Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yey, jobb igjen gitt. Det var noe helt annet enn å sitte hjemme, som jeg har gjort de siste 9 månedene : D

Jobb er deilig. :D

Slimda.. kan ikke si det samme ang. skolepcer... Skolepcer uten admin rights er piss.. Nesten så min skjerm gikk pga. jeg ikke hadde respekt for pcen pga., manglende adminrettigheter.

Jo, jeg kan definitivt si det samme om skole-PC-er. Er det noen plass som trenger slikt, er det definitivt skolen. Da slipper man idiotiske elever som installerer alt mulig piss på PC-en. En kjempegod brannmur som sperrer alt sammen hadde også vært på sin plass.

Lenke til kommentar

Nei Slimda, dette blir kollektiv straff. Enn de som har peiling?

For å være helt ærlig.

De som har peiling, er de som skaper de største problemer for oss på IT-avdelingen her. Brukere med "peiling" er rett og slett infernalske gode på å ødelegge alt mulig rart på de mest utenkelige måter. Noe som resulterer i timer på timer med arbeid for oss.

Jeg nevner; utmelding av nettverksdomene (Som gjør PC-en ubrukelig), sletting av registernøkler (windows nekter å boote), sletting av en hel jævla mailboks (3-4 000 mails borte vekk, vi får skylda), etc.

Gi meg en dum bruker over en "smart" en, any day. De dumme glemmer vanligvis bare capslock når de skriver inn passordet sitt (skjedde faktisk idag tidlig)

Lenke til kommentar

Nei Slimda, dette blir kollektiv straff. Enn de som har peiling?

For å være helt ærlig.

De som har peiling, er de som skaper de største problemer for oss på IT-avdelingen her. Brukere med "peiling" er rett og slett infernalske gode på å ødelegge alt mulig rart på de mest utenkelige måter. Noe som resulterer i timer på timer med arbeid for oss.

Jeg nevner; utmelding av nettverksdomene (Som gjør PC-en ubrukelig), sletting av registernøkler (windows nekter å boote), sletting av en hel jævla mailboks (3-4 000 mails borte vekk, vi får skylda), etc.

Gi meg en dum bruker over en "smart" en, any day. De dumme glemmer vanligvis bare capslock når de skriver inn passordet sitt (skjedde faktisk idag tidlig)

Rart med det men på min gamle vgs, så kom folk heller til Elektro elevene en til ikt, fordi de var en gjeng med gamer'e som mente formatering var løsningen på alt! jeg mener absolutt alt!

Lenke til kommentar

Rart med det men på min gamle vgs, så kom folk heller til Elektro elevene en til ikt, fordi de var en gjeng med gamer'e som mente formatering var løsningen på alt! jeg mener absolutt alt!

De kan ikke så fryktelig mye.

Hos meg tar det maksimalt 1 time, så er PC formatert og reinstallert. Da er den klar for innlogging igjen. Det er en helautomatisk prosess som tar 1 minutt av min tid. Det er mye enklere å fikse problemer på den måten enn å feilsøke som man ellers ville gjort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...