Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo faktisk de vi søker videre med ( på videregående i hvertfall ) Har ganske så stor betydning.

Nei, svaret på skolene får du på sommeren, da er det ferdige vitnemålet innsendt.

Hmm, på vg2 søkte vi med julekarakterene som vanlig. En venninne hadde dårlige karakterer juleterminen, og bedre enn mange flere sommerterminen, men hun ble kastet ut av skolen.. Selvom hun hadde G G.

Så jeg trodde det var slik. Men men . Jeg liker å få gode jule og sommer karakterer :)

Usikker på hvordan det er mellom trinnene på vgs. Trodde du mente fra Vg til høyskole o.l

Lenke til kommentar

De ser kun på prestasjonene dine. Hvis du var mye syk, sov eller gjorde annet spiller ingen rolle, og hvorfor skulle det? Er jo bare prestasjonen din som man burde konkurere på. Derimot er det jo en kjent faktor hos mange at mye fravær = dårligere karakterer.

Høyskoler/Universitet tar ikke fravær de heller. (noen linjer har noen ting du obligatorisk må møte opp på)

Lenke til kommentar

De ser kun på prestasjonene dine. Hvis du var mye syk, sov eller gjorde annet spiller ingen rolle, og hvorfor skulle det? Er jo bare prestasjonen din som man burde konkurere på. Derimot er det jo en kjent faktor hos mange at mye fravær = dårligere karakterer.

Høyskoler/Universitet tar ikke fravær de heller. (noen linjer har noen ting du obligatorisk må møte opp på)

Ahh, ok. Jeg har veldig mye fravær, men helt ok karakterer. Tenker å søke meg inn på høyskole, men det er én karakter som irriterer meg - og som jeg tror kan resultere i at jeg ikke kommer inn. Jeg skal søke på interkativt design, og jeg fikk 2 i mediekommunikasjon. Hadde 5 forrige semester, så jeg vet at jeg kan. Når det er sagt, skal de ha alle 3 vitnemålene, og kan vel på den måten se at jeg kan når jeg vil.

Kan nevnes at det er en privatskole, og at snittet mitt endte opp på 3,2. Ser de på snittet, eller enkeltkarakterer for fag som er aktuelle for deres linje?

Er snakk om NITH, forresten. Angrer veldig på at jeg ikke gjorde en større innsats før jul.

Lenke til kommentar

Ajaco: 0 stress. Privatskoler bryr seg fint lite om karakterer, de vil bare ha pengene dine. Dog, du bør ikke forvente all-verden til nytteverdi av en slik høyskole der "alle" kommer inn. Er jo ganske mange som har gått på en smell og endt opp med en helt ubrukelig utdanning bare fordi de gikk veien om en privat høyskole uten å tenke seg om.

Tenk hardt og nøye over hvilke jobbmuligheter som du realistisk sett åpner for ved å gå veien om en slik høyskole. I verste fall bruker du noen år uten å ende opp med noe som helst.

Stol ikke for mye på høyskolens egen informasjon når de tjener grovt på å ha deg som student. Jeg sier ikke at det ikke fins private høyskoler som er verdt prisen; bare at man må være litt obs.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...