si med sikkerhet er at denne svindyre sci-fien kjedet publikum i hjel, og beviste nok en gang at 80-tallets sterkeste standup-komiker er den siste du vil ha i hovedrollen hvis du skal lage en komedie. Hva het filmen, hva heter skuespilleren? 5. Han er flink til å bokse, utnytte skattelover og irritere på seg folk. Han fremstår som en total idiot, og derfor er det litt rart å tenke på at han faktisk har doktorgrad i ...? Fasit: 1. Enforcers (med en toppfart på 3) - Olum 1p 2. Dutch angles (kalles også German angle, men plz) - henrik_s 2p 3. Glen or Glenda (en film som er kjipere enn Plan 9, da Plan 9 faktisk er litt morsom) - Cypheron 3p 4. Pluto Nash og Eddie Murphy - Jonas2k 5p 5. Literatur (det er selvfølgelig snakk om Dr. Uwe Boll) - The Barnacle 5p Btw, sjekk ut hvor sinnsykt Inception dette innlegget ble. Lag etter lag med spoilers. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Da har man klart å komme seg opp før klokka 8 igjen. Håper det går bedre enn de to siste gangene Første gangen møtte jeg opp til ei forelesning som var avlyst, og andre gangen tryna jeg på isen og forstua ei hånd. Tror egentlig ikke det er meningen jeg skal bevege meg ut så tidlig Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Så da er man på rømmen, igjen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Da har man klart å komme seg opp før klokka 8 igjen. Håper det går bedre enn de to siste gangene Første gangen møtte jeg opp til ei forelesning som var avlyst, og andre gangen tryna jeg på isen og forstua ei hånd. Tror egentlig ikke det er meningen jeg skal bevege meg ut så tidlig He he. Var ute en liten tur ute for å se om det var noe post som var glemt, men det er jo bare blankpolert is på bakken, med masse vann rennende over. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 2k poster er da ingenting? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 jau god morgen. siste dag med midtvei eksamen i dag da. animerer danny fra cat's dont dance ( om noen her har hørt om eller sett den ) som hopper over et komlokk. starter dagen på kinon da, så det gjøkke no Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg fik inkalling til intervju på tusenfryd. Samme søknad hvor jeg skrev i "hvorfor jge vil ha jobb her" feltet "Jeg trenger penger". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg