Kammizez Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Så tøff du er. Blir sikkert populær på NAV-kontoret. Prøvde meg på litt ironi her, men så visst ut til å funke rimelig dårlig. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er jo faktisk de vi søker videre med ( på videregående i hvertfall ) Har ganske så stor betydning. Nei, svaret på skolene får du på sommeren, da er det ferdige vitnemålet innsendt. Hmm, på vg2 søkte vi med julekarakterene som vanlig. En venninne hadde dårlige karakterer juleterminen, og bedre enn mange flere sommerterminen, men hun ble kastet ut av skolen.. Selvom hun hadde G G. Så jeg trodde det var slik. Men men . Jeg liker å få gode jule og sommer karakterer Usikker på hvordan det er mellom trinnene på vgs. Trodde du mente fra Vg til høyskole o.l Lenke til kommentar
Balli Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 siden vi først diskuterer vg2/3 skole søking kan jeg nevne at man ifølge det norske skole systemet ikke har rett på det du søker på, faktisk det eneste kravet du har til videre utdanning(fra vg1) er at det er en oppfølgende linje. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Selv fikk jeg gode karakterer (5.0 i snitt), pluss mer nå som jeg tar opp alle realfag. Fravær dreit jeg totalt i derimot (gikk studiespesialiserende, og høyskoler bryr seg jo ikke ) Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Selv fikk jeg gode karakterer (5.0 i snitt), pluss mer nå som jeg tar opp alle realfag. Fravær dreit jeg totalt i derimot (gikk studiespesialiserende, og høyskoler bryr seg jo ikke ) Hvorfor bryr ikke høyskoler seg? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 De ser kun på prestasjonene dine. Hvis du var mye syk, sov eller gjorde annet spiller ingen rolle, og hvorfor skulle det? Er jo bare prestasjonen din som man burde konkurere på. Derimot er det jo en kjent faktor hos mange at mye fravær = dårligere karakterer. Høyskoler/Universitet tar ikke fravær de heller. (noen linjer har noen ting du obligatorisk må møte opp på) Lenke til kommentar
multisync Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Bali here I come? Oder was? Endret 18. januar 2011 av multisync Lenke til kommentar
Balli Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 just don't try to come in the balli, it will end in a chainsaw getting shoved up your asshole. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 De ser kun på prestasjonene dine. Hvis du var mye syk, sov eller gjorde annet spiller ingen rolle, og hvorfor skulle det? Er jo bare prestasjonen din som man burde konkurere på. Derimot er det jo en kjent faktor hos mange at mye fravær = dårligere karakterer. Høyskoler/Universitet tar ikke fravær de heller. (noen linjer har noen ting du obligatorisk må møte opp på) Ahh, ok. Jeg har veldig mye fravær, men helt ok karakterer. Tenker å søke meg inn på høyskole, men det er én karakter som irriterer meg - og som jeg tror kan resultere i at jeg ikke kommer inn. Jeg skal søke på interkativt design, og jeg fikk 2 i mediekommunikasjon. Hadde 5 forrige semester, så jeg vet at jeg kan. Når det er sagt, skal de ha alle 3 vitnemålene, og kan vel på den måten se at jeg kan når jeg vil. Kan nevnes at det er en privatskole, og at snittet mitt endte opp på 3,2. Ser de på snittet, eller enkeltkarakterer for fag som er aktuelle for deres linje? Er snakk om NITH, forresten. Angrer veldig på at jeg ikke gjorde en større innsats før jul. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg er i en diett for tiden, der jeg kan spise så mye brokkoli og blomkål jeg bare vil Den er brilliant, jeg har ikke spist noe ennå! 5 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hadde 5 forrige semester, så jeg vet at jeg kan. Når det er sagt, skal de ha alle 3 vitnemålene, og kan vel på den måten se at jeg kan når jeg vil. De kan også se at du ikke gidder / har dårlig viljestyrke. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Klart det, men da kan jeg også vise til at jeg for tiden driver mye med grafisk design - og jobber aktivt med det. Er et annet skjema hvor slikt fylles inn. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Dobbelpost, men samma. Er det noen som vet hvordan man kan sjekke vitnemålet sitt fra 1. og 2. VGS på SkoleArena? Finner det faen ingen steder. Møkkaside. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Irriterende å våkne og oppdage at vannet er forsvunnet. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Irriterende å våkne og vite at jeg skal på arbeid Men heldigvis har jeg vann i springen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Ajaco: 0 stress. Privatskoler bryr seg fint lite om karakterer, de vil bare ha pengene dine. Dog, du bør ikke forvente all-verden til nytteverdi av en slik høyskole der "alle" kommer inn. Er jo ganske mange som har gått på en smell og endt opp med en helt ubrukelig utdanning bare fordi de gikk veien om en privat høyskole uten å tenke seg om. Tenk hardt og nøye over hvilke jobbmuligheter som du realistisk sett åpner for ved å gå veien om en slik høyskole. I verste fall bruker du noen år uten å ende opp med noe som helst. Stol ikke for mye på høyskolens egen informasjon når de tjener grovt på å ha deg som student. Jeg sier ikke at det ikke fins private høyskoler som er verdt prisen; bare at man må være litt obs. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Mens jeg ikke har sovet så har jeg vært flink å vaske kuken, ehh kåken Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Morgen. Matte fremføring. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg føler meg maks stalker atm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg