Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I will give it life:

Hvor lenge skal et speilegg stekes egentlig?

Til det er ferdig :)

Det varierer veldig i forhold til hvordan du liker det. Stekt på en side eller begge og hvilken temperatur du bruker. Jeg pleier å gå for høyest mulig varme og 2 minutter på hver side

Lenke til kommentar

Yep, det egget var nok dårlig.

En gang kokte jeg opp 10 egg, alle var grønn og rotten inni, disgusting.. Har ikke spist så mye egg etter det. Heldigvis har jeg 2 kokker i "imidiate" nærhet.

Godt råd til dere som suger til å lage mat/ for lat. Bli venn med utdanna kokker. Og kjenner for mange som gir meg brus og godteri fra Deli De Luca og Narvesen :p Begynner faktisk å få mage :whistle:

Lenke til kommentar

Det er godt gjort å ikke klare å steke et egg :whistle:

Hvordan går det med å koke poteter da? :!:

Poteter går helt fint! Samme med grønnsaker. Jeg fikk faktisk seks i mat og helse. Men ja, vi lagde aldri egg :blush:

Når det har kokt opp, la det koke i 10 min for hardkokte egg, kast egga i kaldtvann, bytt vannet flere ganger for å avkjøle fortere hvis du er hungry, funker bra :)

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg, som jeg kan nevne da jeg la merke til du er female.

Hvorfor kan jeg lage mat bedre enn de fleste jenter her i sør norge? I nord, du finner ikke en jente over 14 som ikke kan lage mat..

EDIT: Men jeg er bigtime mcdonalds junkie i tillegg, så ting går seg til :)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Da mannet jeg meg endelig opp til å møte opp personlig på arbeidssted og leverte søknad. Var ren og skjær pining og stå der å vente på at sjefen skulle blir ferdig i telefonsamtalen.

Får jeg jobber er det iallefall en enorm selvtillitsboost og masse penger :D (mer enn jeg lever på nå.)

Sjefen sa det kom til å ta ca. to uker før jeg ble kalt inn til ett evt intervju, men han ringte søren meg idag. Dagen etter at jeg leverte søknaden. Føler jeg gjorde et ganske bra førsteinntrykk :D

e: ser det er snakk om mat her, jeg elsker mat. Jeg er halvveis utdannet kokk :thumbup:

Endret av Friction#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Jeg er ikke fra nord eller sør

2. JEG KAN LAGE VELDIG GOD MAT! :(

Jeg tror deg! Du lager god mat, i'm sure :)

Jeg skiter i om damene ikke kan lage mat jeg, for jeg stortrives på kjøkkenet selv :D

Jeg har laga mat til mange jenter som har masa på å få lov til å gjøre noe, men da har jeg heller bare gitt dem et glass vin og plassert dem i sofaen eller noe :)

Haha, jeg liker best min egen mat også, men skal du ha kone må hu kunne lage mat, eller er jeg gammeldags?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...