Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går kritiserte du meg, Slimda, fordi jeg hadde lyst på et p2p program, og i dag innrømmer du at du laster ned alt mulig.

Jeg kritiserte deg fordi du ville ha en hel haug med privatprogrammer på en utlåns-PC fra skolen, til bruk i skoletiden din. Jeg sitter ikke på jobb å spiller dataspill, men du kan vedde på at jeg gjør nøyaktig hva jeg vil på hjemme-PC-en min. Get my point?

Lenke til kommentar

Kjempeforskjell hvis jeg laster ned hjemme? *iq*?

Dette forumet mangler litt logo - logikk. Eller intelligens.

Hei! Jeg jobber i IT-avdelinga på en videregående skole. Når dere føkker opp pc'n deres, som skjer JÆVLIG ofte på grunn av p2p, så er det jeg som må rydde det opp for dere.

Og har du en skolepc så er den sannsynligvis noe du betaler leie for, altså er den skolens eiendom helt til du er ferdig på skolen. Det er veldig lite relevant om du gjør det hjemme eller på skolen.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg jobber i IT-avdelinga på en videregående skole. Når dere føkker opp pc'n deres, som skjer JÆVLIG ofte på grunn av p2p, så er det jeg som må rydde det opp for dere.

Og har du en skolepc så er den sannsynligvis noe du betaler leie for, altså er den skolens eiendom helt til du er ferdig på skolen. Det er veldig lite relevant om du gjør det hjemme eller på skolen.

Sa i går, jeg fortalte det etter en lang diskusjon, at jeg ikke laster ned med p2p programmer. Jeg har dem for syns skyld, eller hvis det er noen lovlige p2ps jeg må få ned.

Lenke til kommentar

Ja, det er faktisk en forskjell.

Det er fortsatt ulovlig lastet ned, da altså en kriminell handling, og den har du begått med utstyr som ikke er ditt, og det ligger lagret på utstyr som ikke er ditt. Sannsynligvis skrev du under på en kontrakt før du fikk pc-en om å ikke gjøre akkurat dette(blant annet). Du bryter da den kontrakten ved å gjøre det.

En skolepc din skal brukes til skolearbeid. Akkurat som at en jobbpc skal brukes til jobb.

Jeg får lov til å bruke PC-en jeg har utdelt på jobben privat, men ikke til noe ulovlig. Nedlasting av musikk som ikke er betalt for, går godt innenfor ulovlig.

At du ikke har noen privat pc, er da ikke noe du kan forvente å få sympati fra oss, eller IT-avdelingen på skolen din, for. Det er ditt problem.

Jeg er veldig veldig veldig redd for hvor mye det ville kosta meg å få lagringsplass nok til det.

Lagringsplass er da blitt ganske så billig nå. :fun:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...