Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Historielæreren min er kanskje noe av det kjedeligste du finner. Monoton røst til helvete, står og prater i evigheter, mens vi bare sitter og hører på. Er på nippet til å sovne samtlige historietimer.

Matte derimot, der har jeg kanskje den kuleste læreren noen sinne. Han har en så fantastisk balansegang mellom å kødde, og det å lære bort, at det er en fryd å være i timen hans. Det er rom for å tulle litt, men samtidig er han en utrolig dyktig lærer, som har evnen til å lære vekk på en god måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om folk sitter og spiller PC hele timen har man heller ingenting å klage over. PCen er et hjelpemiddel til skolegang, ikke til kjedsomhet.

Kunne ikke blitt mer enig. Man har ansvar for egen læring også, om man velger å bruke skoletiden på å loke med pc, er det greit. Om man fortsatt får gode karakterer er det det samme for meg. Men det blir for dumt å klage på at man sliter med å følge med i faget, når man ikke følger med i undervisningen.

Lenke til kommentar

Enig der, ja. Jeg har brent meg på det selv noen ganger. I fag jeg finner kjedelige (kjemi) er det veldig lett å sitte og loke på internett og andre ting. Da blir det skippertaksøving dagen før prøve. Mens i interessante fag, som fysikk og matte, følger jeg med stort sett hele tida. Da går timene fortere også. Jeg må begynne å følge med i kjemi.

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer jeg ikke å dekode den aritmetisk-enkodede piksel-sekvensen når jeg følger dekodingsalgoritmen til punkt og prikke? Jeg må si at jeg blir litt frustrert. Er siste oppgaven jeg trenger å gjøre for kapittel 1 i multimediehåndtering, men neida. Den er det søtten meg ikke mulig å få til. Klarte jo å enkode pikselsekvensen i utgangspunktet (tror jeg), så hvorfor den ikke lar seg dekode riktig er et mysterie i mitt hode.

I slike situasjoner er forumet, og for den saks skyld å lese om agile metoder, straks mer innbydende.

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer jeg ikke å dekode den aritmetisk-enkodede piksel-sekvensen når jeg følger dekodingsalgoritmen til punkt og prikke? Jeg må si at jeg blir litt frustrert. Er siste oppgaven jeg trenger å gjøre for kapittel 1 i multimediehåndtering, men neida. Den er det søtten meg ikke mulig å få til. Klarte jo å enkode pikselsekvensen i utgangspunktet (tror jeg), så hvorfor den ikke lar seg dekode riktig er et mysterie i mitt hode.

I slike situasjoner er forumet, og for den saks skyld å lese om agile metoder, straks mer innbydende.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...