Petter Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Dere IT-mennesker. Jeg har et problem. Jeg har én PC som ikke vil inn i det ene domenet vårt. "Network path not found". Problemet er jo at det stort sett er et problem som oppstår på enten alle eller ingen maskiner. Men det gjelder bare denne ene. Noen som har noen tanker? Som jeg ville gjort: Sjekket drivere - Hvis de er der installere på nytt 2. gitt den til noen andre og si meeehhhhhh Du kommer langt i livet som IT-Support. klart det Lenke til kommentar
awezum Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) toppidrett nå, mojoooo. btw, sjokolade eller potetgull? Endret 20. januar 2011 av awezum Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Sjokolade, selvfølgelig. Lenke til kommentar
awezum Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er ikke en selvfølge, potetgull er også veldig gudd gudd. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vel, første spørsmål. Hvilket OS kjører boksen? XP, som 98% av alle de andre PC-ene i domenet. 2003-server. Som jeg ville gjort: Sjekket drivere - Hvis de er der installere på nytt 2. gitt den til noen andre og si meeehhhhhh Hmmm. Ja, den har vært litt kasteball her nå, og nå er det min tur til å prøve finne ut av det. Greia er at den har vært i domene, også mista den plutselig kontakten. Ehee. -.- Lenke til kommentar
Petter Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vel, første spørsmål. Hvilket OS kjører boksen? XP, som 98% av alle de andre PC-ene i domenet. 2003-server. Som jeg ville gjort: Sjekket drivere - Hvis de er der installere på nytt 2. gitt den til noen andre og si meeehhhhhh Hmmm. Ja, den har vært litt kasteball her nå, og nå er det min tur til å prøve finne ut av det. Greia er at den har vært i domene, også mista den plutselig kontakten. Ehee. -.- Prøv å gi den et nytt navn kan være den får konflikt med seg selv hvis den fortsatt ligger i AD ( hvis det er AD dere bruker) Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Prøvd, funka ikke. edit: Og den er kasta ut av AD. edit2: Men hvis dere ikke har vært borti det før, er det ikke noe vits å diskutere videre her og ta over tråden. Endret 20. januar 2011 av bazukh Lenke til kommentar
awezum Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 throw it in the søppelkassa? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Kaste en seks måneder gammel laptop til 20 lapper i søplekassa? Meeeeh. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Prøvd, funka ikke. edit: Og den er kasta ut av AD. edit2: Men hvis dere ikke har vært borti det før, er det ikke noe vits å diskutere videre her og ta over tråden. Har vert borti det, men husker ikke hva som var galt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 XP, som 98% av alle de andre PC-ene i domenet. 2003-server. Har ikke opplevd det, så det er vel egentlig bare å google som en god IT-konsulent. Jo mer av feilmeldinga du har, jo mer kan du søke på. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Har vert borti det, men husker ikke hva som var galt Så husk, Petter, husk! Ikke la alderen ta deg ennå! edit: Slimda: Det er ikke mer av feilmeldinga enn at den ikke kan meldes inn i domene fordi den ikke finner nettverksstien. Jeg har googlet, og som sagt; det ser ut til å være et problem som enten rammer alle eller ingen, og ofte i kombinasjonen XP og 2008-server. Alle løsningene som har blitt foreslått er allikevel sjekket, og det funker ikke. -.- Endret 20. januar 2011 av bazukh Lenke til kommentar
Petter Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har vert borti det, men husker ikke hva som var galt Så husk, Petter, husk! Ikke la alderen ta deg ennå! Ja begynner å bli gammel vettu Lenke til kommentar
awezum Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Kaste en seks måneder gammel laptop til 20 lapper i søplekassa? Meeeeh. hm.. Da ble det straks litt værre. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 edit: Slimda: Det er ikke mer av feilmeldinga enn at den ikke kan meldes inn i domene fordi den ikke finner nettverksstien. Jeg har googlet, og som sagt; det ser ut til å være et problem som enten rammer alle eller ingen, og ofte i kombinasjonen XP og 2008-server. Alle løsningene som har blitt foreslått er allikevel sjekket, og det funker ikke. -.- Ikke mer av feilmeldinga? Hmm, ingenting i systemloggen heller? *klø seg i skjegget* Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Geir da, sitter du fast? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Qlimax i amster next year veit jeg ! Det må jeg få til snart. Gjelder bare å finne noen å dra med. Har hatt drit lyst lenge å dra på Qlimax. Må prøve å få det til en gang. Skal vi dra sammen? Hopper meg på denne! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har aldri opplevd problemet, så er litt vanskelig å feilsøke uten å ha PC-en her. Lenke til kommentar
awezum Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Qlimax i amster next year veit jeg ! Det må jeg få til snart. Gjelder bare å finne noen å dra med. Har hatt drit lyst lenge å dra på Qlimax. Må prøve å få det til en gang. Skal vi dra sammen? Hopper meg på denne! Fett! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ikke mer av feilmeldinga? Hmm, ingenting i systemloggen heller? *klø seg i skjegget* Har aldri opplevd problemet, så er litt vanskelig å feilsøke uten å ha PC-en her. Men hey, du sitt faktisk med like mye informasjon som meg. :---D Anywhooo, I fix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg